2020-07-21

IKEA-ի հաջողության պատմությունը

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

IKEA-ն շվեդական ընկերությունների խումբ է, որը գրասենյակների և տան համար կահույք վաճառող ամենախոշոր ռիթեյլերներից է (մանրածախ վաճառող)։ IKEA-ն պարբերաբար տեղ է գտնում աշխարհի ամենաթանկ բրենդների ցանկում, որը հրապարակվում է հեղինակավոր Brand Finance-ի կողմից։ Վերջինիս հրապարակած 2020 թվականի վարկանիշում IKEA-ն զբաղեցրել է 88-րդ հորիզոնականը՝ 19,5 մլրդ դոլար արժեքով։

 

Հիմնադրումը

IKEA-ի հիմնադիրը շվեդ բիզնեսմեն Ինգվար Կամպրադն է։ Նա ծնվել է ֆերմերների ընտանիքում և ամբողջ մանկությունը անց է կացրել աշխատելով գյուղատնտեսական ոլորտում։ Կամպրադի ընտանիքի անդամները ևս փորձում էին բիզնես գործունեություն ծավալել, բայց նրանց չէր հաջողվում մեծ եկամուտներ ստանալ։ Սակայն այդ գործունեության շնորհիվ արդեն երիտասարդ հասակում Ինգվարը լավ էր հասկանում, թե ինչպես է իրականացվում առևտուրը։ Սկզբում նա փորձում էր ձկների և լուցկիների առևտուր իրականացնել։

 

1943 թվականին, հավաքելով իր բոլոր խնայողությունները և որոշակի գումար վերցնելով նաև հորից, 17-ամյա Կամպրադը բացեց IKEA խանութը։ Ընկերության անվանումը հապավում է, որը բաղկացած է նրա անվան, ազգանվան, ֆերմայի և գյուղի առաջին տառերից, որտեղ նա ծնվել և մեծացել է։ Խանութի ուղղվածությունը ընտրվեց երկրում տիրող իրավիճակից ելնելով։ Որակյալ և ոչ թանկ տնտեսական իրեր, առաջին անհրաժեշտության ապրանքներ և կահույք հնարավոր չէր գտնել այդ ժամանակներում։

 

Կամպրադն իր գործը սկսեց մանր տնտեսական իրերի վաճառքից, իսկ ընկերության գործունեության առաջին հիմնական մոդելը եղել է փոստային տարբերակով կատալոգների ուղարկումը։

 

Առաջին գովազդային արշավներից մեկը շատ բարդ իրականացվեց։ Երիտասարդ Կամպրադը որոշեց վարկ վերցնել և Ֆրանսիայից պատվիրել գնդիկավոր գրիչներ, որոնք պակասուրդային էին Շվեդիայում։ Ապրանքի արագ վաճառքի համար նա խոստացավ ներկայացմանը եկած յուրաքանչյուրին անվճարսուրճ և խմորեղեն հյուրասիրել։ Այդ առաջարկը գրավեց հազարավոր մարդկանց, ինչը մի քանի անգամ գերազանցեց երիտասարդ ձեռներեցի սպասումները։ Մեծ գումարներ ծախսելով և ահռելի ջանքեր ներդնելով՝ նա կատարեց իր խոստումը։ Ներկայացումը հաջող ընթացավ, և ամբողջ ապրանքն արագ իրացվեց։

 

 

Առաջին քայլերը

Մինչ 1948 թվականը IKEA-ն հիմնականում զբաղվում էր մանր տնտեսական իրերի վաճառքով։ Այնուհետև Կամպրադը որոշեց ընդլայնել սեփական բիզնեսը։ Տեսականու ընդլայնման համար նա որոշեց ընտրել այնպիսի կահույք, որի նկատմամբ միշտ կլինի պահանջարկ։ Իսկ այդ տարիներին էժան կահույքը դեֆիցիտային ապրանք էր։ Կամպրադն ընկերության ընդլայնումը սկսեց աշխատակազմի մեծացումից։ Մինչ այդ ժամանակաշրջանը Կամպրադը միայնակ էր աշխատում խանութում։ 1948 թվականին նա աշխատանքի ընդունեց առաջին աշխատակցին։ Իսկ 1950 թվականին ընկերության աշխատողների թիվը հասավ չորսի։

 

Սկզբնապես ընկերությունը շեշտը դնում էր էժան կահույքի վրա, որը հավաքվում էր փոքրիկ արտադրամասերում։ Ավելի ուշ այդ մոտեցումը փոխվեց․ որոշվեց գնել դետալներ և հավաքել կահույքը ինքնուրույն։ Այդպիսով, հնարավոր եղավ զգալիորեն իջեցնել կահույքի գինը և գրավել բազում հաճախորդների։

 

1958 թվականին Էլմխուլտ քաղաքում բացվեց IKEA-ի առաջին ֆիրմային խանութը։ Առաջին անգամ Շվեդիայում հնարավոր դարձավ կահույքի փորձարկումը մինչ գնումը։ Այդ մարքեթինգային քայլը մի քանի անգամ մեծացրեց բրենդի ճանաչումը երկրում։

 

50-ականների վերջերին Կամպրադը բախվեց ապրանքերի դեֆիցիտի խնդրի հետ, երբ մրցակիցները արգելում էին մատակարարներին գործ ունենալ IKEA-ի հետ։ Խնդրի լուծման համար նա որոշեց գնումներ իրականացնել արտասահմանից։ Բոլոր անհրաժեշտ ապրանքներն ու հումքը նա գտավ Լեհաստանում և կազմակերպեց մատակարարումների իրականացումը դեպի Շվեդիա։

 

60-ականների սկզբներին Շվեդիայում արդեն աշխատում էին IKEA-ի մի քանի խանութներ, և Ինգվար Կամպրադը սկսեց մտորել միջազգային շուկա դուրս գալու մասին։ Որոշվեց սկսել Նորվեգիայից և 1963 թվականին Օսլոյում բացվեց IKEA-ի առաջին խանութը։ Իսկ 1960-ակաների վերջին առաջին անգամ IKEA-ն խանութ բացեց նաև Դանիայում։

 

Այդ նույն ժամանակներում ընկերությունը սկսեց արտադրել նաև սպասք։ Բացի դրանից հերթերի նվազման նպատակով իրականացվեց դրամարկղերի քանակի և տեղադիրքի օպտիմալացում։ Իսկ 1973 թվականին հարկման օպտիմիզացիայի նպատակով ընկերության գրասենյակը տեղափոխվեց Դանիա։

 

Ակտիվ ընդլայնումը

70-ականներին ընկերությունը սկսեց ակտիվ գրավել Արևմտյան Եվրոպան։ Առաջին խանութները բացվեցին Գերմանիայում, Ֆրանսիայում և Շվեյցարիայում։ Իսկ 70-ականների վերջին հրապարակվեց Ինգվար Կամպրադի «A Testament of a Furniture Dealer» աշխատանքը, որը պարտադիր ընթերցման առարկա դարձավ ընկերության բոլոր աշխատողների համար։ 1980-ականներին բացվեցին ընկերության առաջին խանութները Սաուդյան Արաբիայում, Չինաստանում և Քուվեյթում։

 

Իսկ 1985 թվականին IKEA-ն մուտք գործեց ամերիկյան շուկա։ Առաջին խանութը բացվեց Ֆիլադելֆիայում։ Կամպրադը կասկածներ ուներ ամերիկյան շուկայի վերաբերյալ, սակայն քանի որ ԱՄՆ-ում այդ ժամանակ մեծ տարածում ուներ հիպի ենթամշակույթը, IKEA-ի յուրօրինակ խանութները արագ դարձան շատ հայտնի ամերիկյան սպառողների շրջանում։

 

Նոր շուկաների գրավելուն զուգընթաց ընկերությունը շարունակում էր ընդլայնել նաև սեփական տեսականին։ 1980-ականներին աշխարհին ներկայացվեց IKEA-ի առաջին բազմոցը։

 

1986 թվականին Ինգվար Կամպրադը լքեց գործադիր տնօրենի պաշտոնը և դարձավ Stiching INGKA Foundation-ի խորհրդատուն, իսկ նրա փոխարինող Անդերս Մուբերգը ստանձնեց ընկերության տնօրենի ազատ պաշտոնը։

 

1990-ականների սկզբներին սկսվեց Արևելյան և Հարավային Եվրոպայի շուկաների գրավումը։ Առաջին խանութները բացվեցին Հունգարիայում և Լեհաստանում, իսկ ավելի ուշ նաև՝ Սլովակիայում և Չեխիայում։ 1996 թվականին ընկերությունը մասնաճյուղեր բացեց նաև Իսպանիայում։ Այդ նույն ժամանակաշրջանում գրվեցին նաև կանոններ, որպեսզի բոլոր մասնաճյուղերը աշխատեն լիովին նույն սկզբունքներով։

 

 

Աշխատանքը համացանցի միջոցով

IKEA-ն դարձավ ամենաառաջին խոշոր ռիթեյլերներից մեկը, որը սկսեց իր գործունեությունը ծավալել նաև համացանցում։ Ընկերության կայքը, որտեղ խոսվում է IKEA-ի փիլիսոփայության մասին, գործարկվեց 1997 թվականին։

 

1999 թվականին ընկերության վաճառքները հասան 6 մլրդ եվրոյի։ Դրա 20 տոկոսը բաժին էր ընկնում ԱՄՆ-ին և Ասիային, ինչի պատճառով էլ որոշվեց ակտիվացնել աշխատանքը այդ շուկաներում։ 2000-ականների սկզբներին IKEA-ն ակտիվորեն աշխատում էր ասիական շուկայի և համացանցային առևտրի ակտիվացման գործունեությամբ։ Առաջին խանութը Ճապոնիայում բացվեց 2006 թվականին։

 

Չինական շուկայում գործունեություն ծավալելը շատ ավելի բարդ էր։ 2000-ականների սկզբներին բացված բոլոր խանութները բերում էին կորուստներ։ Իրավիճակը շտկվեց ավելի ուշ, երբ խանութների գործունեության մեջ իրականացվեցին որոշակի փոփոխություններ։ Այժմ Չինաստանում գործում են IKEA-ի 10-ից ավելի մասնաճյուղեր։

 

IKEA-ն այսօր

Համաշխարհային մասշտաբով շվեդական ընկերությունը գրեթե չունի մրցակիցներ։ Առանձին շուկաներում և ուղղություններում IKEA-ն մրցակցում է JYSK, Metro Group, Leroy Merlin և Hoff ընկերությունների հետ։ Դրանցից IKEA-ի ուղիղ մրցակից կարող է համարվել միայն JYSK-ը, որն աշխատում է նույն սեգմենտում։ Metro Group-ը, Leroy Merlin-ը և Hoff-ն ունեն ապրանքների շատ ավելի լայն տեսականի, քան IKEA-ն, հետևաբար մրցակցում են վերջինիս հետ միայն մասնակիորեն։

 

Այժմ IKEA-ի գրասենյակը տեղափոխվել է Նիդեռլանդներ՝ հարկման օպտիմալացման նպատակով։

 

2019 թվականին ընկերության եկամուտները գերազանցեցին 41 մլրդ եվրոն։ IKEA-ն ունի ավելի քան 400 խանութներ 52 երկրներում, որոնք տարեկան այցելում է ավելի քան 1 մլրդ մարդ (իսկ վեբ-կայքը՝ ավելի քան 2,8 մլրդ մարդ)։ Ընկերության աշխատակիցների թիվը 2019 թվականին անցել է 210 հազարը։

 

Այժմ ընկերության նախընտրած ուղղությունը առցանց վաճառքների խթանումն է։ IKEA-ն մշակում է ժամանակակից տեխնոլոգիական հարթակ այդ սեգմենտում վաճառքների ավելացման նպատակով։ Բացի դրանից ընկերությունը մեծ հույսեր է կապում նաև Չինաստանի հետ, քանի որ այդ շուկան մինչ այժմ ամբողջովին ուսումնասիրված չէ։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր