Ավտոմոբիլային շուկայի պատմական ամենաբարդ իրավիճակը

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

Գործարանների կանգնեցում, դիլերային կենտրոնների փակում, մատակարարումների շղթաների կոտրում, պատրաստի արտադրանքի մեծ պահուստներ, հազարավոր աշխատանքից ազատված աշխատակիցներ և վաճառքների աներևակայելի անկում. այսպես կարելի է բնութագրել ավտոմոբիլային շուկան 2020 թվականի գարնանը, որը վերապրում է պատմության մեջ ամենաբարդ ճգնաժամը։ Ամբողջ արդյունաբերության հետագա առաջընթացը դրվել է լուրջ կասկածի տակ։ Գլխավոր ավտոմոբիլային արտադրողները հետաձգել են իրենց ներկայացումները, կասեցվել է նաև էլեկտրոմոբիլների արտադրությանն անցման գործընթացը։ Առանց պետական օժանդակության այս ճյուղի զարգացումը մի քանի տարի կարող է հետ շպրտվել։

 

Չնայած, որ կարանտինի և դրա հետևանքով վաճառքների անկման հետ բախվել են բոլոր ավտոմոբիլային արտադրողները, տարբեր երկրներում ճգնաժամը տարբեր բնույթ է կրում։ Գոյություն ունեն իրավիճակների երեք տարբեր սցենարներ՝ V-աձև անկում, U-աձև անկում կամ «լոգարան» (bathtub) և խորը «լոգարան»։ Առաջին դեպքում վաճառքների կտրուկ անկմանը հաջորդում է նմանատիպ արագ վերականգնումը։ Այդպիսի սցենարը բնորոշ է այն երկրներին, որտեղ համավարակը և կարանտինային գործողությունները երկարաժամկետ չէին։ Օրինակ, Չինաստանում և Հարավային Կորեայում համազգային լոքդաունը (երկրի ամբողջական փակումը) չէր գերազանցել 6 շաբաթը։ Ի դեպ, Չինաստանի պարագայում շուկան շարունակեց աճել նաև վերականգնումից հետո։ Այստեղ գործեց հետաձգված պահանջարկի էֆեկտը։ Նոր ավտոմոբիլների վաճառքների աճը ապրիլին կազմեց 0,9 տոկոս, չնայած որ մինչ այդ 2018 թվականի հունիսից այն կրճատվում էր սկսած։

 

«Լոգարան» սցենարը բնորոշ է այն երկրներին, որտեղ լոքդաունը տևել է 2 ամսից ավելի՝ օրինակ Գերմանիայի և Ֆրանսիայի դեպքում։ Bain&Company ընկերության կանխատեսման համաձայն՝ այդ երկրների ավտոմոբիլային շուկան կվերականգնվի միայն երրորդ եռամսյակի ավարտին։ Մինչկարանտինյան վաճառքներից ավել մասը կլինի աննշան և կկրի կարճաժամկետ բնույթ։

 

Ամենաբարդ իրավիճակը խորը «լոգարանի» սցենարն է, որը բնորոշ է այն երկրներին, որտեղ կարանտինային ժամանակաշրջանը շատ տևական է։ Դա վերաբերում է Իսպանիային, Իտալիային, ԱՄՆ-ին։ Բացի նրանից, որ այդտեղի շուկաներին սպասվում է երկարատև և ծանր վերականգնում, այդ երկրներում հետաձգված պահանջարկի ազդեցությունը կլինի նվազագույնը։ Հետևաբար, ամենածանր վիճակում կհայտնվեն այն ավտոարտադրողները, որոնց կառուցվածքում մեծ տեսակարար կշիռ ունեն ամենաշատ տուժած շուկաները։ Ամենառիսկային խմբերն են ամերիկյան, ճապոնական և իտալական արտադրողները։

 

Այժմ ավտոարտադրողների համար իրավիճակը շարունակում է վատթարանալ և տատանվում է «լոգարանի» և խորը «լոգարանի» սցենարների միջև։ Ավտոարտադրողների եվրոպական ասոցիացիայի (АСЕА) տվյալների համաձայն, Եվրոպայում վաճառքների անկումը 2020 թվականի մայիսին 2019 թվականի մայիսի նկատմամբ կազմել է 52,3 տոկոս։ 2020 թվականի 5 ամիսների արդյունքով այդ անկումը կազմել է 41,5 տոկոս։ Գերմանիայում վաճառքների անկումը կազմել է 49,5 տոկոս, Իտալիայում՝ 49,6 տոկոս, Ֆրանսիայում՝ 50,3 տոկոս, Իսպանիայում՝ 97,6։ Միևնույն ժամանակ հաշվետվությունում նշված է, որ իտալական ավտոդիլերները բախվեցին շատ ցածր պահանջարկի հետ կարանտինից դուրս գալուց հետո։ ԱՄՆ-ում դրությունը մի փոքր ավելի լավ է՝ անկումը կազմել է 24,6 տոկոս նախորդ տարվա մայիսի նկատմամբ։ Հունիսին իրավիճակը մի փոքր շտկվել է։ Նախորդ տարվա հունիսի նկատմամբ ավտոմոբիլների վաճառքները անկում են ապրել 22,3 տոկոսով, իսկ 6 ամիսների արդյունքով այդ ցուցանիշն ընկել է 38,1 տոկոսով։

 

 

Ավտոարտադրողների խնդիրները բարդանում են նրանով, որ նրանք չեն կարողանում զգալիորեն նվազեցնել ծախսերը եկամուտների անկման ներկա պայմաններում։ Զարգացած երկրներում աշխատուժի կրճատումը հնարավոր չէ առանց մեծ փոխհատուցումների, իսկ տեղափոխել արտադրությունը ավելի էժան աշխատուժով երկրներ վտանգավոր է։ Միշտ կա առևտրային արգելքների ի հայտ գալու ռիսկ առանցքային շուկաներում։ Չնայած որ գերմանական արտադրողները որոշել են տեղափոխել իրենց գործարանները Մեքսիկա, ամերիկյան Ford-ը և General Motors-ը արդեն հրաժարվել են տեղափոխել արտադրությունը այդ երկիր։

 

Հնարավոր չէ նաև կրճատել նոր մեքենաների նախագծման ծախսերը։ Աշխարհը կանգնած է էլեկտրոմոբիլների զանգվածային ներդրման շեմին, և արտադրողները ստիպված են ծախսել միլիարդներ (երբեմն տասնյակ միլիարդներ) դրանց նախագծման և արտադրության համար։ Միևնույն ժամանակ ներքին այրման շարժիչներով (ՆԱՇ) մեքենաները, որոնք ներկա պահին ընկերությունների մեծամասնության վաճառքների կեսից ավելին են կազմում, անհրաժեշտ է հարմարեցնել խստացված էկոլոգիական նորմերին։ Բացի ավելի էկոլոգիական ՆԱՇ մեքենաներից և էլետրոմոբիլների արտադրությունից, ավտոմոբիլային կոնցեռնները փորձում են ներդնել ինքնուրույն վարման համակարգեր։ Եվ այդ ամենի հետ արտադրողները բախվում են լուրջ խնդիրների։ Այսպես, Volkswagen-ը հետաձգեց իր էլեկտրոմոբիլների արտադրությունը ծրագրային խնդիրների պատճառով, իսկ Audi-ն հետաձգեց ինքնուրույն վարման համակարգով նոր սերնդի մեքենաների դուրս բերումը շուկա։

 

Այս պայմաններում ջանքերի միավորումը շուկայում գոյատևելու միակ ճանապարհն է։ Արտադրողները միտված էին դրան նաև համավարակից առաջ։ Այդպես 2019 թվականի ամռանը BMW (BMW, MINI, Rolls-Royce) և JLR (Jaguar, Land Rover) կոնցեռնները հայտարարեցին էլեկտրոմոբիլների և շարժիչների նախագծման գործում համագործակցության մասին։ Իսկ հոկտեմբերին հայտնի դարձավ, որ միավորվում են PSA (տիրապետում է Peugeot, Citroen, Opel) и FCA (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Lancia, Dodge, Jeep, Ram) կոնցեռները։ Նույն ամսում Daimler (Mercedes-Benz, Smart) կոնցեռնը հաստատեց Renault — Nissan — Mitsubishi ալյանսի հետ համագործակցության շարունակումը։ Ակնհայտ է, որ այս միտումը գնալով ավելի է ամրանալու։

 

Եվս մեկ անխուսափելի միտումն առցանց վիճակի անցումն է։ Վաճառքի սրահների ժամանակավոր լիովին փակումը, դրանց բացումից հետո սոցիալական հեռավորության պահպանման պահանջները և սպառողների բացասական սպասումները ստիպում են շուկայի մասնակիցներին վերանայել օֆլայն-գործընթացները։ Խոսքը գնում է ոչ միայն սպասարկման ծառայություններին, այլև ավտոմոբիլների գնմանը։ Capgemini ընկերության հետազոտության համաձայն՝ ԱՄՆ-ում հավանական գնորդների 64 տոկոսը նախընտրում է մեքենաներ գնել համացանցի միջոցով։ Դա անվտանգ է, խնայում է հաճախորդի և վաճառողի ժամանակը, ինչը իր հերթին նվազեցնում է ծախսերը։ Ավտոարտադրողների մեծ մասը կարծում է, որ ավտոմոբիլների և ավտոմասերի գնումը առցանց եղանակով շուտով կդառնա սովորական երևույթ։

 

Կանխատեսվում է, որ մոտ ապագայում վաճառքի ամբողջ գործընթացը (փորձնական վարումը, ավտոմեքենայի կոնկրետ մոդելի ընտրությունը, ամբողջ թղթային աշխատանքը և մեքենայի առաքումը) իրականացվելու է ավտոսրահների մեկ-երկու աշխատակիցների միջոցով։ Մեքենան կմոտեցվի հաճախորդի տանը փորձնական վարում (test drive) կատարելու համար։ Ընդ որում՝ այդ գործընթացները կվերաբերեն ոչ միայն զարգացած ամերիկյան և չինական շուկաներին, այլև ճգնաժամի մեջ գտնվող ռուսական շուկային։ Օրինակ՝ այժմ Ռուսաստանում կարելի է գնել ավտոմեքենա Lifan, Chery, Lada, Volkswagen NFZ և Renault-ի վեբ կայքերից։

 

Ցանկացած ճգնաժամ հնարավորությունների ժամանակ է և ավտոմոբիլային արդյունաբերությունը բացառություն չէ։ Tesla-ի հաջողությունը ցույց տվեց, որ ստարտափերը կարող են մրցակցել դարավոր պատմություններ ունեցող հսկայական կոնցեռների հետ և հաղթել նրանց մրցակցային պայքարում։ Հետևաբար հիմա, երբ ավանդական ավտոարտադրողները բախվել են մի շարք խնդիրների հետ, Rivian և Lucid ստարտափերը[1] ավելի լայն հնարավորություններ ունեն շուկայում իրենց մասնաբաժինը զբաղեցնելու համար։ Բացի դրանից կարանտինը ցույց տվեց սպառողներին, որքան մաքուր կարող է դառնալ օդը առանց ՆԱՇ մեքենաների, ինչը գերազանց գովազդ է էլեկտրոմոբիլների համար և կարող է խթանել պետության հետագա աջակցությանը այդ ոլորտի զարգացմանը։

 

Volvo-ի և Uber-ի համատեղ նախագծված ինքնավար տեխնոլոգիայով ավտոմեքենան

 

Մյուս կողմից էլեկտրոմոբիլները մինչ այժմ շարունակում են մնալ ավելի թանկ, քան ավանդական ՆԱՇ մեքենաները, իսկ դրանց նկատմամբ պահանջարկը աճում էր մեծամասամբ պետական դոտացիաների հաշվին, որոնք թույլ էին տալիս գները պահել գրավիչ մակարդակի վրա։ Հիմա, երբ շատ երկրների կառավարություններ ստիպված են մեծ գումարներ ծախսել տնտեսության և բնակչության օժանդակության ծրագրերի վրա, էլեկտրոմոբիլների վաճառքների աջակցության նախագծերը հայտնվում են վտանգի տակ։ Չնայած մարտ և ապրիլ ամիսներին էլեկտրոմոբիլների վաճառքների անկումները Եվրոպայում այդքան մտահոգիչ չէին համեմատած ՆԱՇ մեքենաների վաճառքների հետ։ Եթե մարտ ամսին ավտոմոբիլային շուկան անկում ապրեց 50 տոկոսով, ապա էլեկտրոմոբիլների վաճառքը նվազեց ընդամենը 23 տոկոսով։ Ապրիլ ամսին ավտոշուկայի անկումը կազմեց 80 տոկոս, մինչդեռ էլէկտրոմոբիլների դեպքում այս ցուցանիշը ընկավ 31 տոկոսով։

 

Սակայն ոչ բոլոր ստարտափերին կհաջողվի օգուտներ քաղել կորոնավիրուսային ճգնաժամից։ Օրինակ այն ընկերությունները (Uber), որոնք ակտիվ ներդրումներ էին կատարում ինքնավար մեքենաների նախագծման աշխատանքներում, հայտնվել են ծանր դրության մեջ։ Կարանտինի պայմաններում մարդիկ դադարել են օգտվել տաքսի ծառայություններից, ինչը բերեց մի շարք շուկաների «սառեցման»։ Չնայած որ Uber-ը աշխատում էր այդ ծրագրերի վրա Volvo-ի հետ միասնաբար, վերջինս նույնպես բախվել է ճգնաժամով պայմանավորված լուրջ դժվարությունների։ Այդ պայմաններում ինքնավար տեխնոլոգիայով զանգվածային արտադրության մեքենաների մրցավազքում առավելություն ստացան համացանցի հսկաներ Google-ը՝ իր Waymo և Baidu-ն՝ իր  Apollo նախագծերով։

 

Բարդ իրավիճակում են հայտնվել նաև քարշեյրինգային (carsharing)[2] ընկերությունները։ Եթե նախկինում ինչ-որ հիվանդություն ձեռք բերելու հավանականությունը գնահատվում էր շատ ցածր, ապա COVID-19-ը ցույց տվեց, որ դա շատ իրական է և ամբողջովին ախտահանել մեքենան հնարավոր չէ յուրաքանչյուր վարորդից հետո։ Չնայած որոշ ժամանակ անց թվում էր, որ քարշեյրինգային ինքնավար մեքենաները կդառնան ավտոմոբիլային արդյունաբերության մոտ ապագան, այժմ այդ ճյուղը հայտնվել է շատ ծանր իրավիճակում։ Համավարակի պայմաններում քարշեյրինգային ծառայությունները կասեցվում են ամենաառաջիններից մեկը և վերադառնում ամենավերջիններից մեկը, ինչը մեծացնում է շուկայի մասնակիցների ռիսկը։  Ամենավատ սցենարի դեպքում քարշեյրինգային ճյուղը դժվարություններ կունենա մինչ ամբողջ բնակչության վակցինացումը։

 

Այս ամենից բացի համավարակը ցույց տվեց, որ գլոբալացումը կրում է զգալի ռիսկեր ավտոարտադրողների համար նաև ավտոդետալներ արտադրող երկրների մասով։ Երբ կորոնավիրուսը դեռևս դուրս չէր եկել Չինաստանի սահմաններից, շատ ավտոմոբիլային գործարաններ Եվրոպայում և Ճապոնիայում ստիպված էին նվազեցնել արտադրության ծավալները  Չինաստանից ստացվող դետալների դեֆիցիտի պատճառով։ Վիրուսի տարածման արագ սահմանափակումը երկրում թույլ էր տվել շուտափույթ վերականգնել նախկին արտադրության ծավալները, սակայն շատ կարճ ժամանակով, քանի որ համավարակը անցավ գրոհելու ամբողջ աշխարհը․․․

 

Աշխատանքի բաժանումը և մատակարարումների միջազգային շղթաները ձեռնտու են ավտոարտադրողներին, երբ աշխարհում համեմատաբար հանգիստ է։ Սակայն կորոնավիրուսային համավարակը մի շարք առևտրային պատերազմների ֆոնին կարող է դառնալ ավտոմոբիլային շուկայի ապագլոբալացման կատալիզատորներից մեկը։

 

[1] Ամերիկյան ստարտափ-ընկերություններ են, որոնք մասնագիտացել են էլեկտրոմոբիլների արտադրության մեջ

[2] Ավտոմեքենաների համատեղ օգտագործման ծառայություն

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր