2019-12-25

Ինչպես են բյուջետային ավիաընկերություններն եկամուտներ ստանում

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

Ավիաընկերությունների բիզնես-ոլորտը չափազանց բարդ է և մրցակցային։ Մեծ թվով ավիաընկերություններ հազիվ որոշակի եկամուտներ են ստանում, իսկ մյուսները պարբերաբար վնասներ են կրում։ Իսկ երբ խոսքը գնում է բյուջետային ավիաընկերությունների՝ լոուքոսթերների մասին, ամեն ինչ էլ ավելի է բարդանում։ Յուրաքանչյուր սխալ կարող է շատ թանկ արժենալ։ Լոուքոսթերների գործունեության ոլորտում եկամուտներ կարող են ստանալ միայն այն ավիաընկերությունները, որոնք չափազանց արդյունավետ գործունեություն են իրականացնում։

 

Մի շարք խոշոր ավիաընկերություններ (օրինակ Delta Airlines-ը հիմնել է Song լոուքոսթերը, իսկ Lufthansa-ն՝ Eurowings լոուքոսթերը) փորձել են գործունեություն ծավալել բյուջետային ավիափոխադրումների ոլորտում, սակայն նրանց չի հաջողվել արդյունավետ գործել երկար ժամանակահատվածում և նրանք դադարեցրել են բյուջետային ավիափոխադրումների իրականացումը։ Դա այն ոլորտն է, որտեղ հաջողության են հասել միայն «ընտրյալ» ավիաընկերությունները։ Չնայած Ասիայում և Ամերիկայում կան մի քանի հաջողակ բյուջետային ավիաընկերություններ, դրանց «հայրենիքը» կարելի է համարել Եվրոպան։ Աշխարհի խոշորագույն բյուջետային ավիաընկերությունները գործում են Եվրոպայում (Ryanair, EasyJet)։ Նրանք գրեթե միշտ իրենց տոմսերը վաճառում են 100 եվրոյից էժան և, միևնույնն է, մեծ շահույթներ են ապահովում։ Լոուքոսթերները կարող են շահույթներ ստանալ էժան տոմսերի պայմաններում, քանի որ հետևում են հետևյալ 5 սկզբունքներին․

 

Ստանդարտացում։ Բյուջետային ավիաընկերությունները հետևում են ինքնաթիռների միատեսակության բարձր աստիճանին: Օրինակ՝ Ryanair (Իռլանդիա) ավիաընկերության օդային նավատորմի բոլոր ինքնաթիռները Boeing 737 մոդելի են: Սրանով լոուքոսթերները տարբերվում են սովորական մեծ ավիաընկերություններից, ինչպիսիք են KLM-ը (Նիդեռլանդներ) և Lufthansa-ն (Գերմանիա), որոնք իրենց նավատորմում ունեն տարբեր մոդելների ինքնաթիռներ։ Մեկ տեսակի ինքնաթիռ ունենալու առավելությունն այն է, որ ինքնաթիռը սպասարկող անձնակազմին ավելի հեշտ և արագ է լինում մարզել: Ryan Air-ում բոլորը սովոր են աշխատել նույն տեսակի ինքնաթիռների վրա՝ օդաչուներից մինչև մաքրող անձնակազմ: Աշխատակիցները հանգիստ կարող են փոխարինել մեկը մյուսին, քանի որ սպասարկումը յուրատեսակ հմտություններ չի պահանջում:

 

Ի տարբերություն սովորական ավիաընկերությունների, ստանդարտացման շնորհիվ լոուքոսթերներում աշխատակիցները ավելի արագ են տեղափոխվում ուսման կորով դեպի վեր: Ժամանակի ընթացքում անձնակազմը դառնում է էլ ավելի արդյունավետ: Լոուքոսթերները նախընտրում են իրենց ինքնաթիռները միշտ օդում պահել: Նրանք դադարներ գրեթե չեն ունենում՝ բացառությամբ մաքրելու և սպասարկելու նպատակով: Ինքնաթիռների կահավորման ստանդարտացման շնորհիվ դրա մաքրումը և սպասարկումը ավելի արագ է լինում, ինչը նշանակում է, որ ինքնաթիռը ավելի երկար է լինում օդում և ավելի մեծ շահույթներ է բերում ընկերությանը։

 

Այս տեսակի ինքնաթիռները որպես կանոն ունեն միևնույն դասի նստատեղեր՝ նվազագույն տարածությամբ, ինչը հնարավորություն է տալիս ավիաընկերություններին առավելագույն քանակությամբ տոմսեր վաճառել։ Բյուջետային ավիաընկերությունները որպես կանոն չեն տրամադրում առաջին կամ բիզնես դասի նստատեղեր։ Միայն որոշակի նստատեղեր (որպես կանոն, որոնք մոտ են վթարային ելքերին) ունեն ավելի մեծ տարածություն ոտքերի համար։ Բյուջետային ավիաընկերությունները այդ տեղերը վաճառում են հավելավճարով։

 

Ստանդարտացման մյուս կողմը այն է, որ բյուջետային ավիաընկերությունները չեն կազմակերպում տարանցիկ չվերթներ։ Դա կապված է այ բանի հետ, որ տարանցիկ չվերթների դեպքում սովորաբար գործում է տոմսերի գնման և ուղեբեռի փոխանցման այլ գործընթաց։ Քանի որ դա կարող է վնասել լոուքոսթերների պարբերական աշխատանքին, այդպիսի գործընթացներից նրանք պարզապես խուսափում են։

 

Նոր օդային նավատորմ և երիտասարդ անձնակազմ։ Տարածված կարծիք է, որ բյուջետային ավիաընկերություններն օգտագործում են բավականին հին ինքնաթիռներ՝ ծախսերն իջեցնելու նպատակով: Իրականում, ի տարբերություն սովորական ավիաընկերությունների, բյուջետային ավիաընկերություններն ունեն ավելի նոր օդային նավատորմ: Բանը նրանում է, որ նոր ինքնաթիռները տեխնոլոգիական առումով ավելի առաջադեմ են, ուստի նվազեցնում են վառելիքի սպառումը:

 

Բյուջետային ավիաընկերությունների անձնակազմը որպես կանոն երիտասարդ է լինում և քիչ փորձառություն է ունենում։ Բյուջետային ավիաընկերությունները ինքնաթիռների սպասարկման համար հաճախ պատրաստում են նորեկներին, որոնք բազմամյա ուսուցում չեն անցնում։ Դրա շնորհիվ բյուջետային ավիաընկերությունները կարող են ձեռք բերել ավելի էժան աշխատուժ, քան սովորական ավիաընկերությունները։ Աշխատակիցները անցնում են նվազագույն պատրաստում անվտանգության մասով։ Մի քանի շաբաթ անց նրանք անցնում են աշխատանքի և «ուսումը շարունակում» սեփական փորձի հիման վրա իրական օդանավերում։

 

Ավելի «էժան օդանավակայաններ»։ Բյուջետային ավիաընկերությունների ինքնաթիռները գրեթե երբեք չեն թռչում հիմնական օդանավակայաններից: Հիթրոուի (Լոնդոն) և Շառլ Դե Գոլի (Փարիզի) նման օդանավակայանների ծառայությունները թանկ են, քանի որ դրանք ամեն օր մեծ թվով թռիչքներ են ունենում: Այս պատճառով բյուջետային ավիաընկերությունները օգտագործում են մեծ քաղաքներին մոտ (սովորաբար 100-120 կմ հեռավորության վրա) գտնվող փոքր քաղաքների օդանավակայանները։ Փոքր քաղաքների օդանավակայանները իրենց պատվերների մեծ մասը ստանում են բյուջետային ավիաընկերություններից, ինչպիսիք են Ryanair-ը և EasyJet-ը (Մեծ Բրիտանիա)։ Արդյունքում բյուջետային ավիաընկերությունների ազդեցությունը կամ իշխանությունը այդ օդանավակայանների նկատմամբ մեծ է լինում։ Լոուքոսթերները բանակցելու միջոցով կարողանում են ստանալ ցածր գներ՝ ստացած առավելությունները փոխանցելով իրենց հաճախորդներին (տոմսերը էժան վաճառելով)։ Նույնիսկ եթե բյուջետային ավիաընկերությունները չվերթներ են իրականացնում դեպի մեծ քաղաքների հիմնական օդանավակայաններ, ապա դա սովորաբար տեղի է ունենում գիշերային ժամերին: Սա հնարավորություն է տալիս բյուջետային ավիաընկերություններին նվազագույնի հասցնել իրենց ծախսերը:

 

Ավտոմատացում։ Էժան ավիաընկերությունները գինը իջեցնելու համար մեծապես ապավինում են ավտոմատացմանը:  Նրանք երբեք չեն տրամադրում թղթային տոմսեր և հավելյալ վճարներ են գանձում, եթե հաճախորդը ցանկանում է ստանալ տոմսերի թղթային տարբերակը։ Բացի դրանից, գրանցումը գրեթե միշտ կատարվում է առցանց եղանակով։ Ավտոմատացման շնորհիվ բյուջետային ավիաընկերությունները գրեթե չեն ունենում գրասենյակային անձնակազմ։ Պարզեցված են նաև ուղեբեռի գրանցման հետ կապված գործընթացները, ինչը, բնականաբար, նվազեցնում է պահանջվող աշխատակիցների քանակը։ Եվրոպայում նվազագույն աշխատավարձի բարձրացման մասին օրենքները ավտոմատացումը դարձնում են չափազանց կենսունակ տարբերակ՝ թույլ տալով ավիաընկերություններին զգալիորեն կրճատել իրենց ապագա ծախսերը։

 

Մասշտաբի էֆեկտ։ Բյուջետային ավիաընկերությունները պետք է իրականացնեն լայնամասշտաբ գործունեություն։ Հաջողակ ավիաընկերությունը, ըստ էության, չի կարող ունենալ փոքր նավատորմ։ Դա կապված է այն բանի հետ, որ մատակարարներից ցածր գներ ստանալու համար լոուքոսթերները պետք է մեծածավալ գործարքներ կատարեն։ Փոքր ավիաընկերությունը գնի շուրջ բանակցելու գրեթե շանս չունի և ավելի հավանական է, որ վնասներ կկրի, քան կշահի։

 

Ուղեբեռ և սնունդ։ Բյուջետային ավիաընկերությունները ծախսերը նվազեցնելու համար տոմսի գնի մեջ չեն ներառում նաև սննդի և ուղեբեռի արժեքները։ Սովորաբար հաճախորդը կարող է իր հետ ուղեբեռ վերցնել և սնունդ ստանալ հավելավճարի դիմաց։ Սակայն կան որոշ ավիաընկերություններ, (օրինակ ռուսական Պոբեդան), որոնք սնունդ տրամադրելու ծառայություն ընդհանրապես չունեն։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր