Նվազագույն աշխատավարձի մասին

Նվազագույն աշխատավարձը քաղաքական կեղծիք է, որն իրականում

վնասում է աղքատներին և ցածր որակավորում ունեցող աշխատողներին։

 

Ազատ շուկայական տնտեսությունում սպառողներին առաջարկվող յուրաքանչյուր ապրանքի կամ ծառայության գին պետք է որոշվի բացառապես շուկայական առաջարկի և պահանջարկի հիման վրա։ Աշխատանքի շուկայում ևս աշխատանքի վարձատրության գինը՝ աշխատավարձը, պետք է որոշվի աշխատանքի առաջարկով և պահանջարկով։ Սակայն իրականում լիովին ազատ շուկայական տնտեսություն գոյություն չունի, քանի որ պետությունները շարունակում են ակտիվ միջամտել տնտեսական կյանքին։ Պետական միջամտության օրինակ է նվազագույն աշխատավարձի մասին օրենքի առկայությունը։ Պետական քաղաքականությունը միշտ անտեսում է այս կամ այն ապրանքի կամ ծառայության ինքնարժեքը ձևավորող գործոնների արժեքները։ Այդ գործոններից է աշխատուժը, որը հաճախ ինքնարժեքում ամենամեծ տեսակարար կշիռն ունի։ Առևտրային կազմակերպությունների գլխավոր նպատակը շահույթի աճն է, բայց դրան հասնելու համար աշխատուժի ծախսն այլևս տրված մեծություն չէ։ Այդ իսկ պատճառով ձեռնարկատերերի համար մեծ պատասխանատվություն է որոշել ապագայում աճն ապահովել նոր աշխատող վարձելով, թե այլ միջոցներով։

 

Նվազագույն աշխատավարձը երբեք սոցիալական հավասարություն ապահովող միջոց չի եղել։ Այսօր այն դարձել է քաղաքական կոշտ գործիք, քանի որ դրա յուրաքանչյուր բարձրացում իրականում վնասում է բնակչության այն հատվածին, որն ամենաշատն օգնության կարիք ունի՝ հատկապես երիտասարդներին, սկսնակ աշխատողներին և դեռահասներին։ Հիմնական պատճառն այն է, որ տասնամյակներ շարունակ գործատուները կարողացել են վերահսկել աշխատավարձի աճի ազդեցությունը՝ տարբեր կազմակերպչական քայլերով սահմանափակելով  սկսնակ աշխատողների համար նախատեսված աշխատատեղերը։ Բայց այսօր տեխնոլոգիական առաջընթացը բոլոր գործատուներին հնարավորություն է տվել ամբողջությամբ հրաժարվել նման աշխատատեղերից՝ հարկային պարտավորություններ չառաջացնող, ոչ ծախսատար, նորարական սարքավորումների և ծրագրերի միջոցով։

 

Ըստ Ջ․ Բլեսինգեյմի՝ Forbes.com կայքում հրապարակված «Ժամանակն է նվազագույն աշխատավարձի մասին ասել ճշմարտությունը» հոդվածի՝ վերջերս գործատուների շրջանում իրականացված երկու առցանց հարցումների արդյունքները ցույց են տվել, թե ինչպես են նրանք վերաբերում նվազագույն աշխատավարձի մասին օրենքի առկայությանը և դրա փոփոխություններին։ Հարցին, թե ինչ կարծիք ունեն նվազագույն աշխատավարձի մասին, փոքր ձեռնարկությունների սեփականատերերի 82 տոկոսը պատասխանել է, որ դեմ է պետության կողմից աշխատավարձի նվազագույն շեմի սահմանմանը։ Բայց երբ հարցրել են, թե նվազագույն աշխատավարձի բարձրացումն ինչ ազդեցություն կունենա նրանց ձեռնարկատիրական գործունեության վրա, ապա նրանց 76 տոկոսը պատասխանել է, որ ոչ մի ազդեցություն չի ունենա։ Մտահոգության բացակայության պատճառն այն է, որ կամ նրանք արդեն վճարում են նվազագույն շեմից ավելի բարձր կամ հնարավորություն ունեն օրինական ճանապարհով չեզոքացնել այդ լրացուցիչ ծախսը՝ ի վնաս քիչ մասնագիտացված աշխատողների։

 

Տնտեսական հետազոտողներ Ա․ Կիմն ու Թ․ Քեյնը heritage.org կայքում նվազագույն աշխատավարձի մասին գրում են, որ այն սահմանափակում է տնտեսական ազատությունը՝ երկիրը դարձնելով քիչ մրցունակ՝ մասնավորապես աշխատուժի գնի տեսանկյունից։ Նրանք նաև նշում են, որ այս ուղղությամբ ԱՄՆ-ի Տնտեսական հետազոտությունների ազգային բյուրոյի կողմից 1900-ական թվականներից մինչ օրս ուսումնասիրված մոտ 90 էմպիրիկ մոդելների 2/3-րդը փաստում է, որ նվազագույն աշխատավարձի բարձրացման ազդեցությունը բացասական է․ աշխատավարձի նվազագույն շեմի բարձրացման հետևանքով ավելանում է հատկապես ցածր որակավորում ունեցող աշխատուժի գործազրկությունը։

 

Այսօր աշխարհի երկրների ավելի քան 90 տոկոսն ունի նվազագույն աշխատավարձի մասին օրենք։ Իսկ օրինակ՝ Շվեդիայի, Նորվեգիայի, Դանիայի, Սինգապուրի, Հոնկոնգի և Ավստրիայի նման զարգացած տնտեսություն ունեցող երկրներում չկան նվազագույն աշխատավարձի օրենսդարական կարգավորումներ, և այս երկրներում գործազրկության մակարդակը բավականին ցածր է, իսկ միջին աշխատավարձը՝ բարձր։

 

Այն, որ նվազագույն աշխատավարձի բարձրացումը հանգեցնում է գործազրկության ավելացմանը, չի նշանակում, որ դրա աճը չի խթանում տնտեսությունը․ աշխատավարձի աճը պետք է տեղի ունենա ոչ թե օրենսդրական փոփոխության արդյունքում, այլ արտադրողականության բարձրացմամբ պայմանավորված։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր