Շվեյցարիայի դպրոցական կրթությունը

Շվեյցարիան, որպես դաշնային պետություն, չունի կրթական միասնական համակարգ ու քաղաքականություն, քանի որ յուրաքանչյուր կանտոն (Շվեյցարիան ունի 26 վարչատարածքային միավոր, որոնք կոչվում են կանտոններ) ունի իր սահմանադրությունը, խորհրդարանը և կառավարությունը: Դաշնային սահմանադրությունը ամրագրում է միայն մի քանի հիմնարար սկզբունքեր, որոնցից են իննամյա հիմնական կրթության պարտադիր լինելը, կրթության անվճար լինելը հանրային դպրոցներում և այլն:

 

Հիմնական (տարրական) կրթության մշակումը յուրաքանչյուր կանտոնի ներքին խնդիրն ու գործառույթն է, սակայն միջին դպրոցից սկսած` կրթության մշակման պատասխանատվությունը կիսվում է կանտոնի և դաշնային կենտրոնական կառավարության միջև: Շվեյցարիայում կրթությունը վերահսկող դաշնային մարմինը Կրթության, հետազոտության և նորարարության պետական քարտուղարությունն է: Կրթության համակարգման համար կարևոր դերակատարում ունի նաև կառավարության Տնտեսական հարցերի, կրթության և հետազոտությունների դաշնային դեպարտամենտը:

 

Շվեյցարիան այնքան էլ բարձր դիրքեր չունի «Սովորողների միջազգային գնահատման ծրագրի» (PISA) ստուգատեսների արդյունքներում. վերջին տվյալներով այն 11-րդ տեղում էր մաթեմատիկայից, 24-րդ տեղում` գիտությունից և 29-րդ տեղում՝ ընթերցանությունից: Սակայն շվեյցարական կրթության որակի մասին լավագույն վկայությունը գիտության ոլորտում շվեյցարացի գիտնականների ներդրումն է: Շվեյցարիան ժամանակակից գիտելիքահեն տնտեսություններից մեկն է, որն ըստ Եվրոպական արտոնագրային գրասենյակի (EPO) 2019 թվականի տվյալների՝ 1մլն բնակչի հաշվով արտոնագրային (պատենտ) հայտերի թվով առաջին տեղում է:

 

Շվեյցարական կրթությունը բազմալեզու է, քանի որ կան և’ գերմանախոս, և՛ ֆրանսախոս, և՛ իտալախոս, և’ ռոմանշախոս կանտոններ: Յուրաքանչյուր կանտոն ունի իր կրթության բաժինը, դպրոցական օրացույցը, կրթության կառուցվածքը, ուսուցման մեթոդներն ու ուսումնական ծրագրերը:

 

Կանտոնների մեծ մասում նախատեսված է 1-2 տարի նախադպրոցական պարտադիր կրթություն մանկապարտեզներում: Որոշ գերմանախոս կանտոններում մանկապարտեզի և տարրական դպրոցի առաջին 1-2 տարին միավորված են մի դասարանում (4-8 տարեկան երեխաները միասին են), որը կոչվում է Grundstufe («գրունդշթուֆե» – հիմնական մակարդակ)։ Այդպիսիք են Բեռնի, Լյուցեռնի, Գլարուսի և Թուրգաուի կանտոնները: Ֆրանսախոս կանտոններում մանկապարտեզի 2 տարիները ընդգրկված են դպրոցի քառամյա փուլի մեջ, որը կոչվում է «առաջին ցիկլ»: Իսկ իտալախոս Տիչինո կանտոնում երեք տարեկանից մանկապարտեզ գնալը պարտադիր չէ, իսկ հետո պարտադիր է չորս տարեկանից 2 տարի տևողությամբ: Ընդհանուր առմամբ՝ նախադպրոցական կրթության նպատակը երեխայի անհատական ու սոցիալական զարգացումն է: Շվեյցարական մանկապարտեզներում հիմնական առարկաներից են երաժշտությունը, արհեստներն ու խաղերը, վերջին մեկ տարվա ընթացքում ուսումնասիրում են նաև ընթերցանության, գրելու և մաթեմատիկայի տարրեր:

 

Հիմնական (տարրական) դպրոցի տևողությունը կախված է կանտոնի կրթական համակարգից (5, 6 կամ 8 տարի): Շվեյցարիայի բոլոր կանտոններում երեխաները դպրոց են հաճախում 6 տարեկանից, իսկ Օբվալդենում՝ 5 տարեկան 3 ամսականից: Շվեյցարիայում ուսումնական տարին սկսվում է օգոստոսի կամ սեպտեմբերի կեսին: Այն ունի երկու կիսամյակ և տարեկան 12 շաբաթ արձակուրդ: Ճշգրիտ ամսաթվերը սահմանվում են կանտոնի կողմից: Դպրոցական օրը սովորաբար սկսվում է 8:30-11:30, ավարտվում՝ 13:30-16:00 ընկած ժամանակահատվածում:

 

Յուրաքանչյուր կիսամյակի ավարտին, այսինքն` տարեկան 2 անգամ աշակերտները ստանում են գնահատվող հաշվետվություն իրենց կատարողականի մասին: Գնահատականները մեկից վեցն են: Մեկը համարվում է անբավարար գնահատական, որի դեպքում հաշվետվությունը անվավեր է ճանաչվում: Դպրոցը լրացուցիչ կրթական աջակցություն է տրամադրում երեխային, որը դարձյալ չարդարացնելու դեպքում՝ աշակերտը ստիպված է լինում կրկնել տարին: Սակայն դա շվեյցարական դպրոցներում որպես «խարան» չի ընկալվում:

 

Հիմնական դպրոցում ուսումնասիրվող առարկաներն են կանտոնի պաշտոնական լեզուն, երկրորդ ազգային լեզուն, անգլերենը, մաթեմատիկան, բնական գիտությունները, սոցիալական գիտությունները, հումանիտար գիտությունները (աշխարհագրություն, պատմություն, էթիկա, կրոն և այլն), երաժշտությունը, արվեստը, ֆիզկուլտուրան, առողջության կրթությունը և այլ առարկաներ՝ ըստ կանտոնի ուսումնական ծրագրի:

 

Միջնակարգ կրթությունը սկսվում է միջին դպրոցի ընդունելությամբ, որը կազմակերպվում է ըստ A, B և C ցուցանիշների: Այստեղ A ցուցանիշը ուսուցչի ընդհանուր գնահատականն է, B ցուցանիշը վերջին տարվա թեստի արդյունքներն են, իսկ C-ն՝ ծնողի առաջարկությունը երեխայի ինքնագնահատման հիման վրա: Ըստ այդ երեք բաղադրիչների որոշվում է, թե աշակերտը որ միջին դպրոց կարող է ընդունվել:

 

Միջին դպրոցը կոչվում է նաև գիմնազիա: Այն ունի 2-3 տարի տևողություն, բացառություն է իտալախոս Տիչինոն, որտեղ գիմնազիան քառամյա է: Ուսումնասիրվող առարկաներից են կանտոնի լեզուն և երկրորդ ազգային լեզուն (ևս մի ընտրովի օտար լեզու), անգլերենը, մաթեմատիկան, կենսաբանությունը, քիմիան, ֆիզիկան, աշխարհագրությունը, պատմությունը, քաղաքացիական կրթությունը, երաժշտությունը, արվեստն ու դիզայնը, ֆիզկուլտուրան ու առողջության կրթությունը, տնային տնտեսագիտությունը, կարիերայի ուղղորդումը, մասնագիտատեխնիկական նախապատրաստումը և այլ առարկաներ` կանտոնի ծրագրից կախված:

 

Կանտոնների մի մասում միջին դպրոցի ավարտին աշակերտները պետք է ավարտական քննություններ հանձնեն, իսկ մյուս մասում առանց ավարտական քննությունների ուղղակի հանձնվում են ավարտական վկայականները, որոնք ուղեգիր են դեպի ավագ դպրոց:

 

Ավագ դպրոցը Շվեյցարիայում պարտադիր չէ: Չնայած դրան՝ շվեյցարացի աշակերտների ավելի քան 90%-ը շարունակում է ուսումը ավագ դպրոցում: Այստեղ ավելի մեծ է հետաքրքրությունը մասնագիտատեխնիկական ու արհեստագործական ծրագրերի նկատմամբ, որոնք ընտրում է աշակերտների 65%-ը, ի տարբերություն Տնտեսական համագործակցության և զարգացման կազմակերպության (ՏՀԶԿ) երկրների միջին ցուցանիշի, որը փոքր է 45%-ից: Առհասարակ երիտասարդ բնակչության շրջանում տեխնիկական, պրակտիկ կրթության (B տեսակի ծրագիրը ըստ Կրթության միջազգային ստանդարտների դասակարգման (ISCED)) նկատմամբ հետաքրքրությունը էականորեն ավելի մեծ է ՏՀԶԿ երկրների միջինից, իսկ տեսության վրա հիմնված ակադեմիական կրթության նկատմամբ հետաքրքրությունը ավելի փոքր է:

 

Գծ. 1. Երիտասարդների նախընտրությունները ISCED-ի ձևակերպած А և B տեսակի ծրագրերի նկատմամբ

 

Մասամբ այս միտումով է պայմանավորված, որ Շվեյցարիան աչքի է ընկնում գործազրկության շատ ցածր մակարդակով (գծ. 2): Կրթությունը կողմնորոշված է դեպի տնտեսությունը, որի պահանջների բավարարման համար ավելի շատ հենց գործնական ու տեխնիկական հմտություններ են անհրաժեշտ: Գործազրկության ցածր մակարդակը պայմանավորված է նաև մասնագիտատեխնիկական, արհեստագործական կրթության իրապես բարձր որակով և դպրոցականների համար աշկերտության մեծ հնարավորություններով:

 

Գծ. 2. Գործազրկության մակարդակը ըստ կրթական աստիճանի Շվեյցարիայում, Հայաստանում և ՏՀԶԿ անդամ երկրներում (միջին)

 

Գծապատկերից կարելի է նաև գաղափար կազմել Շվեյցարիայի բուհական կրթության բարձր որակի մասին, որի շնորհիվ բարձրագույն կրթություն ստացածների մեջ գործազուրկ է ընդամենը 3%-ը, մինչդեռ Հայաստանում՝ 26%-ը:

 

Շվեյցարիայում կա ավագ դպրոցի 3 տեսակ.

  • Մասնագիտատեխնիկական կրթության և ուսուցման դպրոց,
  • Բակալավրիական դպրոց,
  • Մասնագիտացված դպրոց:

 

Մասնագիտատեխնիկական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈւ) դպրոց

Այս ծրագրի տևողությունը 3-4 տարի է, այն ապահովում է գործնական և տեխնիկական ուսուցում: Կրթությունը տեղի է ունենում արհեստագործական դպրոցներում և աշկերտության հնարավորություն ընձեռող ընկերություններում: ՄԿՈւ դպրոցներում կան շուրջ 230 ծրագրեր տարբեր մասնագիտությունների համար: Ավարտելով ՄԿՈւ ավագ դպրոցը՝ աշակերտը կարող է ստանալ ՄԿՈւ դաշնային վկայական, ՄԿՈւ դիպլոմ կամ դաշնային մասնագիտական բակալավրի վկայական, որը թույլ է տալիս ընդունվել կիրառական գիտությունների համալսարաններ:

 

Բակալավրիական դպրոց

Շվեյցարիայի ուսանողների մոտ 30%-ը ընդունվում է բակալավրիական դպրոց, որն ապահովում է ընդհանուր կրթություն համալսարան ընդունվելու համար: Բակալավրիական ծրագրերը սովորաբար տևում են 4 տարի, որոշ կանտոններում՝ 3 կամ 6 տարի:

 

Բակալավրիական դպրոցում սովորելիս աշակերտները ընտրում են հիմնական մասնագիտություն և երկրորդական մասնագիտություն: Ուսումնասիրվող հիմնական առարկաներից են առաջին ազգային լեզուն, երկրորդ ազգային լեզուն և երրորդ լեզուն (ազգային լեզու, անգլերեն, լատիներեն կամ հունարեն), մաթեմատիկա, կենսաբանություն, քիմիա, ֆիզիկա, պատմություն, աշխարհագրություն, կերպարվեստ կամ երաժշտություն: Բոլոր ուսանողները անցնում են տնտեսագիտության և իրավունքի ներածական դասընթացներ, մինչդեռ փիլիսոփայությունը պարտադիր չէ:

 

Դպրոցն ավարտելու համար աշակերտները հանձնում են քննություններ նվազագույնը 5 առարկայից. առաջին և երկրորդ ազգային լեզուներ, մաթեմատիկա, հիմնական մասնագիտական առարկա և մի այլ առարկա: Ավարտելու համար պետք է ներկայացնել նաև էսսե: Ավարտողները կարող են ընդունվել կանտոնական համալսարաններ, տեխնոլոգիայի ինստիտուտներ և մանկավարժական համալսարաններ:

 

Մասնագիտացված դպրոց

Դպրոցի այս տեսակը ընտրում են սովորողների միայն 5%-ը: Այն ապահովում է դպրոցական ընդհանուր կրթություն և նախապատրաստում մասնագիտական կրթության և ուսուցման այնպիսի ոլորտներում, ինչպիսիք են առողջապահությունը, սոցիալական աշխատանքը և կրթությունը: Ընդունելության չափանիշները տարբեր են, կարող է կազմակերպվել քննություն կամ հարցազրույց:

 

Այս ծրագրում ուսումնասիրում են հիմնական առարկաներ և մասնագիտական առարկաներ: Ավարտական քննությունը ներառում է նվազագույնը 6 առարկա, որոնցից առնվազն 1-ը պետք է կապված լինի մասնագիտության հետ: Ավարտական վկայականով աշակերտները կարող են իրենց կրթությունը շարունակել մասնագիտական կրթության և ուսուցման քոլեջներում:

 

Շվեյցարիան աչքի է ընկնում կրթության ոլորտում կատարվող մեծ ծախսերով, որոնք վերջին մի քանի տասնամյակների ընթացքում կազմում են պետական բյուջեի ընդհանուր ծախսերի 15-16%-ը (ՀՆԱ-ի մոտ 5.13%-ը): Շվեյցարիան հանդիսանում է նաև մեկ սովորողի հաշվով կատարած ծախսերի առաջամարտիկը. համեմատության համար նշենք, որ 2017 թվականի տվյալներով մեկ սովորողին բաժին հասնող տարեկան ծախսերը կազմել են մոտ 16 հազար ԱՄՆ դոլար, մինչդեռ ՏՀԶԿ երկրների միջին ցուցանիշը գրեթե 2 անգամ քիչ է (9 հազար ԱՄՆ դոլար): Գրեթե կրկնակի բարձր են նաև ուսուցիչների աշխատավարձերը (5000-6500), ի համեմատություն ՏՀԶԿ միջին ցուցանիշի:

 

Գծ. 3. Ուսուցչի աշխատավարձը Շվեյցարիայում և ՏՀԶԿ երկրներում

 

Հետաքրքիր է, որ Շվեյցարիայում կրթական համակարգի զարգացումը միայն պետության ուսերին չէ դրված: Դրա զարգացման համար հավասարապես պատասխանատու են նաև ձեռնարկությունները, նախաձեռնող խմբերն ու լայն հասարակությունը: Տնտեսական հարցերի, կրթության և հետազոտությունների դաշնային դեպարտամենտի կայքում հայտարարված է. «Կրթական լավ մակարդակի հասնելը միայն պետության խնդիրը չէ. ամեն ոք պետք է պատասխանատվություն ստանձնի և զարգացնի կրթական համակարգը»:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր