Ճապոնիայի դպրոցական կրթությունը

Ճապոնիայում կրթությունը դարձավ ազգի հիմնաքարը դեռևս 1868 թվականին, երբ կայսր Մուցուհիտոյի կողմից իրականացվեց Մեյձիի հեղափոխությունը: Ճապոնական կրթական համակարգի հիմքերը չավերվեցին անգամ այն ժամանակ, երբ Ճապոնիան ջախջախիչ պարտություն կրեց Երկրորդ աշխարհամարտում: Ավելին՝ պարտությունից հետո Ճապոնիան աշխարհին ու հատկապես ԱՄՆ-ին զարմացրեց իր նոր «ատոմային զենքով», որը վերակառուցված կրթական համակարգն էր: Հետպատերազմյան շրջանում Ճապոնիան զգալիորեն թեթևացրեց սովորողների քննական բեռը, խթանեց միջազգայնացումն ու տեղեկատվական տեխնոլոգիաները, դիվերսիֆիկացրեց կրթությունը և աջակցեց ցկյանս ուսումնառության հայեցակարգի զարգացմանը: Ճապոնիայում սկսվեց, այսպես կոչված, «սումինուրուի» շրջանը, երբ բոլոր ուսումնական նյութերից արմատախիլ էր արվում ցանկացած ավտորիտար, ռազմատենչ, ազգայնական կամ հակաամերիկյան բովանդակություն:

 

Կրթության ոլորտում Ճապոնիայի կատարած ծախսերի տեսակարար կշիռը պետական բյուջեի ընդհանուր ծախսերում զգալիորեն զիջում է արևելյան որոշ երկրների նույն ցուցանիշին: Եթե Չինաստանում այն 16.7% է, իսկ Կորեայում՝ 18.2%, ապա Ճապոնիայում պետական բյուջեի ծախսերում կրթության մասնաբաժինը ընդամենը 8.38% է։ Սա ապացուցում է, որ ճապոնական կրթական համակարգի հիմքում ոչ թե մեծ փողերն են, այլ յուրահատուկ արժեքներն ու գաղափարախոսությունը:

 

Ճապոնական կրթության մասին ընդունված է ասել, որ «մինչև 5 տարեկան երեխաներին ճապոնացիները վերաբերվում են որպես արքաների, 5-15  տարեկաններին՝ որպես «ստրուկների», իսկ 15 տարեկանից հետո՝ որպես հավասարների»: Ի տարբերություն Չինաստանի, որտեղ նախադպրոցական տարիքի երեխաներին ծանրաբեռնում են դպրոցին նախապատրաստելու համար, այստեղ մինչև 5 տարեկանը համարվում է «ամենաթողության տարիք». ծնողները ոչինչ չեն արգելում, երեխան անում է սրտի ուզածը:

 

Նախադպրոցական հաստատությունները մանկապարտեզներն են (3-6 տարեկանների համար), որոնք առավելապես կրթական գործառույթ են իրականացնում, և ցերեկային խնամքի հաստատությունները (0-6 տարեկանների համար), որոնք գտնվում են Առողջապահության նախարարության վերահսկողության ներքո: Մանկապարտեզներում ձևավորվում են խմբակներ, որոնցից յուրաքանչյուրում երեխան մնում է 6 ամիս, ապա նրան փոխադրում են այլ խմբակ՝ նպատակ ունենալով երեխայի մեջ դաստիարակել նոր միջավայրին արագ հարմարվելու կարողություն:

 

Ընդհանուր առմամբ՝ ճապոնական կրթությունը սկսվում է 5 տարեկանից հետո, երբ ճապոնացի երեխաները ընդունվում են տարրական դպրոց ու սովորում 6 տարի, ապա՝ միջին դպրոց, որը եռամյա է: Սրանով ավարտվում է ճապոնական պարտադիր կրթությունը, սակայն գրեթե բոլոր ճապոնացիները (98.8%-ը) շարունակում են կրթությունը ավագ դպրոցում: Ճապոնիայի կրթական համակարգը կարելի է ներկայացնել հետևյալ գծապատկերի միջոցով.

 

Գծապատկեր 1․ Ճապոնիայի կրթական համակարգը

 

Ճապոնացի դպրոցականները բավականին բարձր հորիզանականներ են զբաղեցնում PISA թեստավորման արդյունքներում, հատկապես գիտությունից: Նրանք նաև շատ կարգապահ են. ոչ միայն երբեք չեն բացակայում, այլև անգամ չեն ուշանում դասերից: Սա բացատրվում է նրանով, որ ճապոնացի երեխաների 85%-ը իրեն երջանիկ է զգում դպրոցում:

 

Գծապատկեր 2․ Ճապոնիայի դիրքերը PISA թեստավորման արդյունքներում (2006-2018 թթ.)

 

Աշակերտը, դիտվելով որպես «ստրուկ», իր հետևողական աշխատանքով վաստակում է հետագայում ուսանողական տարիներն ավելի թեթև ծանրաբեռնվածությամբ վայելելու հնարավորությունը:

 

Ճապոնիայում դպրոցական տարին սկսվում է այն ժամանակ, երբ ծաղկում է սակուրան՝ ապրիլին: Ուսումնական տարին տևում է 240 օր, ավարտվում է մարտին, կան ամառային ու ձմեռային արձակուրդներ: Տարրական դպրոցում երեխաները ուսումնասիրում են ճապոներեն, մաթեմատիկա, գիտություն, հասարակագիտություն, երաժշտություն, ստեղծարարություն, տեխնոլոգիա և ֆիզիկական դաստիարակություն, աստիճանաբար ներդրվում է նաև անգլերենը: Ճապոնական կրթության առանձնահատկություններից մեկը մաթեմատիկայի գերարժևորումն է. եթե այլ երկրներում մաթեմատիկային հատկացվում է շաբաթական միջինում 218 րոպե, ապա Ճապոնիայում՝ 235, փոխարենը ավելի քիչ ժամանակ է տրամադրվում լեզվին ու գիտությանը՝ համապատասխանաբար 205 և 165 րոպե, մինչդեռ այլ երկրներում՝ 215 և 200 րոպե:

 

Ճապոնական դպրոցական կրթության առաջին երեք տարում ակադեմիական գիտելիքները ամենակարևորը չենԱռավել կենսական է երեխայի մեջ բնավորություն ու սիրելի երկրին արժանի քաղաքացի դաստիարակելը. նրան սովորեցնում են հարգել, մեծահոգություն ու կարեկցանք դրսևորել, որոնել ճշմարտությունը և ըմբռնել ինքնատիրապետման արվեստը:

 

Ճապոնիայում ամեն ինչ հավասար է ու նույնական՝ սկսած համազգեստից, վերջացրած մտածելակերպով. համահավասարության զգացողությունը ճապոնացիներին դարձնում է աշխարհի ամենամիասնական ազգերից մեկը: Ճապոնիայում երեխաներին սովորեցնում են խուսափել ուղիղ մրցակցությունից, քանի որ որևէ մեկի հաղթանակը կհանգեցնի մյուս աշակերտների պարտությանը:

 

Ուսուցչի համար չկան ավելի խելացի ու ավելի անխելք աշակերտներ, երեխաներն այստեղ «տեսակավորման» ենթակա չեն, ի տարբերություն, օրինակ, Սինգապուրի: Իհարկե, սա հանգեցնում է ճապոնական կրթական համակարգի կարևորագույն թերություններից մեկին, որը հատուկ է արևելյան շատ այլ երկրների. այստեղ ոչ միայն չի խրախուսվում, այլև սահամանափակվում ու արգելվում է քննադատական ու ստեղծագործական մտածելակերպը: Ճապոնացիները կարծում են, որ այդպիսի մտածելակերպը հանգեցնում է տարբերակվածության, հետևաբար՝ հասարակության կազմաքանդման ու բաժանման: Ճնշելով երեխայի անհատականությունը՝ պետությունը ձեռք է բերում շատ մաքրասեր, հետևողական, ճշտապահ, կարգապահ ու աշխատասեր քաղաքացիներ:

 

Ճապոնական դպրոցների մեծ մասում դասերը սկսվում են 8:30-ին, ավարտվում 15:00-ին, ի տարբերություն, օրինակ, Չինաստանի, որտեղ դպրոցական օրը ունի 9.5 ժամ տևողություն. Ճապոնիայում կրթությունը դասերի որակի, և ոչ թե քանակի մասին է: Այնտեղ դպրոցականները հիշում են սովորածի 90%-ը, քանի որ ոչ միայն պարզապես լսում են ուսուցչին (ըստ հետազոտության՝ միայն լսելով կարելի է մտապահել լսած-սովորածի շուրջ 40%-ը), այլ նաև միմյանց բացատրում են իրենց հասկացածը: Սա, իհարկե, հիշեցնում է Ֆեյնմանի ուսուցման մեթոդը, ըստ որի՝ սովորելու լավագույն տարբերակը սովորեցնելն է:

 

Միջին դպրոցում 15:00-ին հաջորդում են սպորտային կամ մշակութային ակումբների դասերը, որոնք տևում են միջինում 2 ժամ: Յուրաքանչյուր աշակերտ կարող է անդամակցել միայն մի ակումբի, օրինակ՝ երաժշտական ակումբին կամ մաթեմատիկայի, սակայն ամեն տարի կարող է փոխել այն: Այս ոչ ֆորմալ խմբերը կարևոր դերակատարում ունեն ոչ միայն հետաքրքրությունները բավարարելու ու խորացված գիտելիքներ ստանալու, այլ նաև ավագ ու կրտսեր դպրոցականների միջև փոխհարաբերությունների ամրապնդման համար. ավագները դառնում են մենթոր, սովորեցնում ու ուղղորդում են, իսկ կրտսեր աշակերտները սովորում են սովորել ու ծառայել ավագներին:

 

Ավագ դպրոցում կան պարտադիր և ընտրովի առարկաներ: Պարտադիր առարկաներն են գիտությունը, մաթեմատիկան, ֆիզկուլտուրան (որը դպրոցների մի մասում կարող է փոխարինվել քենդոյի կամ ձյուդոյի դասերով), առողջությունը, օտար լեզուն (որը սովորաբար անգլերենն է) և հասարակագիտությունը, որում համակցված են աշխարհագրությունը, պատմությունը (ինչպես աշխարհի, այնպես էլ ճապոնական), սոցիոլոգիան, քաղաքականությունը, տնտեսագիտությունը և քաղաքացիական հասարակությունը:

 

Քանի որ ճապոնական հասարակությունում ընտանիքը ունի կարևոր դերակատարում, պարտադիր առարկաներից է նաև տնային տնտեսագիտության միամյա դասընթացը, որը, պարզ ասած, աշակերտին պատրաստում է ընտանեկան կյանքին՝ սովորեցնելով խոհարարության հիմունքներ, ընտանեկան բյուջեի գրագետ տնօրինում և այլ անհրաժեշտ, բայց շատ երկրներում անտեսված գիտելիքներ:

 

Ընտրովի առարկաներից են համակարգչային գիտությունը (որը դպրոցների մի մասում պարտադիր է), արվեստը կամ երաժշտությունը: Դպրոցից կախված՝ կարող են լինել նաև այլ ընտրովի առարկաներ, օրինակ՝ տեխնոլոգիա, գյուղատնտեսություն, առևտուր, ձկնորսություն և օտար լեզուներ: Աշակերտները տնային հանձնարարությունները կատարելու համար օրական ծախսում են մոտ 2-3 ժամ, քնում՝ միջինում 6 ժամ:

 

Ավագ դպրոցում ևս դասերից հետո կան ակումբային դասեր, որից հետո աշակերտների մոտ 60%-ը հաճախում է մասնավոր, առևտրային դպրոցներ, որոնք Ճապոնիայում կոչվում են «ձյուկուներ» և «յոբիկուներ» (սրանք, ի տարբերություն «ձյուկուների», ավելի ֆորմալ կառույցներ են, համարվում են Ճապոնիայի Կրթության, մշակույթի, սպորտի, գիտության և տեխնոլոգիաների նախարարության ենթակայությամբ գործող դպրոցներ): Դասերն ավարտվում են 21:00-ին ու երեխաներով լցված ավտոբուսները տեղափոխում են նրանց դպրոցից տուն:

 

Մասնավոր դպրոցները աշակերտներին անհատապես (ի տարբերություն սովորական դպրոցների) նախապատրաստում են ընդունելության քննություններին, որոնք շատ բարդ են, ներառում են ճապոներենը, մաթեմատիկան, գիտությունը, հասարակագիտությունը և անգլերենը: Ճապոնացի աշակերտների մի մասը դպրոցն ավարտելուց հետո կորցնում է մի տարի մինչև համալսարան ընդունվելը. այդ մի տարին նրանք պատրաստվում են ընդունելության քննություններին իրենց ցանկալի բուհը ընդունվելու համար: Դպրոցն ավարտողների մոտ 76%-ը շարունակում է կրթությունը համալսարանում:

 

Աշակերտները շատ լուրջ են վերաբերվում ընդունելության քննություններին, քանի որ այն հանգամանքը, թե դպրոցականը ինչ համալսարան կկարողանա ընդունվել, կորոշի նրա հետագա կյանքի որակը և բարեկեցության մակարդակը:

 

Այս թեմայով՝

2020-06-06  Իսրայելի դպրոցական կրթությունը

2020-06-06  Ֆինլանդիայի դպրոցական կրթությունը

2020-04-13  Չինաստանի դպրոցական կրթությունը

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր