Գաղտնի հարցազրույցը

Ներկայացնում ենք Futures Studio-ի հիմնադիր գործընկեր Դավիթ Թավադյանի անցակացրած հարցազրույցը։

 

Չի հրապարակվել այն մարդու անունը, որի հետ անցկացվել է այս սեղմ հարցազրույցը` նվիրված միջազգային իրավունքի, միջազգային կազմակերպությունների և աշխարհաքաղաքականության ներկայիս հարցերին: Նա աշխատել է ազգային և միջազգային կազմակերպություններում, նշյալ թեմաներով հրապարակել մի շարք հոդվածներ և գրքեր, այժմ էլ ղեկավար պաշտոն է զբաղեցնում առանցքային միջազգային կազմակերպություններից մեկում: Հարցազրույցը տեղի է ունեցել 2021 թվականի հունվարի 5-ին:

 

Դավիթ Թավադյան. Աշխարհաքաղաքականության մեջ մասնագիտացած քաղաքագետները պնդում են, որ Միացյալ ազգերի կազմակերպությունն (ՄԱԿ) ըստ էության անօգտակար և հեռանկար չունեցող կազմակերպություն է: Աշխարհի գերտերություններն ինչ ուզում, այն էլ անում են, և ՄԱԿ-ն առանձնապես լծակ չունի նրանց կանգնեցնելու համար: Համաձա՞յն եք այս տեսակետին:

 

Գաղտնի հյուր. ՄԱԿ-ին հաճախ մեղադրում են անարդյունավետ ու դանդաղ լինելու մեջ. ՄԱԿ-ի ձախողումները Ռուանդայում և Բոսնիայում, խաղաղապահների գործողություններով պայմանավորված Հայիթիում տարածված խոլերայի համավարակը, Մյանմարում ռոհինջա մուսուլման ժողովրդի ցեղասպանությունը, Սիրիայում, Լիբիայում և Եմենում հակամարտությունները, Հյուսիսային Կորեայի և Իրանի միջուկային նկրտումները կանխելու և զսպելու անկարողությունը, աշխարհում փախստականների խնդրի լուծումը, Իսրայելա-պաղեստինյան հակամարտության երկարաժամկետ կարգավորման հասնելը, ՄԻԱՎ-ի ու մալարիայի, ծայրահեղ աղքատության և անհավասարությունների վերացումը, Անվտանգության խորհրդում պարբերաբար առաջացող հակասությունների հաղթահարումը և այլն:

 

Սակայն, այս ամբողջ քննադատությունը հիմնված է ՄԱԿ-ի էության և դրան վերապահված դերի խորքային թյուրըմբռնման վրա: ՄԱԿ-ը չի կարող պատասխանատու լինել ինքնիշխան պետությունների քաղաքական որոշումների համար: ՄԱԿ-ը նման է դատարկ ավտոբուսի, որի ճանապարհն ու վերջնահանգրվանը որոշում են իր ուղևորները կամ անդամ-պետությունները:

 

Քանի դեռ միջազգային իրավակարգն առաջնայնորեն հիմնված է պետությունների սուվերեն հավասարության սկզբունքի վրա՝ օրենքի գերակայության սկզբունքի փոխարեն, ՄԱԿ-ի հաջողությունը լիովին կախված է իր անդամ-պետությունների աջակցությունից:

 

ՄԱԿ-ի Կանոնադրության մեջ ամրագրված է, որ կազմակերպությունն ստեղծվել է չորս հիմնական նպատակներով՝ (1) «պահպանել միջազգային խաղաղություն և անվտանգություն», (2) «զարգացնել բարեկամական հարաբերություններ ազգերի միջև», (3) «հասնել միջազգային համագործակցության գլոբալ խնդիրների լուծման հարցերում և խթանել մարդու իրավունքներն ու հիմնարար ազատությունները», (4) «դառնալ ազգերի գործողությունների համաձայնեցման կենտրոն այս ընդհանուր նպատակներն իրագործելու ճանապարհին»:

 

Այս չորս նպատակները պետք է ծառայեն ՄԱԿ-ի արդյունավետության ցուցիչներ: Միջազգային խաղաղության և անվտանգության պահպանումը ՄԱԿ-ի առաջնային պատասխանատվությունն է: Մնացյալ երեք նպատակները կապված են նախկին գաղութների ինքնորոշման, մարդու իրավունքների և զարգացման հետ: Սրանք ՄԱԿ-ի երկրորդական նպատակներն են:

 

Խաղաղության և անվտանգության պահպանում

 

ՄԱԿ-ի Կանոնադրությունն ասում է, որ կազմակերպությունը գերազանցապես ստեղծվել է «փրկելու գալիք սերունդներին պատերազմի արհավիրքից, որը մեր կյանքի ընթացքում երկու անգամ անասելի վիշտ է պատճառել մարդկությանը»:

 

Այլ կերպ ասած, ՄԱԿ-ի հիմնական խնդիրն էր կանխել երրորդ համաշխարհային պատերազմի ծավալումը: Ինչպես իր հանրահռչակված խոսքում նշել է ՄԱԿ-ի նախկին գլխավոր քարտուղար Դագ Համարշոլդը, «Միավորված ազգերի կազմակերպությունն ստեղծվել է ոչ թե մեզ դրախտ տանելու, այլ մեզ դժոխքից փրկելու համար»:

 

Թեև ճշմարտացի է, որ աշխարհի տարբեր կետերում շարունակում են ի հայտ գալ զինված հակամարտություններ, այդ մարդկային ողբերգությունները հակամարտությունների այն տեսակները չեն, որոնց կանխարգելման համար ստեղծվել է ՄԱԿ-ը:

 

1946 թվականից ի վեր զինված հակամարտություններով պայմանավորված մահերը շարունակականորեն նվազել են, և կռվի դաշտում մահերի գերակշիռ մեծամասնությունն արդյունք է ներպետական բախումների կամ քաղաքացիական պատերազմների, թեև որոշ դեպքերում մեկ այլ պետության դրվագային մասնակցությամբ:

 

Ինչ վերաբերում է խաղաղապահ գործողություններին, ՄԱԿ-ի հաջողությունը ոչ միանշանակ է: Դժվար է հստակ չափորոշիչներով համակարգված չափել ՄԱԿ-ի ընդհանուր արդյունավետությունը, քանի որ խաղաղապահության համատեքստում չկան հաջողության կամ ձախողման համընդհանուր ընդունելի սահմանումներ: 1945 և 2020 թվականների միջակայքում ՄԱԿ-ը մոտավորապես իրականացրել է յոթանասուն խաղաղապահ առաքելություն: Ներկայումս այն տասնչորս խաղաղապահ գործողություն է իրականացնում աշխարհում՝ հարյուր հազար խաղաղապահների ներգրավմամբ:

 

ՄԱԿ-ը նաև ներդրում է բերում միջազգային խաղաղության գործին իրավական վեճերի կարգավորման իր մարմնի՝ Արդարադատության միջազգային դատարանի միջոցով: Դատարանը մեծաքանակ գործերով որոշումներ է կայացրել, մասնավորապես՝ հարևան պետությունների միջև տարածքային և ծովային վեճերի մասով՝ այդպիսով մեղմելով լարվածությունը և զինված հակամարտությունների հավանականությունը:

 

Ապագաղութացում, մարդու իրավունքներ և զարգացում

 

Ինչ վերաբերում է ՄԱԿ-ի երկրորդական դերին, ՄԱԿ-ի հովանու ներքո ընթացող ապագաղութացման գործընթացի արդյունքում աշխարհի բնակչության գրեթե մեկ-երրորդն անկախություն է ձեռք բերել: Իհարկե, կարևոր էր նաև գաղութացված ժողովուրդների՝ սեփական անկախության համար պայքարելու մղումը, որը չի կարելի անտեսել: Այդուհանդերձ, առանց ՄԱԿ-ի ապագաղութացումն այդքան արագ տեղի չէր ունենա:

 

Գլխավոր ասամբլեան հրաշալի «ամոթի» հարթակ էր, որը ԽՍՀՄ-ն և իր դաշնակիցներն օգտագործեցին Եվրոպայի գաղութարար տերությունների վրա ճնշում գործադրելու և նրանց իրենց գաղութներից պոկելու նպատակով:

 

Միջազգային համագործակցության դարաշրջանում ՄԱԿ-ը և նրա մարմինների ցանցը համեմատաբար ավելի լավ են կարողանում իրականացնել իրենց առաքելությունները, թեև պահանջվածից փոքր-ինչ ավելի թանկ գնով: Մասնավորապես, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը շարունակում է պատվաստանյութեր մատակարարել աշխարհի երեխաների 45 տոկոսին՝ ամեն տարի փրկելով երեք միլիոն կյանք: 1946 թվականին իր ստեղծումից ի վեր այն փրկել է շուրջ իննսուն միլիոն երեխաների կյանքեր:

 

ԱՀԿ-ն (Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպությունը), որը ՄԱԿ-ի մասնագիտացված կառույցներից է, կարևորագույն դերակատարում է ունեցել ջրծաղիկի և այլ վարակիչ հիվանդությունների կանխարգելման գործում: Այն համակարգում է համավարակների դեմ մի շարք երկրների պայքարի ջանքերը: Ամեն տարի, ՄԱԿ-ի բնակչության հիմնադրամը (UNFPA) օգնում է քսանհինգ միլիոն կանանց ծննդաբերել առանց ծննդաբերական բարդությունների: Սրանք միայն մի քանի օրինակներ են:

 

Դավիթ Թավադյան. Հաճախ ասում են, որ փոքր երկրների կամ պետությունների համար աշխարհաքաղաքականության ամենակարևոր օրենքներից է չզայրացնել իրենց հարևանությամբ գտնվող գերտերությանը: Ես կասեի, որ այսօր աշխարհում կա երեք ռազմական գերտերություն՝ ԱՄՆ-ն, Ռուսաստանն ու Չինաստանը: Սա նշանակում է, որ փոքր պետությունները, որոնք գտնվում են այս գերտերությունների ազդեցության գոտիներում, պետք է մեծ ջանքեր գործադրեն նրանց հետ ամուր բարեկամական հարաբերություններ կառուցելու համար: Այլապես, այս գերտերությունները կարող են մեծ խնդիրներ ստեղծել նրանց համար: Համաձա՞յն եք այս պնդմանը:

 

Գաղտնի հյուր. Հարևանիդ հետ լավ հարաբերություններ ունենալը միշտ էլ իմաստուն է, հատկապես եթե հարևանդ հզոր է: Այդուհանդերձ, հզոր հարևանին հաճոյանալու ցանկությունը չպետք է թելադրի երկրի արտաքին քաղաքականությունը:

 

Շատ երկրներ կան, ներառյալ Շվեյցարիան, Ավստրիան, Ֆինլանդիան և Շվեդիան, որ չեն ապավինում հարևան գերտերությանը և չեն հանդիսանում հավաքական անվտանգության դաշինքների կամ համակարգերի անդամ, ինչպիսին օրինակ ՆԱՏՕ-ն է:

 

Միջազգային հարաբերություններում, ինչպես և մարդկային հարաբերություններում, հարգված լինելու համար նախ պետք է հարգես ինքդ քեզ և մյուսներին: Պետության դեպքում հարգել ինքդ քեզ նշանակում է ունենալ ներքին սահմանադրական կարգ՝ հիմնված օրենքի գերակայության և ժողովրդավարական արժեքների վրա: Հարգել մյուսներին նշանակում է բարեխղճորեն կատարել միջազգային պարտավորություններդ: Այս երկու հիմնարար ընկալումները պետք է առաջնորդեն ժողովրդի վարքը, որը ձգտում է միջազգային ասպարեզում հարգանք վայելել:

 

Եթե փոքր պետությունները չեն հարգում վերոնշյալ սկզբունքները, ունեն կոռումպացված կառավարություններ, առանձնապես չեն հարգում օրենքի գերակայությունը, նրանք վերջիվերջո սկսում են ապրել ջունգլիի օրենքներով: Այս դեպքերում ազդեցության գոտիները, ինչպես Դուք նշեցիք, դառնում են տեղին:

 

Դավիթ Թավադյան. Թուրքիան լարված հարաբերություններ ունի ՆԱՏՕ-ի բազմաթիվ երկրների, այդ թվում՝ Հունաստանի, Ֆրանսիայի հետ, ինչը, հավատացած եմ, խաթարում է վստահությունը ՆԱՏՕ-ի ներսում: Այդ առումով ի՞նչ կարող է շահել Հայաստանի նման փոքր պետությունը ՆԱՏՕ-ին անդամակցելուց:

 

Գաղտնի հյուր. Հայաստանը ՆԱՏՕ-ին անդամակցելու դրդապատճառ չունի: Պետք է հիշենք, որ ՆԱՏՕ-ի հիմնական նպատակակետը Ռուսաստանն է՝ երկիր, որը Հայաստանի համար որևէ ռիսկ կամ սպառնալիք չի ներկայացնում: Հակառակը, Ռուսաստանը հաճախ եղել է Հայաստանի դաշնակիցը: Հայաստանի ամենամեծ սպառնալիքը Թուրքիան է, որը ՆԱՏՕ-ի անդամ-պետություն է:

 

Ինչ վերաբերում է ՆԱՏՕ-ի անդամ պետությունների համար կազմակերպության կանոններին, ապա Հյուսիսատլանտյան պայմանագիրը կիրառելի չէ ՆԱՏՕ-ի երկու կամ ավելի դաշնակիցների միջև հակամարտությունների պարագայում: Փաստացիորեն, Թուրքիայի և Հունաստանի միջև տարածքային խնդիրը տասնամյակների պատմություն ունի, թեև երկու պետություններն էլ ՆԱՏՕ-ի անդամ են: Ուստի, ՆԱՏՕ-ին անդամակցությունը իրականում չէր չեզոքացնի Հայաստանի առաջ կանգնած հիմնական ռիսկն ու սպառնալիքը:

 

Ամեն դեպքում, քանի դեռ Թուրքիան ՆԱՏՕ-ի անդամ է, Հայաստանի՝ ՆԱՏՕ-ին անդամակցելու հնարավորությունը չնչին է: Հյուսիսատլանտյան պայմանագրի տասներորդ հոդվածը պահանջում է դաշնակից պետությունների «միաձայն համաձայնություն», որպեսզի որևէ այլ եվրոպական պետություն կարողանա միանալ Պայմանագրին: Թուրքիան, ըստ ամենայն հավանականության, դեմ կլինի Հայաստանի անդամակցությանը:

 

Ինչ վերաբերում է ՆԱՏՕ-ի ներսում Թուրքիայի ստեղծած խնդիրներին, Հյուսիսատլանտյան պայմանագիրը չի նախատեսում դրույթներ, որոնցով կարելի է երկրին հեռացնել դաշինքից: ՆԱՏՕ-ի ցանկացած պետություն կարող է դադարեցնել իր մասնակցությունը Պայմանագրին, բայց չի կարող վտարվել դրանից: Ուստի, Թուրքիայի քաղաքական լարված հարաբերությունները Ֆրանսիայի կամ Հունաստանի հետ չեն կարող հանգեցնել ՆԱՏՕ-ից Թուրքիայի վտարման:

 

Դավիթ Թավադյան. Ի՞նչ խորհուրդ կտայիք Հայաստանի ներկայիս կառավարությանը միջազգային իրավունքի տեսանկյունից:

 

Գաղտնի հյուր. Իմ խորհուրդն է Հայաստանում շարունակել ամրապնդել օրենքի գերակայությունը: Հայաստանը պետք է իրականացնի սահմանադրական և ինստիտուցիոնալ բարեփոխումներ, որոնք կսահմանափակեն կառավարության իշխանությունը: Դրա համար անհրաժեշտ է ունենալ կուռ, անկախ, անաչառ, լավ վարձատրվող և հասանելի դատական համակարգ: Վարչական և քաղաքացիական դատական ատյանները պետք է հեշտ հասանելի լինեն բոլորին, իսկ ընթացակարգային կանոնները պետք է պարզեցվեն, որպեսզի ցանկացած քաղաքացի կարողանա վիճարկել կողմնակալ կամ անհամաչափ որոշումները:

 

Օրենքները և բողոքարկելու մեխանիզմները պետք է հասանելի լինեն հանրությանը և լայնորեն հանրայնացվեն: Հայաստանը իր դատական իշխանության անկախությունն ու անկողմնակալությունը երաշխավորելու համար պետք է ստեղծի դատական խորհուրդ, որը վերահսկողություն կիրականացնի դատական համակարգի նկատմամբ և կապահովի դատավորների դիսցիպլինար հաշվետվողականության համակարգի աշխատանքը:

 

Բարեփոխումները պետք է նախատեսեն նաև օրենսդրություն, որի շրջանակներում օրենքի ուժով հնարավոր կլինի պետական ծառայողներին հաշվետվողականության դաշտ բերել: Դա ենթադրում է կառավարության իշխանության նկատմամբ ոչ պետական վերահսկողության մեխանիզմների կիրառում, որը կարող է բաղկացած լինել խոսքի ազատության սահմանադրական երաշխիքներից, ազատ մամուլից և տեղեկատվություն տարածողների պաշտպանությանն ուղղված քայլերից։

 

Կառավարության որոշումները պետք է իրականացվեն առանց կողմնակի միջամտությունների, ներառյալ՝ Հայաստանի վարչապետի կամ կառավարության կողմից: Վարչարարական վարույթները պետք է իրականացվեն առանց անտեղի ձգձգումների: Պաշտոնական տվյալներին հասանելիություն ապահովող օրենքները և տեղեկատվություն ստանալու իրավունքը նույնպես կարևոր են:

 

Հայաստանը պետք է բարելավի իր դիրքերը հիմնարար իրավունքների և ազատությունների առումով: Օրենքներն ու կանոնակարգերը պետք է երաշխավորեն հավասարություն և արգելեն խտրականությունը բոլոր ոլորտներում, մասնավորապես, եթե խոսքը լիցենզիաների, թույլտվությունների և այլ արտոնությունների տրամադրման մասին է, որտեղ հնարավոր են իշխանական լիազորությունների չարաշահումներ:

 

Միջազգային ասպարեզում Հայաստանը պետք է բարեխղճորեն կատարի իր ստանձնած պարտավորությունները՝ որքան էլ դա ցավալի լինի: Ռազմական տեսանկյունից Հայաստանի նման թույլ պետությունները պետք է մեծ հետաքրքրվածություն ունենան օրենքի գերակայության առաջմղման հարցում, քանի որ դա նրանց պաշտպանում է իրենց «ոչ կիրթ» հարևաններից:

 

Հայաստանը պետք է աշխատի վերացնել ազգայնականությունն ու արմատական դիսկուրսը, ինչը կարող է սնել զինված բախումներ: Եվս մեկ ռազմական հակամարտությունը Հայաստանին մի քանի տասնամյակ հետ կշպրտի:

 

Ես շատ բան չգիտեմ Հայաստանի մասին, բայց իմ իմացածից կարող եմ ասել, որ Հայաստանը կարող է ունենալ հրաշալի ապագա, եթե դրվեն ճիշտ հիմքեր և կիրառվեն ճիշտ մեխանիզմներ:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր