Սինգապուրի պայքարը «ուղեղների արտահոսքի» դեմ

1965 թվականի անկախացումից հետո` երբ Սինգապուրը տնտեսապես հզորացավ, մեծացավ բարձրագույն կրթություն ստանալու նպատակով արտերկիր մեկնող սինգապուրցի երիտասարդների թիվը, որը 1999 թվականին հասավ 27 860-ի: Իսկ 2004 թվականից սկսած այս թիվը մշտապես եղել է մոտ 20 000: Որպես Մեծ Բրիտանիայի նախկին գաղութ` սինգապուրցի երիտասարդների հիմնական ուղղությունը ավանդաբար եղել է Մեծ Բրիտանիան, հետո նաև Կանադան, Նոր Զելանդիան և Ավստրալիան: Այժմ նրանց կեսը սովորում է Ավստրալիայում, իսկ մնացածը` ԱՄՆ-ում և Մեծ Բրիտանիայում:

 

1990-ական թվականներին արտերկրում սովորող սինգապուրցի ուսանողների զգալի մասը չէր վերադառնում Սինգապուր: Սինգապուրցի էմիգրանտների շրջանում կատարված հետազոտությունները պարզել են, որ նրանց մեծ մասը 90-ականներին բարձրագույն կրթություն ստանալու նպատակով Սինգապուրից արտերկիր մեկնած երիտասարդներն են, և նրանք կազմում են բարձրագույն կրթություն ստացած սինգապուրցիների 15.2%-ը: Վարչապետ Լի Կուան Յուն 1998-ին հայտարարեց, որ իրենց երկիրը «տարեկան կորցնում է լավագույն 30% բնակչության 4-5%-ին»: Կառավարությունը սկսեց իրականացնել մի շարք ծրագրեր, որոնց արդյունքում այժմ Սինգապուրը Հարավարևելյան Ասիայի երկրների շարքում զբաղեցնում է առաջին տեղը Երիտասարդության հոսունության ինդեքսով: Այս ինդեքսի հաշվարկման համար հաշվի են առնվում երեք ոլորտների` կրթության, զբաղվածության և ձեռներեցության 5 ուղղություններ. ուսանողների ներհոսք և արտահոսք, ստարտափների ակտիվություն, կայունության և ինտերնետի գործոններ.

 

 

Սինգապուրի հաջողված փորձը ուսանելի կարող է լինել «ուղեղների արտահոսքով» մտահոգված այլ երկրների համար: 90-ականներին մշակված ռազմավարությունը իրականացվում է չորս հիմնական ծրագրերով: Առաջինը «ուղեղների» պահպանումն է կրթական բարեփոխումների միջոցով:

 

Պատմականորեն Սինգապուրը բարձրագույն կրթության ոլորտում ունեցել է չբավարարված պահանաջարկ, այդ պատճառով էլ սինգապուրցի երիտասարդների կեսից ավելին մեկնում էր արտերկիր, մեծ էր կախվածությունը օտար երկրների կրթական ծառայություններից: Աստիճանաբար սինգապուրցիները դառնում էին ֆինանսապես ավելի կայուն, և մեծանում էր հավանականությունը, որ գնացողները չեն վերադառնա: Կառավարությունը սկսեց իրականացնել «ուղեղներին» պահելու ծրագիրը` ոչ միայն տեղական աճող պահանջարկը բավարարելու, այլև Սինգապուրը  համաշխարհային կրթական հանգույց դարձնելու համար: Վերջին` այդ ժամանակ շատ ամբիցիոզ թվացող միտքը ոչ միայն նպատակ ուներ եկամուտ ստանալ կրթական ծառայությունների արտահանումից, այլև գրավիչ դառնալ արդյունաբերական ներդրումների համար, որոնք ձգտում են տեղակայվել խոշոր կրթական հանգույցների կողքին: 1997 թվականից սինգապուրյան կառավարությունը խրախուսում է օտարերկրյա հեղինակավոր համալսարաններին` Սինգապուրում կենտրոններ հիմնելու և ծրագրեր իրականացնելու համար: Նպատակ դրվեց ստեղծել Համաշխարհային Դպրատուն, որը նախատեսում էր 10 տարում ներգրավել 10 խոշոր կրթական հաստատությունների: 2007 թվականին Սինգապուրը գերազանցեց սահմանած նպատակը` ներգրավելով 15-ին Չինաստանից, ԱՄՆ-ից, Ֆրանսիայից, Իտալիայից, Գերմանիայից և Նիդերլանդներից:

 

Սինգապուրում հիմնվեցին նաև մեծ, կայացած և միջազգայնացման բարձր մակարդակ ունեցող մասնավոր համալսարաններ, որոնք էլ մեղմեցին սինգապուրցի երիտասարդների հոսքը դեպի արտերկիր: Այդ համալսարանները ներգրավել են մոտ 250 000 ուսանողի, որոնց 44%-ը օտարերկրացիներն են: Ամենամեծ մասնավոր համալսարանը Սինգապուրի Կառավարման ինստիտուտն է, որը ներգրավում է ավելի շատ ուսանողների, քան Սինգապուրի ազգային պետական համալսարանը: Այս համալսարաններից յուրաքանչյուրում ավելի շատ ուսանող է սովորում, քան օրինակ Մեծ Բրիտանիայի բուհերում սովորող բոլոր սինգապուրցի ուսանողները միասին:

 

Այսպիսով` ուսանողներին Սինգապուրում պահելու առաջին քայլը բուհական համակարգի որակական և քանակական բնութագրիչների բարելավումն էր: Հաջորդ քայլը արտերկիր մեկնած ուսանողների վերադարձը խթանող ծրագիրն է:

 

Սկզբում Սինգապուրը վերացրեց օտարերկրյա բուհերի դիպլոմների ճանաչման խոչընդոտները, քանի որ «ոչ մի սինգապուրցի չի վերադառնա այնտեղ, որտեղ իր գիտելիքների մասին հավաստող փաստաթուղթը իրավական ուժ չունի»: Սինգապուրցի երիտասարդները կրթաթոշակ ստանալիս աշխատանքային պայմանագիր են կնքում ֆինանսավորող մարմնի հետ` պարտավորվելով մի քանի տարի աշխատել նրանց համար: Այսպիսի մոտեցում ցուցաբերում է նաև Սաուդյան Արաբիան: Սակայն միայն այսքանը բավարար չէր «ուղեղների արտահոսքից» խուսափելու համար, քանի որ, ի տարբերություն Սաուդյան Արաբիայի, այստեղ մեծամասնությունը արտերկիր էր մեկնում ինքնաֆինանսավորմամբ, հետևաբար կառավարությունը չէր կարող նրանց «ստիպել» աշխատանքային պայմանագիր կնքել:

 

Ինքնաֆինանսավորմամբ արտերկիր մեկնող երիտասարդների համար կառավարությունը մշակել է ծրագրեր, որոնց միջոցով ուսանողը ուսման ծախսերը կարողանում է կիսել պետության հետ` փոխարենը որոշակի պարտավորություններ իր վրա վերցնելով: Օրինակ` բժշկական և ատամնաբուժական կրթություն ստացողների համար մշակվեց «Մինչաշխատանքային դրամաշնորհը», որով նախարարությունը ֆինանսավորում է ուսման 1-2 տարին` ծածկելով ընդհանուր ծախսերի 60%-ը (առավելագույնը` 150 000 ԱՄՆ դոլարի չափով): Իսկ ուսանողը պարտավորվում է վերադառնալ Սինգապուր և մի քանի տարի աշխատել առողջապահության ոլորտում: Այսպիսի ծրագրերը ոչ միայն նպաստում են, որ «ուղեղների արտահոսք» տեղի չունենա, այլև արդյունավետորեն բարելավում են տնտեսության բաց կամ թերի հատվածները:

 

Հաջորդը արտերկրում սինգապուրցի շրջանավարտներին սինգապուրյան ընտանիքի մեջ ներգրավելու ծրագիրն է: 1990-ական թվականներին, երբ կրթված սինգապուրցիների բավականին հոծ զանգված գտնվում էր արտերկրում, կառավարությունը փորձ արեց ստեղծել «երևակայական համայնք», որի մեջ կներգրավվեին բոլոր սինգապուրցիները` հայրենիքում և սփյուռքում: 1997 թվականին վարչապետ Գո Չոկ Տոնգը մտավախություն է հայտնում, որ «եթե սինգապուրցիները խորապես արմատավորված չեն Սինգապուրում ընտանիքի, ընկերների և ազգի հետ ունեցած ամուր կապերով, ազգի հիմքը կքանդվի»: Կառավարությունը հավատում էր, որ յուրաքանչյուր սինգապուրցի` թե՛ Սինգապուրում, թե՛ արտերկրում, պիտի սրտով կապված լինի հայրենիքի հետ: 1997 թվականին ազգային արժեքների ճանաչման և բարձրացման համար ստեղծվում է «Սինգապուր 21» նախագիծը, որի հիմքում դրված են հինգ գաղափարատիպեր. յուրաքանչյուր սինգապուրցի կարևոր է, բոլորը հավասար են և մեզ պետք են ուժեղ ընտանիքներ, ակտիվ քաղաքացիներ ու «սինգապուրյան սրտի բաբախյուն»: Կառավարության նոր կողմնորոշումը արտահայտվում էր «Փոխելով մտածելակերպը, խորացնելով փոխհարաբերությունները» կարգախոսով:

 

Սինգապուրցի երիտասարդների` արտերկրում գտնվելը կառավարության կողմից դիտարկվում է ոչ այնքան որպես «ուղեղների արտահոսք», որքան «ուղեղների շրջանառություն»: Այն ժամանակ գլխավոր մարտահրավերը սինգապուրցիների մոտ ազգային ինքնազգացողությունը պահպանելն էր, սիրտն ու միտքը ներգրավելը: Կառավարությունը գործնական քայլեր է ձեռնարկում էմոցիոնալ կապը ամրապնդելու համար. ստեղծվել է Սինգապուրի միջազգային հիմնադրամը, որի շնորհիվ բացվել են մոտ 100 սինգապուրյան սոցիալական ակումբներ և բիզնես ասոցիացիաներ: 2002 թվականին Առևտրի և արդյունաբերության նախարարությունը ստեղծեց Սինգապուրյան արտասահմանյան ցանցեր Միացյալ Նահանգներում և Հոնկոնգում, որոնք հովանավորում են բազմաթիվ ֆորումներ, շաբաթական հանդիպումներ և ինտերնետային քննարկումներ: Մշակույթի նախարարության Արտերկրում ապրող սինգապուրցիների ստորաբաժանումը 2007 թվականից սկսած ամեն տարի անընդմեջ տարբեր երկրներում կազմակերպում է «Սինգապուրի օր», որը կրում է «մի կտոր տուն արտասահմանում» կարգախոսը: Տոնի նպատակը հստակորեն ձևակերպել է Սինգապուրի փոխվարչապետը 2007 թվականին Նյու Յորքում կայացած միջոցառումների ժամանակ. «Ասելիքը, որն ուզում ենք փոխանցել արտերկրում ապրող սինգապուրցիներին, հետևյալն է. անգամ եթե դուք մեզնից հեռու եք, մենք հիշում ենք ձեզ և համարում մեզնից մեկը: Տունն այնտեղ չէ, որտեղ դուք ապրում եք, այլ այնտեղ, որտեղ ձեր սիրտն է ապրում: Մնացե՛ք մեզ հետ»:

 

Սինգապուրի կառավարության ջանքերին հակառակ է գործում Սինգապուրի սահմանադրությունը, որը մերժում է երկքաղաքացիությունը` «առավել բարձր գնահատելով քաղաքացիների հավատարմությունը»: Սինգապուրցի ուսանողներին հյուրընկալող բոլոր երկրները թույլատրում են երկքաղաքացիություն, սակայն այն սինգապուրցիները, ովքեր ձեռք են բերում այլ երկրի քաղաքացիություն, զրկվում են Սինգապուրի քաղաքացիությունից: Իսկ առանց քաղաքացիության Սինգապուր վերադառնալն ու ապրելը բավականին դժվար է: Վիճակագրությունը փաստում է, որ տարեկան 1000 սինգապուրցի հրաժարվում է Սինգապուրի քաղաքացիությունից: Սակայն կառավարությունը համոզված է, որ այն սինգապուրցին, ով պատրաստ է հրաժարվել Սինգապուրի քաղաքացիությունից ինչ-որ երկրի քաղաքացին լինելու համար, ծայրահեղ ճգնաժամային իրավիճակներում չի կարող կանգնել Սինգապուրի համար և այլ սինգապուրցիների կողքին: Ուստի ստացվում է, որ, կորցնելով «սինգապուրյան սրտի բաբախյունը» չզգացող քաղաքացուն, իրենք ոչինչ չեն կորցնում:

 

Չորրորդ ծրագիրը օտարերկրացի ուսանողների հավաքագրումն է: 90-ականներին Լի Կուան Յուն հայտարարում է, որ չնայած արտահոսքին` Սինգապուրը պիտի «տաղանդների դրական հաշվեկշիռ ունենա», այսինքն` պիտի հավաքագրեն ավելի շատ տաղանդներ, քան կորցնում են: Արդյունքում` բնակչության թիվն աճում էր տարեկան մոտ 3%-ով` 2003 թվականի 4.1 միլիոնից 2019 թվականին հասնելով 5.6 միլիոնի:

 

Սինգապուրը ունի ծերացող բնակչություն, ծնելիության ցածր մակարդակ: Կառավարության գլխավոր խնդիրը աշխատունակ տարիքի բնակչության ծավալի պահպանումն է, որի համար ոչ միայն միջոցներ է ձեռնարկում ծնելիության մակարդակի աճի և արտագաղթի նվազման համար, այլև խթանում է ներգաղթը: Սա ներառում է ցածր որակավորում ունեցող օտարազգիներին, ովքեր պատրաստ կլինեն կատարել այն աշխատանքները (շինարարություն և սոցիալական ծառայություններ), որոնք գրավիչ չեն սինգապուրցիների համար, և բարձր որակավորում ունեցող օտարազգիներին, որոնք պիտի օգնեն ապահովել աշխատուժի համաշխարհային մրցունակությունը և ճկունությունը:

 

Գնալով ավելի շատ արտասահմանցի ուսանողներ են ընտրում սինգապուրյան կրթությունը և ավարտելուց հետո ստանում են աշխատանքի գրավիչ առաջարկներ: Սինգապուրի պետական և մասնավոր համալսարաններում սովորում են բազմաթիվ ուսանողներ Չինաստանից, Հնդկաստանից և Հարավարևելյան Ասիայի երկրներից: Թեպետ կառավարությունը ոչինչ չի պարտադրում, սակայն հույս է հայտնում, որ այդ ուսանողները կմնան և ներդրում կունենան Սինգապուրի տնտեսության մեջ: Օտարերկրացի ուսանողները կարող են դիմել նաև Սինգապուրի կառավարությանը` ստանալու դրամաշնորհներ, որոնցով կարող են ծածկել իրենց ուսման ծախսերը: Այս դեպքում նրանք պարտավոր են 3 տարի աշխատել Սինգապուրում: Այժմ Սինգապուրում սովորում է մոտ 50 000 օտարերկրացի ուսանող` մոտ 2.5 անգամ ավելի շատ, քան արտերկրում սովորող սինգապուրցի ուսանողները:

 

Այսպիսով` Սինգապուրը, լինելով ազատ տնտեսությամբ երկիր, չի սահմանափակում մարդկային ռեսուրսների ազատ տեղաշարժը: Սակայն սա բոլորովին էլ չի հանգեցնում աղետի, քանի որ, ինչպես նկատեցինք, ազատությունը զուգորդվում է ծրագրերի հետ, որոնք մեղմում են «ուղեղների արտահոսքը»` այն վերածելով «ուղեղների շրջանառության»: Սինգապուրյան փորձի և ռազմավարության քննարկումը, դրանց մեջ պարունակվող հնարավոր «խութերի» բացահայտումը կարող է օգտակար լինել բոլոր այն երկրների համար, որոնք ունեն լուծելու այնպիսի խնդիրներ, ինչպիսիք ունեցել է և ունի Սինգապուրը:

 

Այս թեմայով՝

🔗 «Ուղեղների արտահոսք»․ Հայաստան, Վրաստան և Ադրբեջան

🔗 Չինաստանի, Հնդկաստանի և Սաուդյան Արաբիայի պայքարը «ուղեղների

արտահոսքի» դեմ

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր