Զբաղվածության պաշտամունքը կամ ինչու՞ է զբաղվածության ավելացումը սխալ նպատակ

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

Նոր աշխատատեղերի ստեղծումը և դրա միջոցով զբաղվածության ավելացումը գրեթե բոլոր քաղաքական ուժերի նախընտրական ծրագրերի առանցքային կետերից է։ Իսկ այդ քաղաքականության արդյունքները չափելու համար դրա կողմնակիցները օգտագործում են միայն նոր ստեղծված աշխատատեղերի թիվը։

 

Սակայն աշխատատեղերի քանակը մեծացնող քաղաքականությունը վտանգավոր և սխալ նպատակ է: Իսկ սխալ նպատակը սխալ ճանապարհով է տանում: Աշխատատեղերի ստեղծմանը միտված քաղաքականությունը, առանց  աշխատանքի արտադրողականությունը բարձրացնելու նպատակը հետապնդելու, նման է առանց սննդակարգին ուշադրություն դարձնելու նիհարելու փորձին։: Արդյունքը կարող է լինել ավելի վատ, քան այդ քաղաքականությունը սկսելու պահին: Չնայած այս պարզ ճշմարտությանը՝ մի շարք քաղաքական գործիչներ բազմիցս գրավել են ընտրողների ուշադրությունը՝ խոստանալով ստեղծել ավելի շատ աշխատատեղեր: Եվ ընտրազանգվածը «զարմանալի» կերպով ամեն անգամ խաբվում է և ձայն տալիս այդ քաղաքականության իրագործումը խոստացողներին: Իրականում շատ աշխատատեղեր ստեղծելու խենթ «մրցավազքը» վատ նպատակ է:

 

Հասարակության մի մասը հետևում է հետևյալ տրամաբանությանը․ ինչքան շատ աշխատատեղ ստեղծվի, այդքան շատ մարդ աշխատավարձ կստանա։ Ավելի շատ աշխատավարձերը ենթադրում են, որ ավելի շատ թվով մարդիկ իրենց եկամտի մի մասը կծախսեն ապրանքներ և ծառայություններ գնելու վրա: Սա կմեծացնի արտադրված ապրանքների և ծառայությունների ընդհանուր քանակը, ինչը կհանգեցնի ՀՆԱ-ի աճին և տնտեսական զարգացմանը: Հետևաբար, աշխատատեղերի քանակի ավելացումը երկրի տնտեսական աճը խթանելու անսպառ միջոց է:

 

Այս տրամաբանության խնդիրը նրանում է, որ ՀՆԱ-ի քանակական ավելացումը բնորոշվում է որպես տնտեսական զարգացում։ Սակայն տվյալ դեպքում ՀՆԱ-ի քանակական ավելացումը երկրի համար ենթադրում է միայն ծախսերի ավելացում։ Կառավարության ստեղծած յուրաքանչյուր աշխատատեղ պահանջում է ծախսեր։ Հաճախ այդ միջոցները վերցվում են փոխառությամբ (տոկոսներով)՝ նոր աշխատատեղերի ստեղծելու համար։ Հետագայում այդ փոխառությունների մարումը կարող է ստեղծել լրացուցիչ խնդիրներ ինֆլյացիայի տեսքով, երբ կառավարությունները դիմում են փող տպելու քաղաքականությանը։

 

Կառավարության համար աշխատատեղերի ստեղծումը բարդ գործ չէ։ Առաջինը՝ պետք է հարկել բնակչության եկամուտները և ստեղծել դրամական ֆոնդ։ Երբ ֆոնդը ստեղծվում է, քաղաքական գործիչները հնարում են նախագծեր, որոնք ունեն աչքի ընկնող մեծ ազդեցություն։ Որքան քաղաքական գործիչները շատ են ցույց տալիս «տնտեսագիտական արհեստավարժություն», այնքան ավելի շատ ձայներ նրանք կստանան հաջորդ ընտրություններին։ Այնուամենայնիվ, պետք է ուշադիր լինել և տեսնել, որ տվյալ գործընթացում ուղղակի տեղի է ունեցել պարզապես հարստության վերաբաշխում։ «Փոսեր փորելու» ճանապարհով զբաղվածությունն ավելացնելը չի ստեղծում հարստություն։ Իրական հարստությունը ստեղծվում է այն ժամանակ, երբ բարձրանում է աշխատողների արտադրողականությունը և ստեղծվում է ավելի մեծ ծավալի արտադրանք ավելի քիչ ծախսերով։

 

Քաղաքական գործիչների օգտին է նաև այն փաստը, որ մարդիկ, ովքեր աշխատում են նոր ստեղծված աշխատատեղերում (օրինակ` կառուցում են կամուրջներ), ակնհայտորեն տեսանելի են: Սակայն հարկման «շնորհիվ» բնակչության մոտ ավելի քիչ գումարներ են մնում։ Եվ մարդիկ չեն տեսնում այն չկառուցված գործարանները, չարտադրված ապրանքներն ու ծառայությունները, որոնք կարող էին ստեղծվել, եթե մարդկանց ավելի շատ եկամուտներ մնար։

 

Աշխատատեղերի ավելացմանն ուղղված քաղաքականության արդյունքում ռեսուրսները արդյունավետ օգտագործողների ձեռքերից տեղափոխվում են անարդյունավետ օգտագործողների ձեռքերը: Զբաղվածություն ապահովելու անվան տակ մարդկանց տալիս են այնպիսի աշխատանքներ, որոնք ավելի լավ կարող են իրականացվել աշխարհագրական այլ վայրերում կամ եթե այդ գործերը կատարվեին ժամանակակից սարքավորումներով: Սա ոչ այլ ինչ է, եթե ոչ հարկադիր աշխատատեղ ստեղծելու ամենաուղղակի ձևը: Այդպիսի ճանապարհը կբերի նրան, որ պետական միջոցները կվատնվեն և դեֆիցիտային բնական ռեսուրսները կսպառվեն։

 

Տնտեսական գործունեությունը պետք է իրականացվի, եթե այն օգուտներ է բերում։ Պետք չէ իրականացնել տնտեսական գործունեություն, որը միայն զբաղվածություն է ապահովում։ Գործունեությունը, որը նպատակադրում է ստեղծել շատ աշխատատեղեր, որպես կանոն աշխատատար են և թանկարժեք։ Եվ ի՞նչ իմաստ կա ստեղծել ավելի շատ աշխատատեղեր, եթե աշխատավարձի բարձրացումը «փոխհատուցվելու» է ինֆլյացիայի աճով։ Նոր աշխատատեղերից օգուտ կստանան շատ քչերը, երբ ինֆլյացիայի բեռը պետք է կրեն բոլորը։

 

Ազատ շուկայում այդ քաղաքականության իրականացումն անիմաստ է

Ազատ շուկաները ապահովում են աշխատավարձերի ձևավորման լավագույն մեխանիզմները։ Յուրաքանչյուր աշխատող վարձատրվում է ըստ իր աշխատանքի և հմտությունների։ Գործազրկությունն առաջանում է պետական անհեռատես քաղաքականության պատճառով, երբ պետական և քաղաքական գործիչները պնդում են, որ աշխատատեղերը պետք է ստեղծվեն որոշակի վայրերում և պետք է լինի նվազագույն աշխատավարձի որոշակի մակարդակ։ Սակայն կառավարությունը այս քայլով ընդամենը գրավում է ավելի մեծ թվաքանակով խմբերի ուշադրությունը։

 

Իրականում զբաղվածությունը տնտեսական գործունեության անուղղակի արդյունքն է։ Դրա հետապնդումը, որպես հիմնական նպատակ, բերում է բացասական հետևանքների։ Լրիվ զբաղվածության նպատակը չպետք է հետապնդվի անկախ աշխատանքի արտադրողականության բարձրացումից։ Զբաղվածությունը լավ է միայն այն դեպքում, եթե այն ուղեկցվում է աշխատանքի արտադրողականության ավելացմամբ։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր