Կառավարության միջամտությունը կարող է խորացնել ճգնաժամը

Համավարակի կանխարգելման համար շատ երկրներ սկսեցին կիրառել աննախադեպ սահմանափակումներ թե՛ հասարակական ակտիվության, թե՛ տնտեսական գործունեության նկատմամբ։ Դրանք երբեմն բնութագրվում են որպես միջոցառումներ, որոնք կանգնեցրել են տնտեսությունը։ Այդ պատճառով ներկայումս տնտեսական հիմնական «խաղացողները», կառավարություններն են, այդ թվում՝ նույնիսկ զարգացած շուկայական տնտեսություն ունեցող երկրներում, որտեղ տնտեսական գործունեությանը կառավարության միջամտությունը համեմատաբար նվազագույնի է հասցված։ Այստեղ տեղին է հիշել ԱՄՆ նախկին նախագահ Ռոնալդ Ռեյգանի նշած այն ինը բառերը, որոնք մենք չենք ուզում լսել․ «ես կառավարությունից եմ, և ես այստեղ եմ օգնելու համար»:

 

Ամբողջ աշխարհում երկրների կառավարությունները, ինչպես նաև կենտրոնական բանկերը տարբեր միջոցառումներով պայքարում եմ համավարակի առաջացրած տնտեսական ճգնաժամի հետևանքները մեղմելու և տնտեսական ակտիվությունն արագ վերականգնելու համար։ Ընդհանուր առմամբ, իրականացվում են երեք հիմնական միջոցառումներ.

  • աննախադեպ բյուջետային ծրագրեր՝ ուղղված տնտեսության իրական հատվածի համար վարկեր և դրամաշնորհներ տրամադրելուն,
  • պետական ծախսերի խոշոր ծրագրեր՝ հիմնականում ընթացիկ ծախսերի և օգնության միջոցառումների տեսքով,
  • իրացվելիության զանգվածային ներարկումներ և տոկոսադրույքների նվազեցումներ՝ շուկաներին և վարկավորմանը աջակցելու համար:

 

Ըստ Արժույթի միջազգային հիմնադրամի՝ համաշխարհային ֆինանսական աջակցությունն արդեն կազմում է մոտ 9 տրիլիոն ԱՄՆ դոլար: Բյուջետային ուղղակի աջակցությունը ներկայումս գնահատվում է 4,4 տրիլիոն ԱՄՆ դոլար, իսկ պետական հատվածի լրացուցիչ վարկերն ու սեփական կապիտալում ներարկումները, երաշխիքները և այլ հարկաբյուջետային գործառնությունները՝ 4,6 տրիլիոն դոլար:

 

Այնուամենայնիվ, համավարակի պատճառած տնտեսական ճգնաժամի հետևանքները մեղմելու միջոցառումները կարող են ապագայում առաջացնել ավելի խորը խնդիրներ, քան այն խնդիրներն են, որոնց լուծմանն ուղղված են այդ միջոցառումները:

 

Երբ կառավարությունները փորձում են մեծացել պետական պարտքը և խթանել պահանջարկը առաջարկի ցնցումների (անսպասելի իրադարձություն, որը փոխում է ապրանքների առաջարկը՝ հանգեցնելով գնի հանկարծակի փոփոխության) պայմաններում, ապա պարտքի հագեցվածության պատճառով առաջացած զանգվածային գնանկումային (դեֆլյացիոն) պարույր ստեղծելու ռիսկ է առաջանում, որին հաջորդում է ստագֆլյացիան (այն իրավիճակը, երբ գործազրկության բարձր մակարդակի պայմաններում տնտեսական անկումն ուղեկցվում է գնաճով), երբ մատակարարման շղթաները սկսում են ոչ բավարար ճկուն դառնալ:

 

Գծապատկեր 1․ Գնանկումային (դեֆլյացիոն) պարույր

 

Այս ճգնաժամը նախ առողջապահական է, որն ուղեկցվում է առաջարկի ցնցումներով՝ գումարած տնտեսության պարտադրված դադարեցումը: Որպես այդպիսին, պահանջարկի մեծացմանն ուղղված քաղաքականությունները շատ քիչ ազդեցություն են ունենում, քանի որ ինչպիսի պահանջարկ էլ արհեստականորեն ստեղծվի, դրան չի հաջորդելու առաջարկը, քանի դեռ տնտեսությունը մնում է փակ: Հաշվի առնելով, որ տնտեսության «բացումը» կլինի աստիճանական և փոփոխությունների ենթակա, ուստի այս խթանող փաթեթներով շատ քիչ դրական ազդեցության հասնելու ռիսկը մեծանում է:

 

Այսպիսի լուրջ սահմանափակումների պայմաններում կառավարությունները թույլ են տալիս երկու կարևոր սխալ՝ կարծելով, որ ճգնաժամի ազդեցությունը միանման է տնտեսության բոլոր ոլորտներում և ենթադրելով, որ համազգային դադարն արագորեն կվերականգնվի: Կան ոլորտներ, որոնց վերականգնման համար տարիներ կպահանջվեն՝ ճանապարհորդություն և ժամանց, ավտոարդյունաբերություն, մանրածախ առևտուր, նորաձևություն, երաժշտություն, կինոարտադրություն, զբոսաշրջություն և էներգետիկա։ Այս բոլոր ոլորտները բախվում են տարիների թույլ պահանջարկի, հաշվեկշռի վերականգնման և գոյատևման ռազմավարությունների: Եկամուտների և դրամական հոսքերի անկումը, ուղեկցվելով հարկերի հնարավոր բարձրացումներով, հսկայական բեռ կստեղծեն նաև հետազոտությունների և մշակումների, նորարարությունների և տեխնոլոգիաների վրա:

 

Ֆինանսական ոլորտը 2019 թ.-ին արդեն թույլ էր՝ բնութագրվելով բացասական տոկոսադրույքներով, չաշխատող վարկերի մեծ կշռով և նյութական ակտիվների թույլ եկամտաբերությամբ: Ճգնաժամի ազդեցությունը խիստ ծանր կլինի գոյություն ունեցող ակտիվների վրա՝ չաշխատող վարկերի աճով և եկամուտների նվազումով: Եթե դրան գումարենք, որ կառավարությունների մեծ մասի խթանող փաթեթները հիմնված են տարիներ տևող դժվարությունների բախված ընկերություններին զանգվածային վարկեր տրամադրելու վրա, ապա բանկերի վրա ծանրաբեռնվածությունը կարող է լինել նշանակալի և հանգեցնել ֆինանսական ճգնաժամի առաջարկի ցնցումից հետո:

 

Հիմնական միջոցառումները, որոնք պետք է ձեռնարկվեն հարկադրված սահմանափակումներով առաջարկի ցնցման դեպքում, առաջարկին ուղղված միջոցառումներն են՝ ձեռնարկատիրական գործունեության պահպանման համար հարկերի վերացում ամբողջ սահմանափակման ընթացքում և ոչ անհրաժեշտ ծախսերի կրճատում առողջապահության ավելի բարձր ծախսերը ծածկելու համար: Որոշ կառավարություններ, ինչպիսիք են Միացյալ Նահանգների վարչակազմը, միավորում են առաջարկին և պահանջարկին ուղղված միջոցառումները: Եվրագոտու խոշոր տնտեսությունների մեծ մասը, բացառությամբ Գերմանիայի, կենտրոնացած են միայն վարկային օգնության տրամադրման ու ծախսերի ավելացման քաղաքականության վրա:

 

Այս միջոցառումների պարագայում հաշվի առնելով տնտեսական ակտիվության, կորպորատիվ շահույթների, աշխատավարձերի և ստացվող հարկային եկամուտների նվազումը, կանխատեսվում է, որ համաշխարհային պարտքը կաճի ՀՆԱ-ի նկատմամբ 350 տոկոսից ավելի: Սա նշանակում է, որ խթանող փաթեթների ճնշող մեծամասնությունը ուղղված կլինի կառավարության՝ տնտեսապես հետգնման ոչ ենթակա ընթացիկ ծախսերի և չգործող խոշոր ընկերությունների հետևանքով առաջացած ավելի մեծ պարտքի ֆինանսավորմանը, մինչդեռ փոքր և միջին ձեռնարկությունները, որոնց մասնաբաժինը պարտքի մեջ քիչ է և որոնք, հնարավոր է, ակտիվներ չունեն ներգրավելու համար, պարզապես կձախողվեն: Ստարտափերը և փոքր ձեռնարկությունները կարող են բախվել կապիտալի զրոյական հասանելիության և վաճառքների անկման բացասական հետևանքների հետ:

 

Երբ կառավարությունները և կենտրոնական բանկերը հայտարարում են խթանող զանգվածային փաթեթների մասին ճգնաժամի հենց սկզբում, նրանք ակնկալում են տնտեսության արագ վերականգնում և վերադարձ նորմալ վիճակի: Սակայն պարտքի միջոցով ֆինանսավորվող խթանող միջոցառումը կարող է հանգեցնել տնտեսության երկար և «ցավոտ» վերականգնման՝ ստեղծելով կարճաժամկետ գնանկումային պարույր, որը, հավանաբար, կհաղթահարվի դրամավարկային և հարկաբյուջետային ավելի շատ խթանների միջոցով՝ արդյունքում հանգեցնելով ստագֆլյացիայի:

 

Փաստերը ցույց են տալիս, որ համաշխարհային տնտեսությունը նախորդ յուրաքանչյուր ճգնաժամից վերականգնվել է շատ ավելի դանդաղ տեմպերով և պարտքի միջոցով: Այնուամենայնիվ, անցած հիսուն տարիների ճգնաժամերից ոչ մեկը նման չէ ներկայումս ստեղծված իրավիճակին: Մենք երբեք ականատես չենք եղել ողջ տնտեսության համաշխարհային դադարի, իսկ քաղաքականություն մշակողները պատկերացում չունեն համավարակի և դրա առաջացրած տնտեսական ճգնաժամի միջնաժամկետ և երկարաժամկետ հետևանքների վերաբերյալ, ուստի պետական պարտքի և իրացվելիության ավելացումը վտանգավոր է:

 

Համավարակը հանգեցնում է ճգնաժամի, որին հաջորդում է ամբողջ տնտեսությունների փակում դոմինոյի սկզբունքով՝ մատակարարման շղթաներում լարվածություն առաջացնելով, ինչպես նաև հանգեցնելով վարկային իրադարձությունների (վարկառուի ֆինանսական վիճակի և վարկանիշի վրա ազդող ցանկացած իրադարձություն) հաջորդական շղթայի մեծ պարտք ունեցող ոլորտներում:

 

Կառավարությունները օգնում են խոշոր և ռազմավարական ոլորտներին, ինչպես նաև քաղաքացիներին, զանգվածային վարկերով, դրամաշնորհներով և հարկաբյուջետային միջոցառումներով, բայց մոռանում են մատակարարման շղթաների պահպանումը գլոբալ մակարդակով: Քանի որ ճգնաժամը խորանում և տևում է ավելի երկար, կառավարությունները որոշում են ձեռնարկել հովանավորչական և միջամտության միջոցառումներ, որոնք էլ ավելի են քայքայում մատակարարման շղթաները: Այս ժամանակահատվածը գնանկումային է, քանի որ նվազում է փողի շրջանառության արագությունը, դադարում են ներդրումները, թուլանում է սպառումը, իսկ քաղաքացիները փորձում են պահպանել իրենց ունեցած փոքր խնայողությունները:

 

Գծապատկեր 2․ Մատակարարման շղթայի պարզեցված օրինակ

 

Գնանկումային և պարտքային պարույրը հաղթահարվում է ավելի շատ իրացվելիության և ավելի մեծ պարտքերի հաշվին, բայց մատակարարման շղթաները շարունակում են դեռ լուրջ վնասված մնալ, և կառավարության միջամտության միջոցառումները նպաստում են հիմնական ապրանքների և ծառայությունների գների աճին: Տնտեսությունը մնում է լճացման մեջ, բայց գներն աճում են:

 

Համավարակի հետևանքով սահմանափակումները և մեկուսացումը ցույց են տալիս բաց մատակարարման շղթաներ, դիվերսիֆիկացված ու արդյունավետ ընկերություններ և մրցակցային ծառայություններ ունենալու կարևորությունը: Սահմանափակումներն ու մեկուսացումը նաև ցույց են տալիս համագործակցության կարևորությունը:

 

Այս ճգնաժամի հաղթահարումը պետք է լինի միևնույն ժամանակ և՛ միջազգային, և՛ տեղային։ Միջազգային արձագանքը պետք է ապահովի համագործակցության և առևտրի պահպանումը, իսկ տեղային պատասխանը պետք է ուղղված լինի կորցրած աշխատատեղերի արագ վերականգնմանը` ձեռնարկատիրական գործունեության պահպանմամբ և ապահովելով, որ ընկերություններն ունենան սարքավորումներ ստեղծված իրավիճակից ավելի «ուժեղ» դուրս գալու համար:

 

Հետևաբար երկրները շատ բարդ վիճակում են հայտնվել, պետք է փորձեն հնարավորինս խիստ կշռադատված միջոցառումներ իրականացնել, որպեսզի դրանք հետագայում չվերածվեն նոր մարտահրավերների և հնարավոր լինի խուսափել նկարագրված իրավիճակից, իսկ կառավարության՝ լավ նպատակներով իրականացվող միջամտության քաղաքականությունը չհանգեցնի ստագֆլյացիայի:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր