Կրթության համակարգի կրկնակի ցնցումը

Համաշխարհային կրթական համակարգը ենթարկվում է ամենամեծ ցնցմանը ժամանակակից պատմության մեջ։ Այս համավարակը պարուրել է ողջ երկրագունդը՝ փակելով դպրոցները և՛ հարուստ, և՛ աղքատ երկրներում։ Աշխարհի մակարդակով դպրոցների փակումը գագաթնակետին հասավ ապրիլի կեսերին, երբ 1,6 միլիարդ երեխա դպրոց չէր հաճախում: Նրանք դպրոցական տարիքի գրեթե բոլոր երեխաներն են կամ աշխարհի բնակչության 24%-ը։ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի տվյալներով՝ հունիսի 25-ի դրությամբ դպրոցները շարունակում են փակված մնալ 116 երկրներում, որի հետևանքով տուժում է ավելի քան 1 միլիարդ 78 մլն սովորող` ընդհանուր սովորողների 61,6 %-ը։

 

Համաշխարհային բանկի գնահատմամբ դպրոցների 5 ամիս փակ լինելու և արդյունավետ միջոցառումների բացակայության դեպքում տարրական և միջնակարգ դպրոցների յուրաքանչյուր սովորող կարող է բախվել միջին հաշվով տարեկան եկամտի 872 ԱՄՆ դոլարով կրճատման: Դա համարժեք է մոտ 16 000 դոլար չստացված եկամտի սովորողի ողջ կյանքի ընթացքում։ Կրթության այս կորուստները կարող են ժամանակի ընթացքում համաշխարհային տնտեսության համար վերածվել 10 տրիլիոն դոլար չստացված եկամտի։

 

Դպրոցների փակումը միայն կրթության ակադեմիական գործընթացի և սոցիալական փորձի տևական ընդհատում չէ, այլ նաև անորոշ ալիք, որը պարզ չէ, թե երբ կնահանջի: Բացի այդ, համավարակի դեմ պայքարելու համար կիրառվող սահմանափակումները հանգեցնում են պատմության մեջ ամենախորը տնտեսական անկումներից մեկին, որը շատ երեխաների և երիտասարդների կարող է դուրս թողնել կրթական համակարգից: Միայն համավարակի արդյունքում եկամուտների կրճատման պատճառով տարրական և միջնակարգ դպրոցների մոտ 7 միլիոն աշակերտ կարող է թողնել դպրոցը, և այդ թիվը, հնարավոր է՝ աճի, քանի որ տնտեսական ճգնաժամի ուժգնությունն ու հետևանքները դեռևս պարզ չեն: Նրանցից շատերը ստիպված կլինեն աշխատել ընտանիքներին օգնելու համար, իսկ շատ ծնողներ չեն կարողանա ծածկել կրթության հետ կապված նվազագույն ծախսերը՝ նույնիսկ անվճար հանրակրթական դպրոցներում կամ համալսարաններում:

 

Նախկինում էլ դպրոցներ փակվել են։ Շատ երկրներում եղել են գործադուլներ կամ քաղաքական ճգնաժամեր, որոնց հետևանքով «փակվել» է կրթական համակարգը, նույնիսկ՝ մի քանի ամսով։ Տնտեսական անկումներ նույնպես եղել են՝ պետական բյուջեների և ընտանիքների տնօրինվող եկամուտների վրա կտրուկ ազդեցությամբ։ Բայց երբեք նման կրկնակի ցնցման կրթական համակարգը չի ենթարկվել, ինչպես այժմ. այն է՝ դպրոցների երկարատև փակում, որին հաջորդում է տնտեսական խորն անկումը։ Այսինքն, հենց այն ժամանակ, երբ պետք է արագացվի ուսուցումը բաց թողնված ժամանակը լրացնելու համար, երբ պետք է վերաիմաստավորվի կրթությունը նոր կենսակերպին և փոխգործակցությանը հարմարվելու նպատակով, և՛ ընտանեկան, և՛ պետական բյուջեները դժվարություններ կունենան։ Ավելին, դա տեղի է ունենում միաժամանակ ամբողջ աշխարհում, ինչը նշանակում է, որ աղքատ երկրներում կրթական գործընթացներին աջակցելու համար միջազգային օգնությունը «վտանգված» է։ Համաշխարհային բանկի բնորոշմամբ այս իրավիճակը կրթական համակարգի համար եռակի, այլ ոչ թե կրկնակի ցնցում է:

 

Աղյուսակ 1․ Հանրային կրթության ծախսերի աճի կանխատեսումներն ըստ եկամտային խմբերի և տարածաշրջանների

Աղբյուրը՝ Համաշխարհային բանկ․ Հայաստանը գտնվում է միջինից բարձր եկամուտներ ունեցող խմբում և ներառված է Եվրոպա և Կենտրոնական Ասիայի տարածաշրջանում

 

Դեռ COVID-19 համավարակից առաջ աշխարհն արդեն սովորելու ճգնաժամ էր ապրում, քանի որ երեխաները բավարար չափով չեն սովորում։ Համաշխարհային բանկի տվյալներով (Learning Poverty ցուցանիշ) ցածր և միջին եկամուտներ ունեցող երկրներում 10 տարեկան երեխաների 53%-ը չի կարողանում կարդալ և հասկանալ պարզ տեքստ։ Աղքատ երկրներում այդ ցուցանիշը հասնում է 80%-ի։ Հայաստանում ընթերցանությանը չի տիրապետում 10-ամյա երեխաների 35%-ը, տարրական դպրոցի տարիքի երեխաների 7 տոկոսը չի հաճախում դպրոց։ Հայաստանի ցուցանիշը 21,7 տոկոսային կետով վատ է Եվրոպայի և Կենտրոնական Ասիայի միջին ցուցանիշից և 6,1 տոկոսային կետով՝ միջինից բարձր եկամուտներ ունեցող երկրների միջին ցուցանիշից։ Ընդ որում՝ Learning Poverty ցուցանիշով ամենավատ դիրքերից մեկում ենք և՛ հարևան, և՛ ԵԱՏՄ անդամ երկրների շարքում։ Ցածր և միջին եկամուտ ունեցող երկրների մեծ մասում կրթություն ստանալու հնարավորությունները դեռևս որոշվում են ծննդավայրով, ծնողների կարգավիճակով և ընտանիքի հարստությամբ։ Այժմ այդ հնարավորությունների ազդեցությունը բազմապատկված և ուժեղացված է։

 

Աղյուսակ 2․ Learning Poverty-ն տարածաշրջանի և ԵԱՏՄ երկրներում

Աղբյուրը՝ Համաշխարհային բանկ․ Learning Poverty-ն ցույց է տալիս 10 տարեկան երեխաների տեսակարար կշիռը, ովքեր չեն կարողանում կարդալ և հասկանալ իրենց տարիքին համապատասխան կարճ տեքստ

 

Դպրոցների փակման անմիջական հետևանքները կհանգեցնեն սովորելու մեծ կորուստների և, հնարավոր է, դպրոցը շատ լքողների: Կառավարությունները փորձում են գոնե մասամբ փոխհատուցել այդ բացասական ազդեցությունները։ 140 երկրներ ներդրել են հեռավար ուսուցման որոշ տեսակներ: Իսկ 120 երկրներ իրականացնում են բազմահարթակ ռազմավարություններ՝ միավորելով առցանց գործիքներ հաղորդագրության, ռադիոյի, հեռուստատեսության և տպագիր նյութերի տարածման միջոցով։ Տարբեր զանգվածային լրատվության միջոցների օգտագործումը շատ կարևոր է, քանի որ առցանց գործիքները հասանելի են ուսանողների միայն փոքր մասին (միջին եկամուտ ունեցող երկրներում համացանցին և համապատասխան սարքին հասանելիություն ունի ուսանողների մոտ 50%-ը, իսկ ցածր եկամուտ ունեցող երկրներում՝ 10%-ը): Հետևաբար, այլ հարթակներ են անհրաժեշտ, որպեսզի ավելի աղքատ ուսանողները նույնպես ընդգրկվեն ուսման գործընթացում և որոշակի ուսումնական նյութ ստանան։ Առանց ավելի խոցելի ընտանիքների ընդգրկման հստակ քաղաքականության՝ միայն հարուստ և կրթված ընտանիքները կկարողանան հաղթահարել դպրոցների փակման ցնցումը: Այդ ռազմավարությունների արդյունավետությունը կլինի մասնակի և, որքան շատ բան հնարավոր լինի անել դպրոցների փակման հետևանքները մեղմելու համար, այնքան ավելի լավ։

 

Դպրոցական համակարգը ստիպված կլինի հաղթահարել բարձր անորոշության ժամանակահատվածը: Այս ցնցման ազդեցությունը կարող է ավարտվել, երբ վարակի դեմ պատվաստանյութը մշակվի և կիրառվի, իսկ մինչ այդ կյանքը բոլորովին այլ է լինելու։ Որոշ դեպքերում դպրոցների փակումը կշարունակվի երկու-երեք ամիս, և առաջիկա ամիսներին տեղի կունենա աստիճանական վերադարձ դեպի դպրոց: Կրթական մյուս համակարգերը կվերսկսեն աշխատանքը սեպտեմբերին կամ, գուցե, ավելի ուշ: Եվ նույնիսկ այն ժամանակ, երբ երեխաները վերադառնան դպրոց, ոչ ոք չգիտի, թե նորմալ վիճակի անցնելու համար որքան ժամանակ կպահանջվի, այն էլ վարակի երկրորդ ալիքի և, հետևաբար, կրկին փակման հնարավորության պայմաններում։

 

Քանի որ իշխանություններն արդեն թուլացնում են սահմանափակումները, դպրոց հաճախելիությունը նաև կախված կլինի ծնողների վերաբերմունքից և դպրոցական պայմաններից: Ավելի ապահովված ծնողները կարող են ունենալ բարձր որակի կապ տանը և պատշաճ հեռավար ուսուցման հասանելիություն՝ ուսուցիչ-ուսանող լավ առցանց փոխգործակցությամբ, առցանց նյութերի հասանելիությամբ: Այդպիսի ծնողները կարող են լինել ավելի զգույշ իրենց երեխաներին նորից դպրոց ուղարկելու հարցում։ Իսկ այն ծնողները, ովքեր դժվարություններ ունեն հեռավար ուսուցման ապահովման հարցում, կձգտեն իրենց երեխաներին նորից ուղարկել դպրոց։

 

Այս համատեքստում չափազանց կարևոր է կանխել դպրոցում սովորողների թվի հնարավոր անդառնալի կրճատումը և վերացնել ուսուցման բացերը, որոնք, հավանաբար, կավելանան դպրոցների փակ լինելու ժամանակ: Ջանքերը պետք է ուղղված լինեն բաց թողնված ժամանակը լրացնելուն՝ դպրոցական տարիքի երեխաների և երիտասարդների մարդկային կապիտալի վրա մշտական ազդեցությունից խուսափելու համար: Դա կպահանջի ձեռնարկել մի շարք միջոցներ, որոնք ուղղված կլինեն ուսուցման կորուստների հաղթահարմանը՝ սկսած սոցիալական աջակցությունից, վերջացրած փոխհատուցման կրթական ծրագրերով՝ հատկապես ավելի խոցելի երեխաների համար:

 

Ճգնաժամին արձագանքը նաև հնարավորություն է ընձեռում։ Երկրները պետք է մուտք գործեն ուսուցման կատարելագործման և արագացման փուլ։ Ներդրումները, որոնք արվում և արվելու են առաջիկա ամիսներին տեխնոլոգիաների, կապի, ռադիոյի,  հեռուստատեսության և այլ ոլորտներում, պետք է դառնան մեկնարկային հարթակ ավելի ուժեղ և անաչառ կրթական համակարգերի ստեղծման համար, քան նախկինում, այլ կերպ ասած՝ համակարգեր, որոնք փակում են ուսուցման բացերը բոլոր երեխաների համար:

 

Այն, ինչ անվանում են «հեռավար ուսուցում», հիմք է հանդիսանում ավելի անհատականացված ուսուցման շարունակական գործընթացի համար, որը երաշխավորում է, որ բոլոր երեխաները սովորում են հիմնարար հմտությունները: Դա կպահանջի բարելավել կապի հնարավորությունները և կրթական տեխնոլոգիաների պատրաստվածությունը, ուսուցիչների վերապատրաստումը թվային հմտություններին տիրապետելու համար, ինչպես նաև արհեստական բանականության ծրագրային ապահովման և ուսումնական ծրագրին լավ ինտեգրված թվային գործիքների կիրառումը (ըստ Business Insider ամերիկյան ֆինանսական և բիզնես կայքի՝ կրթական տեխնոլոգիաներում համաշխարհային ներդրումները 2019 թվականին հասել են 18,66 մլրդ ԱՄՆ դոլարի): Օգտագործելով «դպրոցներն առանց պատերի» հայեցակարգը՝ ուսուցումը պետք է շարունակվի տանը, և սովորողները պետք է կապի մեջ լինեն ռադիոյի, հեռուստատեսության միջոցով, իսկ տպագիր նյութերը պետք է հնարավորինս հասանելի լինեն բոլոր երեխաներին ամբողջ ժամանակ։ «Ավելի լավ հետ վերադարձ կառուցելու» և ճգնաժամի հետևանքները հաղթահարելու առավել արդյունավետ ռազմավարություններն երկարաժամկետ բարեփոխումների համար որպես հիմք օգտագործելու իրական հնարավորություն կա։

 

Բայց դրա համար ռեսուրսներ են պահանջվելու, և ֆինանսների տեսանկյունից ելակետն առանձնապես մեծ չէ։ Համաշխարհային բանկի տվյալներով միջին եկամուտ ունեցող երկրներում տարրական կրթության ոլորտում մեկ աշակերտի հաշվով ծախսերը կազմում են տարեկան մոտ 1500 ԱՄՆ դոլար՝ Տնտեսական համագործակցության և զարգացման կազմակերպության անդամ երկրների միջին ցուցանիշի մեկ վեցերորդը, իսկ ցածր եկամուտ ունեցող երկրներում՝ տարեկան մոտ 150 դոլար։ Հայաստանում մեկ սովորողի հաշվով տարրական կրթության ծախսերը կազմում են 936 ԱՄՆ դոլար, ինչը Եվրոպայի և Կենտրոնական Ասիայի տարածաշրջանի միջին ցուցանիշից ցածր է 87,6%-ով, իսկ միջինից բարձր եկամուտ ունեցող երկրների միջին ցուցանիշից՝ 58,3%-ով: Ակնհայտ է, որ արդյունավետությունը բարձրացնելու, իսկ մյուս դեպքերում՝ արտահոսքը և կոռուպցիան նվազեցնելու տեղ կլինի։ Բայց քիչ հավանական է, որ նույնիսկ առավել արդյունավետ համակարգերը կկարողանան շատ բան անել մեկ աշակերտի հաշվով 150 դոլարով։ Իսկ աղքատ երկրներում երեխաների թիվն արագ աճում է։

 

Այս փուլում կրթության ոլորտի ֆինանսական պարտավորությունների ընդլայնումը շատ դժվար կլինի, բայց մյուս կողմից էլ անգործության գինն է շատ բարձր․ չի կարելի կորցնել այս սերունդը։ Պետք է նկատի ունենալ, որ այս սերունդն է վճարելու այն պարտքերը, որոնք երկրները այժմ վերցնում են համավարակի և դրա տնտեսական հետևանքների դեմ պայքարը ֆինանսավորելու համար։ Եվ երկրները չեն կարող նրանց շնորհակալություն հայտնել դրա համար՝ նրանց մարդկային կապիտալում ոչ բավարար ներդրումներ կատարելով։

 

Առցանց կրթությունը չի կարող փոխարինել Ուսուցչին, ինչպես նաև սոցիալական շփմանը դպրոցում։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր