Ինչ պետք է իմանան մարդիկ վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի մասին

Մայիսի 4-ի նիստում ՀՀ Կենտրոնական բանկի խորհուրդը բարձրացրեց վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 0.5 տոկոսային կետով՝ այն սահմանելով 6.0%: Նման տեղեկություն լուրերով պարբերաբար հայտնում են․ կենտրոնական բանկը (ԿԲ) վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացրել կամ նվազեցրել է ինչ-որ տոկոսով կամ տոկոսային կետով։ Սակայն ոչ բոլորն են հասկանում, թե ինչ խնդիր է այն լուծում և ինչ ազդեցություն կարող է ունենալ իրենց վրա։ Ինչու՞ է վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի փոփոխությունը կարևոր բնակչության համար:

 

Տնտեսության բնականոն զարգացման համար կարևոր պայման է կայուն ցածր գնաճի պահպանումը։ Երբ գները դանդաղ են աճում և գլխավորը՝ կանխատեսելի են, ընկերությունները կարող են բիզնես ծրագրեր կազմել մի քանի տարվա համար և երկարաժամկետ ներդրումներ կատարել իրենց գործունեության զարգացման համար։ Իսկ մարդիկ գումարներ կխնայեն ապագայի համար և չեն վախենա, որ դրանք կարժեզրկվեն։ Այլ կերպ ասած՝ հենց գների կանխատեսելիությունն է հնարավորություններ ստեղծում երկարաժամկետ պլանավորման համար։ Իսկ դա իր հերթին նպաստում է երկրի տնտեսական աճին, հետևաբար նաև բնակչության կենսամակարդակի բարձրացմանը։

 

Միջազգային փորձի հիման վրա իրականացված վերլուծությունները ցույց են տալիս, որ բարձր և տատանողական գնաճը խոչընդոտում է տնտեսության զարգացմանը: Մասնավորապես, բարձր և տատանողական գնաճի պայմաններում, որն, ի դեպ ուղեկցվում է նաև գների փոփոխման հետագա անորոշությունների մեծացմամբ, կրճատվում են իրական եկամուտներն ու խնայողությունները, ինչպես նաև երկարաժամկետ բիզնես ծրագրերում ներդրումները:

 

Այդ նպատակով երկրները տնտեսական քաղաքականություն իրականացնելիս առանցքային տեղ են հատկացնում գների կայունության ապահովմանը։ Գների կայունությանն ուղղված պետության քաղաքականությունը դրամավարկային քաղաքականությունն է։ Դրամավարկային քաղաքականությունը պետության կողմից իրականացվող միջոցառումների համալիր է, որն ուղղված է դրամական շուկայի պայմանների (կարճաժամկետ տոկոսադրույք, անվանական փոխարժեք կամ բանկային հատվածի ընթացիկ իրացվելիության մակարդակ) փոփոխության միջոցով ամբողջական պահանջարկի կառավարմանը՝ վերջնական նպատակներին հասնելու համար, որոնք կարող են ներառել գների կայունությունը, կայուն փոխարժեքի պահպանումը, ֆինանսական կայունությունը և հավասարակշռված տնտեսական աճին նպաստելը։

 

Որպես կանոն, պետության դրամավարկային քաղաքականության, այսինքն՝ գների կայունության համար պատասխանատու է կենտրոնական բանկը։ Հաճախ դա ամրագրվում է օրենսդրությամբ։ ՀՀ Կենտրոնական բանկը ևս նպատակ է հետապնդում ապահովել գների կայունությունը: Այն ամրագրված է նաև ՀՀ Սահմանադրությամբ և Կենտրոնական բանկի մասին օրենքով:

 

Հարկ է նշել, որ գների կայունությունը բառացիորեն չի նշանակում անփոփոխ գներ, այլ նշանակում է գների դանդաղ և կայուն աճ: Գների չափավոր աճը նպաստում է արտադրության ծավալների ընդլայնմանն ու տնտեսության զարգացմանը և ընդհակառակը, գնանկումը կարող է նվազեցնել արտադրության խթանները: Ուստի գների կայունության ապահովման նպատակով ԿԲ-ը, երկրի տնտեսության առանձնահատկություններից ելնելով, որպես իր հիմնական նպատակ կարող է հայտարարել գների աճի որոշակի տեմպ, որն անվանում են գնաճի նպատակային մակարդակ կամ գնաճի թիրախ։ Նման քաղաքականությունը կոչվում է գնաճի նպատակադրում: Այն կիրառվում է աշխարհի շուրջ 40 երկրներում, ինչպես զարգացած, այնպես էլ զարգացող, այդ թվում՝ Մեծ Բրիտանիայում, Ավստրալիայում, ԱՄՆ-ում, Կանադայում, Ղազախստանում, Վրաստանում և Ռուսաստանում։

 

2006 թվականից Հայաստանում նույնպես իրականացվում է գնաճի նպատակադրում։ Որպես գնաճի նպատակային մակարդակ է սահմանվել 4%-ը` ±1,5% տատանումների թույլատրելի միջակայքով: Այսինքն՝ Կենտրոնական բանկը խնդիր է դրել գնաճը մոտ պահել 4% մակարդակին, սակայն կարող է տատանվել 2,5-5,5% միջակայքում։ Գնաճի նպատակային մակարդակն ամրագրվում է յուրաքանչյուր տարվա պետական բյուջեի մասին ՀՀ օրենքում: 4% մակարդակը պատահական չէ ընտրված, և նման գնաճը մեր երկրի համար օպտիմալ է տնտեսության զարգացումը խթանելու համար։ Եթե գնաճը լինի ավելի քիչ, դա կարող է արգելակել տնտեսական աճը։ Ընդ որում, ԿԲ-ն այդ նպատակային մակարդակին երբեք չի հասնի ամեն գնով, քանի որ գործում է այնպես, որ երկրում արտադրության աճի համար լավ պայմաններ լինեն, իսկ ֆինանսական շուկայում՝ կայունություն։

 

Հիմնական գործիքը, որով Կենտրոնական բանկը կարգավորում է գնաճը՝ այն մոտեցնելով նպատակային մակարդակին, վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն է։ Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն այն տոկոսադրույքն (գինն) է, որով Կենտրոնական բանկը, որպես վերջին ատյանի վարկատու, վարկեր է տրամադրում առևտրային բանկերին։ Պարզ ասած՝ վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը տնտեսությունում դրամի գինն է։

 

 

Կենտրոնական բանկը վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը սահմանում է` ելնելով երկրում գնաճի մակարդակից և տնտեսության ընթացիկ վիճակից։ Որքան բարձր է գնաճը, այնքան ավելի բարձր է վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, և հակառակը։ Ուստի ԿԲ մասնագետներն անընդհատ հաշվարկում են, թե ինչպիսին պետք է լինի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, որպեսզի և՛ գնաճը մնա 4% նպատակային մակարդակին մոտ, և՛ տնտեսությունն աշխատի։

 

Այդ նպատակով Հայաստանի Կենտրոնական բանկը մշտապես գնահատում է երկրում առկա տնտեսական իրավիճակը, հետևում գների փոփոխությանը։ Վերլուծում է բազմաթիվ գործոններ և օգտագործում մաթեմատիկական մոդելներ կանխատեսելու համար, թե ինչպիսին կլինի տնտեսական իրավիճակն ու գնաճը կարճաժամկետ և երկարաժամկետ հեռանկարում: Եթե կանխատեսումը խոսում է այն մասին, որ գնաճն ապագայում կշեղվի նպատակային ցուցանիշից (4%), ապա ԿԲ խորհուրդը կարող է ընդունել որոշում վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը փոփոխելու մասին։ Հետևաբար, եթե կանխատեսվում է, որ գնաճը բարձր կլինի տատանումների թույլատրելի միջակայքի վերին սահմանից (5,5%), ապա ԿԲ-ը կբարձրացնի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, և ընդհակառակը, եթե ցածր լինի տատանումների թույլատրելի միջակայքի ներքևի սահմանից (2,5%), ապա կնվազեցնի այն։

 

 

Եթե կենտրոնական բանկը բարձրացնում է վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, տնտեսությունում դրամը դառնում է ավելի թանկ։ Դրա արդյունքում վարկերի և ավանդների տոկոսադրույքները բարձրանում են։ Նման իրավիճակում մարդիկ և ընկերություններն ավելի քիչ են հակված վարկեր վերցնելուն (կրճատվում է վարկառուների թիվը), իսկ դա նշանակում է, որ ավելի քիչ են ծախսում գնումների վրա և ավելի քիչ են ներդրումներ կատարում։ Միևնույն ժամանակ ավանդների բարձր տոկոսադրույքները նրանց դրդում են ավելի շատ խնայել։ Արդյունքում նվազում է ապրանքների և ծառայությունների նկատմամբ պահանջարկը, գները դադարում են աճել և, որպես հետևանք՝ գնաճը դանդաղում է։

 

Եվ ընդհակառակը, վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի իջեցման դեպքում փողը դառնում է ավելի էժան, իջնում են վարկերի և ավանդների տոկոսադրույքները։ Մարդիկ և ընկերություններն ավելի շատ վարկեր են վերցնում, ավելի շատ են ծախսում և ներդրումներ կատարում, ավելի քիչ խնայում։ Դա հանգեցնում է պահանջարկի աճին, գների բարձրացման և գնաճի ավելացման։

 

Այս տարվա ապրիլին 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6,2%, որը ոչ միայն մոտ չէ նպատակային ցուցանիշին, այլև ավելի բարձր է, քան տատանումների թույլատրելի միջակայքի վերին սահմանն (5,5%) է: Հետևաբար, սպասելի էր, որ Կենտրոնական բանկի խորհուրդը պետք է բարձրացներ վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, ինչը և արեց մայիսի 4-ի նիստում։ Ընդ որում՝ բարձր գնաճը զսպելու համար ԿԲ-ն այս տարի արդեն երկրորդ անգամ է բարձրացնում վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը (առաջինը՝ փետրվարի 2-ին

 

Հաշվի առնելով վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի ունեցած ազդեցությունը վարկավորման, ավանդադրման, խնայողությունների և ներդրումների տեսանկյունից՝ բիզնեսի համար կարևոր են դրա փոփոխության վերաբերյալ տեղեկությունը և հաղորդած ազդակները։ Իսկ հասարակ բնակչի վրա վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի փոփոխությունն ազդում է վարկերի և ավանդների տոկոսադրույքների, խանութներում գների փոփոխության միջոցով։ Բացի այդ, տոկոսադրույքի փոփոխության վերաբերյալ հաղորդագրություններով ԿԲ-ը լուծում է մեկ այլ կարևոր խնդիր՝ ազդում է սպասումների վրա։ ԿԲ-ի կողմից իրականացվող միջոցառումների վերաբերյալ ազդակների ժամանակին փոխանցումը, տնտեսվարողների ու բնակչության մոտ համապատասխան սպասումների ձևավորումը բարձրացնում են իրականացվող քաղաքականության արդյունավետությունը։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր