2019-06-23

Նվազագույն ամսական աշխատավարձի բարձրացման հետևանքները

ՀՀ ԱԺ տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության և բնապահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Վարազդատ Կարապետյանը և տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Բաբկեն Թունյանը հանդես են եկել «Նվազագույն ամսական աշխատավարձի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին օրենսդրական նախաձեռնությամբ։ Դրանով, մասնավորապես, առաջարկվում է նվազագույն ամսական աշխատավարձը սահմանել 63 000 դրամ՝ ներկայիս 55 000 դրամի փոխարեն։

 

Առաջարկվում է բարձրացնել նաև գործավարձով և ժամավճարով վարձատրվող աշխատակիցների համար ժամային տարիֆային դրույքի նվազագույն չափերը: Փոփոխություններն իրականացնելու համար պետական բյուջեից կպահանջվի տարեկան շուրջ 840 մլն դրամ հավելյալ ծախս, իսկ համայնքների բյուջեից՝ 392 մլն դրամ: Ընդհանուր առմամբ աշխատավարձին հատկացվող միջոցները մասնավոր և պետական հատվածներում կկազմեն շուրջ 3.46 մլրդ դրամ: Նախագծի հիմնավորման մեջ նշվում է նաև, որ սույն փոփոխություններն ունեն մի շարք հնարավոր վտանգներ՝ չձևակերպված զբաղվածություն, սպառողական գների, բյուջետային ծախսերի, բիզնեսի վրա հարկային բեռի աճ:

 

Այս թեմայով ձեզ ենք ներկայացնում «Economics in One Lesson» by Henry Hazlitt գրքի՝ նվազագույն աշխատավարձի վերաբերյալ հատվածի թարգմանությունը։

 

Աշխատավարձի հարցն այնքան է «ծածկվել» էմոցիաներով և քաղաքական խտրականությամբ, որ հաճախ դրա քննարկման ժամանակ հետաքրքրված խումբը մոռանում է տարրական ճշմարտությունների մասին։

 

Նվազագույն աշխատավարձի մասին օրենքը սահմանափակող միջոց է։ Որքան ավելի «պատվախնդիր» է օրենքի նախագիծը, որքան ավելի շատ աշխատողներ է այն ընդգրկում և որքանով այն բարձրացնում է նվազագույն շեմը, այնքան մեծ է հավանականությունը, որ դա կհանգեցնի ավելի շատ վնասների, քան օգուտների։

 

Նվազագույն աշխատավարձի օրենքի ընդունումից հետո (օրինակ՝ 106 դոլար 40-ժամյա աշխատանքային շաբաթի դիմաց) առաջանում է մի իրավիճակ, երբ աշխատողը, որի աշխատանքը չարժե 106 դոլար, այլևս չի կարողանում գտնել աշխատանք։ Օրենքով դուք չեք կարող նրան տալ իր իրական արժեքը։ Հետևաբար, դուք նրան զրկում եք այնքան գումար աշխատելու իրավունքից, որքան նրան թույլ են տալիս հանգամանքները և նրա ունակությունները, և դրա հետ միասին դուք զրկում եք հասարակությանն այն ծառայություններից, որոնք այդ աշխատողը կարող է առաջարկել։ Կարճ ասած՝ նվազագույն աշխատավարձի բարձրացման դիմաց դուք ստանում եք գործազրկություն և հասարակությանը հասցնում եք անուղղելի վնասներ։

 

Այս կանոնից միակ բացառությունը կարելի է համարել այն, երբ աշխատողների մի խումբ ստանում է աշխատավարձ շուկայական գներից ավելի ցածր։ Այդպիսի իրավիճակներ շատ հազվադեպ են լինում և շատ հաճախ դրանց պատճառներն են ազատ կամ բավարար մրցակցության բացակայությունը։ Այս իրավիճակից շատ ավելի արդյունավետ, ճկուն և անվտանգ ելք է արհմիությունների կազմում աշխատողների միավորումը։

 

Դուք կարող եք մտածել, որ նվազագույն աշխատավարձի մասին օրենքի ընդունումից հետո այս կամ այն ոլորտում ձեռնարկությունները կբարձրացնեն իրենց արտադրանքի գները և այդպիսով կտեղափոխեն աշխատավարձերի բարձրացման բեռը սպառողի ուսերին։ Սակայն այդպես անել նույնքան հեշտ չէ, որքանով որ դժվար է խուսափել աշխատավարձերի արհեստական բարձրացման բացասական հետևանքներից։ Գների բարձրացումը կարող է անհնարին լինել, քանի որ այն հաճախ բերում է հաճախորդների կորստի։ Եթե նույնիսկ սպառողները հավատարիմ մնան այս կամ այն ապրանքային նշանին, նրանք, միևնույնն է, կգնեն ավելի քիչ ապրանքներ, քան նախկինում։

 

Այն ժամանակ, երբ մի խումբ աշխատողների աշխատավարձերն աճել են, մյուսները կորցնելու են իրենց աշխատանքը։ Մյուս կողմից, եթե ապրանքի գինը մնա նախկին մակարդակում, ապա քիչ շահութաբեր արտադրությունների սեփականատերերը ստիպված կլինեն փակել իրենց բիզնեսը։ Եվ նորից ակնհայտ են արտադրության կրճատումը և գործազրկության աճը։

 

Երբ որևէ մեկն այս փաստի վրա քաղաքական գործիչների ուշադրությունն է գրավում, գտնվում են «իրավունքի համար պայքարողներ», որոնք հայտարարում են․ «Շատ լավ, Դուք ասու՞մ եք, որ այդ ոլորտը կարող է գոյատևել միայն այն դեպքում, երբ աշխատողները կստանան աղքատության մակարդակի աշխատավարձեր։ Այդ դեպքում կարելի է վստահ ասել, որ նվազագույն աշխատավարձի բարձրացման պարագայում ճյուղի գոյությունը հնարավոր չէ»։ Այդ անվախները նշանակություն չեն տալիս գոյություն ունեցող իրական վիճակին։ Առաջինը՝ նրանք հաշվի չեն առնում , որ այդ ապրանքի վերանալուց կտուժի սպառողը։ Երկրորդը՝ նրանք մոռանում են, որ նման գործողություններով նրանք զրկում են տվյալ ճյուղի աշխատողներին եկամտի հիմնական աղբյուրից։ Եվ վերջապես՝ նրանք անտեսում են այն փաստը, որ աշխատավարձերը, որոնք ընդհանուր ֆոնի վրա ցածր էին, այդ ոլորտի աշխատողների համար օպտիմալ էին, հակառակ դեպքում նրանք վաղուց կփոխեին իրենց աշխատավայրը։ Հետևաբար նվազագույն աշխատավարձի հետևանքով ճյուղի անհետացումը կստիպի աշխատողներին գնալ նրանց համար նվազ գրավիչ աշխատանքի։ Աշխատանքի շուկայում մրցակցության ուժեղացումը կբերի աշխատավարձի ընդհանուր մակարդակի իջեցման նաև այլընտրանքային ճյուղերում։ Որ կողմից էլ նայենք, ամեն ինչ հանգում է մի բանի․ նվազագույն աշխատավարձի օրենսդրական բարձրացումը բերում է գործազրկության աճի։

 

Թարգմանությունը` Արտյոմ Աշիգովի

 

Հ․Գ․ Հայաստանում հնարավոր է նաև այնպիսի իրավիճակ, երբ տնտեսավարողները չգնան աշխատողների կրճատման։ Նրանք կնախընտրեն վճարել իրենց գրպանից՝ խուսափելով այդ աշխատողների օրինական գրանցումից ու հարկերի վճարումից։ Դա կնպաստի ստվերային տնտեսության ավելացմանը։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր