Առևտրային հաշվեկշիռներում փոփոխությունները որոշում են տնտեսական գործոնները, ոչ թե մաքսատուրքերը

Համաձայն Արժույթի միջազգային հիմնադրամի հետազոտության՝ վերջին երկու տասնամյակում երկկողմանի առևտրային հաշվեկշիռներում (երկու երկրների միջև արտահանման և ներմուծման մեծությունների տարբերություն) փոփոխությունների մեծ մասը բացատրվում է մակրոտնտեսական գործոններով։ Դրանք ներառում են ֆիսկալ քաղաքականությունը, դեմոգրաֆիկական իրավիճակը և թույլ ներքին պահանջարկը։ Այս գործոնները կարող են ներառել նաև փոխարժեքի և ներքին առաջարկի ավելացմանն ուղղված քաղաքականությունները, ինչպիսիք են՝ պետական ձեռնարկությունների կամ արտահանող հատվածի սուբսիդավորումը։ Իսկ մաքսատուրքների (տարիֆների) փոփոխություններն ավելի քիչ ազդեցություն են ունեցել առևտրային հաշվեկշիռների վրա։

 

Արժույթի միջազգային հիմնադրամի՝ «Համաշխարային տնտեսության զարգացման հեռանկարները» 2019թ․ ապրիլի զեկույցում ներկայացված են երկկողմանի առևտրային հաշվեկշիռներում փոփոխությունների պատճառների քանակական գնահատականներ։ Մասնավորապես՝ դիտարկվում են մակրոտնտեսական գործոնների, մաքսատուրքերի ազդեցությունները, նպաստումները և թե ինչպես են երկրները կազմակերպում իրենց արտադրությունը (երկրների պահանջարկի և արտադրության ճյուղային կառուցվածքը)։ Այդ գործոնների նպաստումները ներկայացված են երկրների մի քանի զույգերի օրինակով՝ ԱՄՆ-Գերմանիա, Չինաստան-Կորեա, ԱՄՆ-Չինաստան։

 

Արդյունքները ցույց են տալիս, որ մակրոտնտեսական պայմանները կարևոր դեր են խաղում։ Օրինակ՝ մակրոտնտեսական գործոններին բաժին է ընկել 1995-2015թթ․ ԱՄՆ-ի և Գերմանիայի միջև առևտրային հաշվեկշռի փոփոխության մոտ 20 տոկոսը։ Այս գործոններին է բաժին ընկնում ԱՄՆ-ի և Չինաստանի միջև առևտրային հաշվեկշռի փոփոխությունների շուրջ 95 տոկոսը։

 

Մաքսատուրքերի փոփոխություններն ավելի քիչ ազդեցություն են ունեցել՝ արտացոլելով շատ երկրներում դրանց առանց այն էլ ցածր մակարդակը, ինչպես նաև այն, որ մաքսատուրքերի փոխադարձ նվազեցումն ունեցել է չեզոքացնող ազդեցություն երկկողմանի առևտրային հաշվեկշիռների վրա։ Առևտրային գործընկերոջ նկատմամբ երկկողմանի մաքսատուրքերի կիրառումը նույնպես անարդյունավետ է առևտրային ամբողջական անհավասարակշռության (այսինքն՝ տվյալ երկրի՝ իր բոլոր առևտրային գործընկերների հետ երկկողմանի առևտրային հաշվեկշիռների ընդհանուր մեծությունը) վերացման տեսանկյունից, քանի որ սպառողներն իրենց պահանջարկը պարզապես կբավարարեն այն առևտրային գործընկերների միջոցով, որոնք չեն առնչվում մաքսատուրքերի հետ։

 

Մակրոտնտեսական գործոնների համեմատ երկկողմանի առևտրի հաշվեկշիռների դինամիկայի վրա մաքսատուրքերի ուղղակի ազդեցությունն այնքան էլ մեծ չէ, բայց դա չի նշանակում, որ դրանք ազդեցություն չունեն։ Մաքսատուրքերի բարձրացումը հատկապես բացասական ազդեցություն կունենա արտադրության, աշխատատեղերի ու արտադրողականության վրա ոչ միայն այն երկրներում, որոնք կիրառել են և որոնց նկատմամբ կիրառվել են այդ մաքսատուրքերը, այլև մյուս երկրներում։ Միջազգային առևտրի գործող համակարգի ինտեգրված բնույթը ենթադրում է, որ մաքսատուրքերի կտրուկ բարձրացումը մյուս երկրների վրա նույնպես կազդի և կստեղծի շղթայական էֆեկտ՝ տարածվելով մի երկրից մյուսը, որը կբերի համաշխարհային տնտեսությունում իրավիճակի վատացման։

 

Մաքսատուրքերի և առևտրի ոչ սակագնային այլ խոչընդոտների (օրինակ՝ ներմուծման քվոտաների) բազմակողմանի նվազեցումը կնպաստի առևտրի զարգացմանը և երկարաժամկետ հատվածում կբարելավի տնտեսական արդյունքները։ Մաքսատուրքերի նվազեցումը բերում է արդյունավետության աճի՝ երկրներին հնարավորություն տալով զարգացնելու մասնագիտացումն իրենց համեմատական առավելություններին համապատասխան, ինտեգրվելու մատակարարումների շղթային և ավելացնելու օտարերկրյա ռեսուրսներին հասանելիությունը։

 

Այդ պատճառով քաղաքականություն մշակողները պետք է շարունակեն աջակցել ազատ և արդար առևտրի ընդլայնմանը՝ չեղյալ համարելով նոր մտցված մաքսատուրքերը և ավելացնելով ջանքերն առևտրի ոլորտում առկա խոչընդոտները կրճատելու ուղղությամբ։ Նրանք նաև պետք է խուսափեն քաղաքականություններից, որոնք վնասում են տնտեսությունը և առաջացում են անհավասարակշռություններ, ինչպիսիք են կառավարությունների կողմից լրացուցիչ ծախսերով տնտեսության խթանումը, երբ պահանջարկն արդեն մեծ է, կամ արտահանող ոլորտների մեծ ծավալներով սուբսիդավորումը։

 

Այսպիսով՝ երկկողմանի մաքսատուրքերի փոփոխություններն ունեցել են ոչ նշանակալի ազդեցություն երկկողմանի առևտրի հաշվեկշիռների դինամիկայի վրա, որն արտացոլում է ինչպես շատ երկրներում մաքսատուրքերի ցածր ելքային մակարդակները, այնպես էլ այն հանգամանքը, որ երկրների մեծ մասը կրճատել է մաքսատուրքերը միաժամանակ՝ ստեղծելով չեզոքության էֆեկտ առևտրի զուտ ծավալի համար։ Այնուամենայնիվ, մաքսատուրքերի մեծությունը երկկողմանի առևտրի հետ կապված ծախսերի կարևոր բաղադրիչ է, որը նպաստում է աշխատանքի միջազգային բաժանմանը և դրանով որոշում է փոփոխվող մակրոտնտեսական գործոնների ներգործությունը երկկողմանի առևտրի ու առևտրային հաշվեկշիռների վրա։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր