Հայաստանի ռազմավարությունը

Ներկայացնում ենք futures-studio-ի հիմնադիր գործընկեր Դավիթ Թավադյանի հոդվածը, որը հրապարակվել է 2020թ․ հոկտեմբերի 1-ին։

 

Վերջին չորս օրերի ընթացքում Հայաստանը լայնածավալ պատերազմի մեջ է Թուրքիայի և Ադրբեջանի հետ: Ռուսաստանը որդեգրել է չեզոք դիրքորոշում: Հարևան Վրաստանն էլ տարաբնույթ լոգիստիկ խնդիրներ է ստեղծում Հայաստանի համար: Չնայած բոլոր դժվարություններին, հայերը շարունակում են գոյապայքար մղել և մինչ այս պահը հաղթում են պարտադրված պատերազմում:

 

Թե՛ Թուրքիայի, թե՛ Ադրբեջանի տնտեսությունները գտնվում են ծանր վիճակում, և այդ երկրների ղեկավարություններին ծայրահեղ անհրաժեշտ էր այս պատերազմը՝ սեփական ժողովուրդների ուշադրությունը ներքին խնդիրներից շեղելու համար:

 

Թուրքիայի տնտեսությունը փլուզվում է: Վերջին երեք տարիների ընթացքում թուրքական լիրան ԱՄՆ դոլարի նկատմամբ արժեզրկվել է շուրջ 300%-ով (ինչն արժույթի անկման մեծ արագություն է ցանկացած չափանիշով), Թուրքիայի կենտրոնական բանկը տոկոսադրույքները մինչ այժմ պահել է 10%-ից բարձր, գնաճը նույնպես գերազանցում է 10%-ը, իսկ կենտրոնական բանկի արտարժույթի պահուստները նվազել են՝ կազմելով ՀՆԱ-ի 5%-ից ցածր (ավելին՝ եղած գումարի կեսն էլ դենոմինացված է Կատարի ռիալի): Սա նշանակում է, որ Թուրքիան միանշանակ կանգնած է «Վճարային հաշվեկշռի» դասական ճգնաժամի առաջ: Այս ամենն ուղեկցվում է Թուրքիայի ներսում անկայուն քաղաքական իրադրությամբ:

 

Իսկ Ադրբեջանի տնտեսությունն անգամ վերլուծելու կարիք չկա մի պարզ պատճառով. Ադրբեջանի նախագահը, որը իշխանության գլխին է 2003թ.-ից, Ադրբեջանի նախկին նախագահի որդին է: Թեև Ադրբեջանը միապետություն չէ, «հայր և որդի» այն կառավարում են ավելի քան 40 տարի: Դա էլ բավական չէ, ներկայիս նախագահը (Ալիև կրտսերը) 2017թ. փոխեց Ադրբեջանի սահմանադրությունն այնպես, որ իր կինը իրավունք ստանար դառնալու Ադրբեջանի առաջին փոխնախագահը և լիազորություններով երկրորդը երկրում:

 

Դժբախտաբար, թե՛ Թուրքիան, թե՛ Ադրբեջանը Հայաստանի հարևաններն են: Հայաստանի Հանրապետության գոյատևման և զարգացման միակ ճանապարհը շատ ուժեղ տնտեսություն ունենալն է, ինչը թույլ կտա ունենալ նաև ժամանակակից և հզոր զինված ուժեր: Ներկայիս պատերազմը ևս մեկ անգամ վկայեց, որ Հայաստանը հաճախ կարող է միայնակ լուծել իր առջև եղած խնդիրները:

 

Պատերազմից օրեր առաջ (անցյալ շաբաթ) Հայաստանի վարչապետը ներկայացրեց իր կառավարության երեսնամյա տեսլականը (Հայաստանի վերափոխման՝ մինչև 2050 թ. ռազմավարություն): Չնայած ընթացիկ պատերազմին ու չնայած բոլոր դժվարություններին, Հայաստանի և ողջ հայության համար կարևոր է առաջնորդվել երկարաժամկետ տեսլականով: Հայաստանը պարտադրված այս պատերազմը պետք է պսակի հաղթանակով, որն, անկասկած, անելու է: Այս ակնարկում մենք կանդրադառնանք ՀՀ վարչապետի երկու դիտարկումներին և կշեշտադրենք չորս շատ կարևոր գործոններ, որոնք անհրաժեշտ է հավելել ներկայացված ռազմավարությանը:

 

1. Բնակչություն և տնտեսական աճ. ներկայացված ռազմավարության համաձայն՝ 2050թ. Հայաստանի բնակչությունը պետք է աճի մինչև հինգ միլիոն, իսկ ՀՆԱ-ն պետք է աճի մինչև 250 միլիարդ ԱՄՆ դոլար (ներկայիս 12 միլիարդի փոխարեն): Սա նշանակում է, որ Հայաստանի ՀՆԱ-ն մեկ շնչի հաշվով 2050թ. ներկայիս 4 հազար ԱՄՆ դոլարից պետք է աճի մինչև 48 հազար ԱՄՆ դոլար: 2050թ. 4 հազար ԱՄՆ դոլարից 48 հազար ԱՄՆ դոլարի հասնելու համար ՀՆԱ-ի մեկ շնչի հաշվով տարեկան միջին աճն առաջիկա 30 տարիներին պետք է կազմի 8%:

 

Հայաստանում սրընթաց արտադրողականության աճի ապահովումը համեմատաբար հեշտ է, քանի որ Հայաստանի ՀՆԱ-ն մեկ շնչի հաշվով դեռևս փոքր է (շուրջ 4 հազար ԱՄՆ դոլար): Սակայն, մենք գիտենք նաև դրա համար անհրաժեշտ նախապայմանները: Դրանց ապահովման միջոցներից շատերն ուղղակիորեն գտնվում են Հայաստանի ներկայիս կառավարության վերահսկման ներքո: Դրանք են՝

 

» Կառավարություն. այն պետք է լինի խելացի, գործարարամետ, ճկուն և լավ համակարգված: Լավ համակարգված ասելով՝ մենք հասկանում ենք կառավարական բոլոր մարմինների և օղակների փոխգործակցություն՝ լիակատար համակարգման և փոխըմբռնման պայմաններում:

 

» Օրենքներ. օրենքի աներկիմաստությունն օրենքի գերակայության ապահովման կարևորագուն տարրն է: Օրենքները, կանոնակարգերը և կարգավորումները պետք է լինեն պարզ և մատչելի (ինչը նշանակում է պետք է չեղարկել անպիտան և միմյանց հակասող բազմաթիվ օրենքները, կանոնակարգերն ու կարգավորումները): Ոչ կոռումպացված և անկախ դատական համակարգի գոյությունը դեռևս բավարար չէ, եթե օրենքներն ու կանոնակարգերը միանշանակ չեն, խրթին են ու միմյանց հակասող:

 

» Հարկեր. հատուկ ուշադրություն պետք է դարձնել հարկերին և տուրքերին, ուսումնասիրել Սինգապուրի, Լյուքսեմբուրգի, Շվեյցարիայի և Դուբայի փորձը: Հայաստանը պետք է ունենա հստակ հարկային ռազմավարություն (ժառանգության հարկեր, գույքահարկեր, անձնական և կորպորատիվ եկամտահարկեր, շահութահարկ, ավելացված արժեքի հարկ և այլն):

 

» Լեզվական քաղաքականություն. Հայաստանի կառավարությունը պետք է ունենա առնվազն երեք կամ չորս պաշտոնական լեզու, որպեսզի պայմաններ ապահովի Հայաստանում արտաքին ներդրումների և օտարերկրացիների աշխատանքի համար: Սա նշանակում է, որ բոլոր փաստաթղթերը և կայքերը պետք է հասանելի լինեն այդ լեզուներով (հայերեն, անգլերեն, ֆրանսերեն և ռուսերեն): Սրանք են այն վայրերը, որտեղ կենտրոնացած է սփյուռքահայության 80%-ը, և հենց այստեղից է, որ Հայաստան կարող են գալ ներդրումներ և զբոսաշրջիկներ:

 

» Ներել և մոռանալ (Forgive and forget). հին ամերիկյան ասացվածքը՝ «ներել և մոռանալ» Հայաստանի ներսում պետք է վերաբերի յուրաքանչյուրին: Թշնամին Հայաստանի ներսում չէ: Թշնամին Հայաստանի սահմաններից այն կողմ է:

 

2. Կրթություն. ՀՀ վարչապետը խոսեց ակադեմիական քաղաք ստեղծելու մասին՝ ունենալ աշխարհի 200 լավագույն համալսարանների ցանկում ներառված առնվազն երեք հայկական համալսարան, սեփական կրթության մեջ ներդրում կատարող հայեր և այլն:

 

Սրանք հրաշալի ծրագրեր են: Կրթությունը արտադրողականության սրընթաց աճի ամենակարևոր խթաններից մեկն է: Սակայն, ակադեմիական լավ կրթության համար անհրաժեշտ է հետազոտական մշակույթը խթանող միջավայր և բնատուր ինտելեկտուալ հետաքրքրասիրություն: Իսկ դա պահանջում է կարգապահության և համառության մշակույթ: Մերօրյա աշխարհում կազմակերպչական հմտություններն ու կարգապահությունը մշտապես հաղթում են տաղանդին:

 

Հայաստանում անհրաժեշտ է ներդնել ասպիրանտական գերազանց ծրագրեր, մասնավորապես՝ անգլերեն լեզվով, քանի որ ասպիրանտական ծրագրերը խթանում են հետազոտությունների մշակույթը և սնում դասավանդման ներուժը՝ ընդլայնելու համար կրթության ինդուստրիան: Որևէ համալսարան չի կարող իսկապես համալսարան համարվել՝ առանց լիարժեք ասպիրանտական ծրագրերի:

 

Ահավասիկ, կրթությունը Դուբայի ամենաթույլ կետերից մեկն է: Միացյալ Արաբական Էմիրությունները (ՄԱԷ) միլիարդավոր դոլարներ է ներդրել տարատեսակ կրթական ենթակառուցվածքների ձևավորման մեջ, ստորագրել համաձայնագրեր աշխարհի լավագույն համալսարանների հետ, այդուհանդերձ այդպես էլ չի հաջողվել հասնել հետազոտամետ մտածելակերպի մշակույթի ձևավորման և ինտելեկտուալ հետաքրքրասիրության արմատավորման:

 

Դինամիկ զարգացող կրթական մշակույթն է, որ Բոստոնը, Լոնդոնը կամ Մոնրեալը դարձնում է այդքան յուրօրինակ: Դրա համար միայն նոր շենքերն ու գեղեցիկ դասասենյակները բավարար չեն: Դուբայն ու Աբու Դաբին ունեն հրաշալի կրթական ենթակառուցվածքներ՝ համալրված նորագույն համակարգիչներով և հետազոտական կենտրոններով, բայց դա բավարար չէ, որպեսզի Աբու Դաբին համալսարանական կրթության ոլորտում մրցակցի Մոնրեալի կամ Բոստոնի հետ:

 

Չորս գործոն, որոնց ՀՀ վարչապետը չանդրադարձավ

 

1. Դրամավարկային քաղաքականությունը տնտեսական բարեկեցության ամենաանտեսանելի, այդուհանդերձ ամենահզոր շարժիչ ուժերից մեկն է: Հայաստանի կենտրոնական բանկը կարևոր դերակատարություն պետք է ունենա 2050 թ. ռազմավարության իրականացման գործում: Ինչպես ներկայացված է Գծապատկեր 1-ում, Հայաստանում եղած տոկոսադրույքները չափազանց սահմանափակող են և զսպում են տնտեսական աճը:

 

Գծապատկեր 1. Գնաճ, վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք և վարկավորման տոկոսադրույք

 

2. Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կառավարության գործիքակազմում առկա ևս մեկ հզոր գործիք է: Եթե մենք ակնկալում ենք, որ Հայաստանի ՀՆԱ-ն 12 միլիարդ ԱՄՆ դոլարից պիտի աճի մինչև 240 միլիարդ, ապա Հայաստանի պետական պարտքը նույնպես կարող է մեծանալ՝ հասնելով առնվազն մինչև 100 միլիարդ դոլարի: Եթե վերջինս համադրենք ևս 100 միլիարդ դոլար մասնավոր կապիտալի հետ, շուրջ 200 միլիարդ դոլար կարելի է հատկացնել ենթակառուցվածքային ծրագրերին, որոնք կարող են խթանել այն սրընթաց տնտեսական զարգացումը, որի մասին խոսում է ՀՀ վարչապետը:

 

3. Միգրացիոն քաղաքականություն. յուրաքանչյուր զարգացած և ֆունկցիոնալ երկիր ունի իր միգրացիայի նախարարությունը՝ հստակ առաքելությամբ և տարեկան միգրանտների սահմանված թիրախներով: Օրինակ, եթե Հայաստանի բնակչությունը 30 տարվա կտրվածքում պետք է երեք միլիոնից դառնա հինգ միլիոն, դա նշանակում է տարեկան շուրջ երկու տոկոս բնակչության աճի տեմպ (այսօր այն հավասար է զրոյի): Ակնկալվող բնակչության աճի ո՞ր տոկոսն է լինելու ծնելիության բարձրացման, իսկ ո՞ր տոկոսը միգրացիայի հաշվին: Արդյո՞ք արտասահմանցիները, որոնք հայերեն չեն խոսում, կարողանալու են անարգել ներգաղթել Հայաստան: Արդյո՞ք Հայաստանի կառավարությունը կարողանալու է պատշաճ պայմաններ ապահովել նրանց համար: Արդյո՞ք Հայաստանն ունենալու է «միավորների վրա հիմնված» միգրացիոն համակարգ, ինչպես Կանադան, Մեծ Բրիտանիան կամ Ավստրալիան:

 

4. Փափուկ ուժին (Soft Power) մենք կանդրադառնանք մեր հաջորդ զեկույցում:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր