Էնգուս Դիթոն. Սպառում, աղքատություն և բարեկեցություն

2015թ. Փրինսթոնի համալսարանի տնտեսագետ Էնգուս Դիթոնին շնորհվել է տնտեսագիտության Նոբելյան մրցանակ «սպառման, աղքատության և բարեկեցության վերաբերյալ վերլուծության համար»: Նրա հետազոտությունը ցույց է տալիս մոտեցումների տպավորիչ լայնություն, հիմնական տեսություն, տեսությունների փորձարկման վիճակագրական մեթոդներ, առկա տվյալների որակի խորքային իմացություն և ծավալուն աշխատանքներ նոր տեսակի տվյալներ ստեղծելու ուղղությամբ:

 

Դիթոնի աշխատանքներում կիրառվել են նորարարական վիճակագրական մեթոդներ` հասկանալու, թե ինչն է շարժում մարդկանց գնումների սովորույթները և ինչպես կարող են կառավարություններն ավելի լավ թիրախավորել տնտեսական զարգացումը: Կարևորվել է ավելի ճշգրիտ միկրոտնտեսական տվյալների օգտագործումը` հասկանալու, թե ինչ է կատարվում տնտեսության մեջ` կասկածի տակ դնելով հայտնի ենթադրությունները և օգնելով լուծել սպառման և եկամտի միջև կապի վերաբերյալ ակնհայտ պարադոքսները:

 

Դիթոնը հիմնվել է Նոբելյան դափնեկիրներ Ֆրանկո Մոդիլյանիի և Միլթոն Ֆրիդմանի աշխատանքների վրա, որոնք վերաբերում են սպառման և եկամտի միջև գոյություն ունեցող կապին՝ հասկանալու, թե ինչպես են եկամուտների փոփոխություններն արտացոլվում սպառման մեջ: Նա պաշտպանում է սպառման մոդելների վերաբերյալ տվյալների շտեմարանի ստեղծման կարևորությունը աղքատության որոշիչ գործոնները հասկանալու համար: Ի հակադրություն նախկինում ընդունված ենթադրությունների՝ նա ցույց տվեց, որ մարդկանց եկամուտների ավելացումը հանգեցնում է ավելի լավ որակի սննդի ընդունելուն: Արդյունքում, նա ենթադրում է, որ գոյություն չունեն էմպիրիկ պատճառներ, որպեսզի տնտեսական աճը խթանելու փոխարեն աղքատների օգնության ծրագրերն ուղղվեն միայն սննդին, ինչպես խորհուրդ են տալիս որոշ հետազոտողներ:

 

Այն աշխատանքները, որի համար Դիթոնը պարգևատրվեց, պտտվում են երեք հիմնական հարցերի շուրջ.

  1. Ինչպե՞ս են սպառողները տարբեր ապրանքների միջև բաշխում իրենց ծախսերը: Այս հարցին պատասխանելը ոչ միայն անհրաժեշտ է փաստացի սպառման օրինաչափությունները բացատրելու և կանխատեսելու համար, այլև կարևոր է գնահատելու, թե ինչպես են քաղաքական բարեփոխումները, օրինակ, սպառման հարկերի փոփոխությունները, ազդում տարբեր խմբերի բարեկեցության վրա: 1980թ․-ին Դիթոնը մշակեց գրեթե իդեալական պահանջարկի համակարգ` ճկուն, բայց նաև պարզ միջոց՝ գնահատելու, թե ինչպես է յուրաքանչյուր ապրանքի պահանջարկը կախված բոլոր ապրանքների գներից և անձնական ​​եկամուտներից: Նրա մոտեցումը և նրա հետագա փոփոխությունները այժմ ստանդարտ գործիքներ են ինչպես ակադեմիական շրջանում, այնպես էլ քաղաքականության գործնական գնահատման մեջ:

 

  1. Որքա՞ն է ծախսում և որքա՞ն է տնտեսում հասարակությունը: Կապիտալի ձևավորումը և բիզնես ցիկլերի մասշտաբները բացատրելու համար անհրաժեշտ է հասկանալ եկամտի և սպառման միջև փոխկապվածությունը ժամանակի ընթացքում: 1990թ. մի քանի աշխատություններում Դիթոնը ցույց տվեց, որ սպառման տեսությունը չի կարող բացատրել իրական հարաբերությունները, եթե ելակետը համախառն եկամուտներն ու սպառումն են: Փոխարենը, պետք է ամփոփել, թե ինչպես են անհատները հարմարեցնում իրենց սպառումը իրենց անձնական ​​եկամտին: Այս հետազոտությունը պարզ ցույց տվեց, թե ինչու է անհատական ​​տվյալների վերլուծությունը առանցքային նշանակություն ունենում համախառն տվյալների մեջ մեր տեսած օրինաչափությունները բացատրելու համար, մոտեցում, որը սկսած այն ժամանակից լայնորեն ընդունվել է ժամանակակից մակրոտնտեսագիտության մեջ:

 

  1. Ինչպե՞ս լավագույն ձևով չափել և վերլուծել բարեկեցությունն ու աղքատությունը: Իր վերջին հետազոտություններում Դիթոնը կարևորում է, թե ինչպես կարելի է օգտագործել տնային տնտեսությունների անձնական ​​սպառման մակարդակը տնտեսական զարգացման մեխանիզմները բացահայտելու համար: Նրա հետազոտություններում առանցքային են տնային տնտեսությունների շրջանում անցկացրած հարցումները, որոնք օգնել են զարգացման տեսությունը տեսական դաշտից տեղափոխելու անհատական ​​ համախառն մանրակրկիտ տվյալների վրա հիմնված էմպիրիկ դաշտ:

 

2013թ․-ին Դիթոնը հրապարակեց «Մեծ փախուստը» վերնագրով գիրքը, որը հետազոտություն է հարստության, բարեկեցության և անհավասարության մասին: Ըստ Դիթոնի՝ «աշխարհը չափազանց անհավասար է», «այժմ կյանքն ավելի լավն է, քան պատմության ցանկացած ժամանակ»: Խոսքը «առաջընթացի և անհավասարության միջև անվերջանալի «պարի» մասին է, այն մասին, թե ինչպես է առաջընթացը ստեղծում անհավասարություն, և թե ինչպես անհավասարությունը երբեմն կարող է օգտակար լինել … և երբեմն էլ անօգուտ լինել առաջընթացի համար»: Նա պնդում է, որ աշխարհի ամենաաղքատ երկրներում աղքատության դեմ պայքարի հաջողության հիմնական խոչընդոտը վատ կառավարությունն է, այլ ոչ թե ռեսուրսների պակասը: Նա նաև քննադատում է աղքատներին գլոբալ օգնություն տրամադրելը՝ պնդելով, որ դա կարող է ավելի շատ վնաս պատճառել, քան օգուտ բերել:

 

Դիթոնը աղքատության պաշտոնական շեմը սահմանելու քննադատ է, որը Համաշխարհային բանկը 1990 թվականից ի վեր օգտագործում է ամբողջ աշխարհում «զրկանքները» չափելու համար: Financial Times-ին տված հարցազրույցում Դիթոնը շեշտում է, որ աղքատության շեմը մոլորեցնող է. «Դուք ունեք մի գիծ, շեմ, որը ոչ ոք չգիտի, թե որտեղ այն դնել: Կարծում եմ, որ Համաշխարհային բանկը որոշակի ինստիտուցիոնալ կողմնակալություն ունի ավելի շատ աղքատություն բացահայտելու, այլ ոչ թե այն կրճատելու հարցում»:

 

Դիթոնի հետազոտությունը միավորում է նաև երկու կարևոր տարր՝ առողջություն և բարեկեցություն: Առողջությունն ու հարստությունը սերտ, չնայած ոչ կատարյալ ձևով փոխկապակցված են աշխարհի երկրներում: Ծնվելու ժամանակ եկամտի և կյանքի տևողության միջև կապը դրական է, բայց ոչ գծային:

 

Դիթոնը հիմնականում ագնոստիկ է եկամտի և առողջության կապի պատճառների հարցում: Նա հայտնում է, որ եկամտի համամասնական բարձրացումը կապված է կյանքի տևողության անընդհատ աճի` երկարակեցության հետ: Ժամանակի ընթացքում դիտարկվում է ինչպես առողջության, այնպես էլ եկամտի բարելավում, սակայն որոշ աղետալի ընդհատումներով (ինչպիսին էր, օրինակ 1958-1961 թվականներին «Մեծ ցատկը» Չինաստանում):

 

Առողջության բարելավումը կապված է ինչպես եկամտի, այնպես էլ գործնական գիտելիքների հետ, և Դիթոնը պնդում է, որ գիտելիքները կարևորագույն նշանակություն ունեն, և եկամուտը բարեկեցության այլ ասպեկտների խթանման գործոն է: Միկրոբներից հիվանդությունների առաջացման տեսության (անվանում են «միկրոբների տեսություն») հայտնաբերումը և տարածումը կարևոր էր ինֆեկցիոն հիվանդությունների և երեխաների մահացության մակարդակը նվազեցնելու համար: «Միկրոբների տեսության արդյունքների «վերափոխելն» անվտանգ ջրի ու սանիտարիայի պահանջում է ժամանակ, փող, ինչպես նաև պետական հնարավորություն. դրանք հասանելի չէին մեկ դար առաջ, և աշխարհի շատ մասերում դրանք այսօր էլ մատչելի չեն»:

 

Դիթոնը առաջ է բերում խնդիր. Ինչու՞ աղքատ երկրներում երեխաները պետք է մահանան, երբ նրանք կարող են չմահանալ, եթե ծնված լինեին հարուստ երկրներում: Տնտեսական աճը կարող է բերել առողջության բարելավում, բայց Դիթոնը օգտագործում է Չինաստանի օրինակը՝ ցույց տալու, որ «տնտեսական աճը բարեկեցության համար անհրաժեշտ առողջության բաղադրիչի «ինքնաբերաբար» բարելավում չի բերում: Չինաստանում կարևոր էր ​​քաղաքականությունը»: Իրականում նա պնդում է, որ «գոյություն չունի կապ» տնտեսական աճի արագության և մանկական մահացության աստիճանի անկման արագության միջև, երբ տվյալները վերլուծվում են ըստ երկրի:

 

Դիթոնը կոչ է անում սկսել գործընթաց, որը հնարավորություն կտա հասարակությանը հասկանալ, թե ինչպես են եկամուտը և առողջությունը փոխազդում, և ինչպես է առողջության ծախսերի աճը ազդում բարեկեցության այլ ասպեկտների վրա:

 

Ուսումնասիրելով Երկրորդ աշխարհամարտից հետո տնտեսական բարգավաճման գլոբալացումը` Դիթոնը փաստում է, որ հարյուր միլիոնավոր մարդիկ դուրս են եկել աղքատությունից և զրկանքներից: Մինչ հարուստ երկրները շարունակում են աճել, և նրանց միջին եկամուտները համընկնում են, աշխարհի բոլոր երկրների փորձը շատ ավելի բազմազան է: 1960թ․-ից 2010 թ. ընթացքում մի շարք երկրների (Չինաստան, Հոնկոնգ, Մալայզիա, Սինգապուր, Հարավային Կորեա, Թայվան, Թաիլանդ և Բոտսվանա) տնտեսական աճը տարեկան ավելի քան 4 տոկոս էր, որը հանգեցրել է միջին եկամուտների յոթնապատիկ աճի: Բայց շատ այլ երկրներ ընդհանրապես չեն ունեցել տնտեսական աճ, և ոմանք (Կենտրոնական Աֆրիկայի Հանրապետություն, Կոնգոյի Դեմոկրատական ​​Հանրապետություն, Գվինեա, Հաիթի, Մադագասկար, Նիկարագուա և Նիգերիա) իրականում ավելի վատ վիճակում են գտնվում այժմ, քան հիսուն տարի առաջ էին: Նա պնդում է, որ չնայած տնտեսական աճի և աղքատության ծավալների կրճատման միջև անհրաժեշտ կապ չկա, սակայն իրականում աշխարհում աղքատության կրճատման մեծ մասը պայմանավորված է բնակչության թվով աշխարհի երկու խոշորագույն երկրների՝ Չինաստանի և Հնդկաստանի տնտեսական աճով: Եվ քանի որ աշխարհի այդ երկու ամենամեծ երկրներն արագ զարգացող երկրների շարքում են, աշխարհում «միջին մարդն» ավելի լավ վիճակում է, քան «միջին երկիրը»:

 

Հիմնականում սա լավ է (չնայած ակնհայտորեն կարող էր ավելի լավ լինել), բայց մենք իրականում շատ բան չենք հասկանում, թե ինչպես է դա տեղի ունեցել: «Անհասկանալի են պատճառները, թե ինչու են որոշ երկրներ արագ աճում, իսկ ոմանք` դանդաղ»:

 

Առավել հակասականը «օգնության պատրանքն» է. «Սխալ համոզմունքն այն մասին, որ գլոբալ աղքատությունը կարող է վերացվել, եթե միայն հարուստ երկրների մեծահարուստները մեծ գումարներ տան աղքատ երկրների աղքատներին»: Օգնության այս «հիդրավլիկ» մոտեցումը սխալ է: Դիթոնը մնում է այն համոզման, որ «թե՛ տեսությունը, թե՛ փորձը ցույց են տալիս, որ տնտեսական աճն աղքատության ամենաապահով և տևական լուծումն է»:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր