Ընտրություններ Արցախում. անցյալի եւ ապագայի միջեւ

Հայաստանում իշխանափոխության պահից ի վեր՝ արդեն մեկ տարուց ավելի, չի մարում հետաքրքրությունը Արցախի ներքաղաքական գործընթացների հանդեպ: Թե ինչպես է փոխակերպվելու քաղաքական համակարգը, որը Հայաստանի նախկին վարչակարգի շարունակությունն է, ոչ ոք հստակ չի պատկերացնում: Սակայն այսօրվա դրությամբ ավելի ու ավելի շատ մարդիկ են համոզվում, որ Հայաստանի նոր իշխանությունները զինվել են մի ռազմավարությամբ, համաձայն որի՝ Արցախում իշխանությունը պետք է փոխվի ոչ թե հեղափոխական ճանապարհով, այլ Երեւանի կողմից երաշխավորված ազատ ընտրությունների միջոցով: Ընդ որում, ինչպես պարզ դարձավ օգոստոսի 5-ին Ստեփանակերտում տեղի ունեցած հանրահավաքում ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի ելույթից, արդեն որոշված են քաղաքական ուժերի նկատմամբ մոտեցումները: Այն ժամանակ Փաշինյանը հասկացրեց, որ մերժվելու են կոռուպցիոներները եւ բոլոր նրանք, ովքեր ապավինում են իրենց քաղաքական խնդիրների ուժային լուծմանը:

 

Այդպիսի մոտեցումը կտրուկ փոխեց վերջին ամիսներին ձեւավորված ուժերի դասավորությունը: Արցախի նախկին վարչապետ Արայիկ Հարությունյանի եւ պաշտոնաթող գեներալ Սամվել Բաբայանի մրցակցող թիմերը Արցախի նախագահի պաշտոնին տիրանալու գործում իրենց քաղաքական ծրագրերում որոշակի անելանելիության զգացում ունեցան: Իրավիճակը նրանց համար ավելի խորացավ, երբ 2020թ. ընտրություններում նախագահի պաշտոնի համար թեկնածությունը դնելու իր մտադրությունների մասին հայտարարեց Արցախի արտաքին գործերի նախարար Մասիս Մայիլյանը: Ազատ ընտրությունների իրական երաշխիքների դեպքում հասարակության հարկադրանքի առաջվա մեթոդները հազիվ թե արդյունավետ լինեն: Եվ, ի տարբերություն 2007թ. ընտրությունների, երբ իշխանությունների, այսպես կոչված, միասնական թեկնածուի առաջադրման միջոցով Մայիլյանի կերպարն անկյուն էր մղվել, իրավիճակն այժմ բոլորովին այլ է:

 

Բայցեւայնպես, ի տարբերություն պետական կառավարման համակարգից դուրս մղված Հայաստանի օլիգարխների, Արցախում պաշտոններից ազատված նրանց «բախտակից ընկերները» չեն կորցնում իրենց իշխանությունը վերականգնելու հույսը: Սա կարելի է տեսնել տեղական ինքնակառավարման մարմինների անցկացվող ընտրություններում: Այստեղ արդեն նկատելի են նրանց նպատակները.

 

– իրենց մարդկանց անցկացնել տեղական համայնքների եւ քաղաքապետարանների պաշտոններում,
– 2020թ. ընտրություններում շահել նախագահի պաշտոնը եւ խորհրդարանական մեծամասնությունը:

 

Ենթադրվում է այդ խնդիրը լուծել քաղաքացիների ազատ կամահայտնություն թույլ չտալու միջոցով` ընտրողների քվեների անհրաժեշտ քանակություն ստանալու այլ մեխանիզմներ չկան: Այսինքն`պահպանել ընտրությունների մինչեւ հիմա գոյություն ունեցած փորձը:

 

Սակայն այդպիսի խնդրի լուծման համար պայմանները չափազանց սուղ են: Վարչական ռեսուրսի կիրառման կենտրոնացված մեխանիզմ արդեն գոյություն չունի: Ոչ մի երաշխիք չկա, որ առանց պաշտոն ունենալու հնարավոր է արդյունավետ կերպով ազդել պետծառայողների` մասնավորապես ուժային կառույցների վրա: Ավելին` այն պայմաններում, երբ Հայաստանի իշխանությունները պարտավորվել են ազատ ընտրությունների երաշխավորներ լինել, ընտրողներին կաշառելու փորձը նույնպես անհույս է: Ցանկության դեպքում Հայաստանի իշխանությունների հորդորով իրավապահ մարմինները կարող են բացահայտել կաշառք բաժանելու փաստերը եւ պահանջել նախընտրական մրցավազքից հանել այն գործիչների թեկնածությունները, որոնք ընտրողներին կաշառելու միջոցի կդիմեն:

 

Անցնող ՏԻՄ ընտրությունները վկայում են, որ օլիգարխների հիմնական հույսը ստվերային քարոզչությունն է, որն ընտրողներին ներշնչում է, թե «երկրում ոչինչ չի փոխվել եւ ոչինչ չի փոխվելու»: Այսինքն` մարդկանց ներշնչում են, որ «նախկինները» առանց պաշտոնների էլ մնում ու մնալու են դրության տերերը եւ պատժելու են անհնազանդ ընտրողներին: Խաղադրույքն արվում է տասնամյակներ շարունակ ձեւավորվող հասարակական կարծիքի վրա, որն ընտրությունների մեջ սոսկ անձնական խնդիրներ լուծելու եւ աշխատատեղի կորստյան վտանգն իրենից հեռացնելու մեխանիզմ է տեսնում:

 

Արցախի մայրաքաղաք Ստեփանակերտում, որտեղ ցանկացած ընտրություն միշտ խնդրահարույց է եղել իշխանությունների համար, իրավիճակը մի փոքր այլ է: Քաղաքապետի պաշտոնում նոր դեմքեր են առաջադրվել. չկա սովորական «իշխանությունների թեկնածու»: Այդպես ստացվել է այն պատճառով, որ չկա միասնական կարծիք, թե ով է իշխանությունը: Իշխանության կերպարն ուղղակի լղոզվել է, քանի որ իշխանությունը միշտ ընկալվում էր որոշակի կերպարների միջոցով: Գործող նախագահ Բակո Սահակյանի դիրքորոշումը ոչ ոք պարզորոշ չի զանազանում: Մի ժամանակ մարդկանց սարսափ պատճառած ուժայինների կերպարները նույնպես լղոզված են: Առանցքային դեմքերից գեներալ Օգանովսկին` կապված «Մարտի 1»-ի գործի հետ, խորապես վարկաբեկված է: Նախկին վարչապետ Արայիկ Հարությունյանի դիրքերն ուժգին կերպով սասանվեցին այն բանից հետո, երբ հայտնի դարձավ այժմ ընդդիմադիր գեներալ Սամվել Բաբայանի հետ նրա ստվերային «դիվանագիտությունը»:

 

Նման պայմաններում ո՛չ «իշխանությունը», ո՛չ կուսակցությունները չառաջադրեցին Ստեփանակերտի քաղաքապետի պաշտոնում իրենց թեկնածուներին: Քաղաքական ասպարեզում ի հայտ եկան նոր գործիչներ: Եվ այստեղ նոր ինտրիգ ծագեց` ով ում ետեւում է կանգնած: Նոր թեկնածուներից յուրաքանչյուրին պիտակ է կպցվում. «Արայիկի մարդ», «Արշոյի մարդ» եւ այլն: Այսինքն` նորից հասարակությանը ներշնչում են, որ «համակարգը ողջ է եւ համակարգը գործում է»: Իրականում օբյեկտիվորեն առաջացել է մի իրավիճակ, երբ ընտրությունների արդյունքները կարող են որոշվել միայն ընտրողների ձայներով: Եթե ​​նույնիսկ գործի դրված լիներ վարչական մեխանիզմ, այն գործելու էր տարբեր թեկնածուների օգտին:

 

Առայժմ վստահության որոշ չափաբաժնով կարելի է պնդել, որ Արցախում ստեղծվել է աննախադեպ ներքաղաքական իրավիճակ: Նախկին վարչակարգի բեկորները փորձում են ընտրությունների մթնոլորտը պահպանել առաջվա վիճակում՝ հույսը դնելով հասարակական գիտակցության իներցիայի վրա: Այն հանգամանքը, որ ի տարբերություն Հայաստանի, վարչակարգի կազմաքանդումը չի անցել հասարակության ճնշման տակ, անորոշության բարձր աստիճան է պահպանում հասարակության գիտակցության մեջ: Հասարակության մի մասն ապրում է անցյալում եւ ընտրություններից ակնկալում է ոչ թե իշխանության նորացում, այլ ինչ-որ ավելի շահամոլական բաներ: Իսկ նախկինները հույս ունեն, որ կարող են օգտվել այդ հանգամանքից եւ թույլ չտալ հասարակական գիտակցությունում ազատության որեւէ «ճեղքում»:

 

Ընտրության արդյունքները ցույց կտան, թե որ միտումներն են սպառվում, եւ որոնք` հաստատվում: 2020 թվականի համապետական ընտրությունների նախօրեին այդ հանգամանքը չափազանց կարեւոր է Արցախի քաղաքական համակարգի հետագա ճակատագրի համար:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր