nugde

Բնապահպանական վարքագծի ձևավորումը Հյուսիսային Եվրոպայի երկրներում

Բնապահպանական տարատեսակ հիմնախնդիրները, մասնավորապես՝ գլոբալ տաքացումը, քաղաքներում օդի աղտոտումը, ջրի պակասը, կենսաբազմազանության կորուստը և այլն, սպառնալիք են շրջակա միջավայրի կայունության համար: Այս խնդիրներից շատերը մարդածին գործոնի արդյունք են և, հետևաբար, դրանք հնարավոր է լուծել` փոխելով մարդկանց համապատասխան վարքագիծը:

 

Մարդկանց վարքագծի վրա կարելի է ազդել «հրելու» միջոցով, որի էությունն է մարդկանց որոշակի քայլերի «հրելը», այսինքն` որոշ կառուցակարգերի միջոցով նրանց ուղղորդել կայացնելու կոնկրետ որոշումներ` չզրկելով ընտրության ազատությունից:

 

«Հրելու» տարբեր ձևեր փոփոխում են մարդկանց վարքագիծը կանխատեսվող ուղղությամբ առանց ընտրության սահմանափակության կամ տնտեսական խթանների էական փոփոխությունների: «Հրելը» կարող է փոխարինել կամ լրացնել պետական քաղաքականության ավանդական գործիքները և առաջարկել քաղաքականության նպատակին հասնելու այլ եղանակ: Հյուսիսային Եվրոպայի երկրների  նախարարների խորհրդի Շրջակա միջավայրի և տնտեսության խումբն (MEG) անցկացրել է «Էներգիայի, թափոնների կամ ռեսուրսների սպառման արդյունավետության» խորագրով ուսումնասիրություն: Դրա նպատակն էր պարզել, թե ինչ հետևանքներ է ունեցել «հրելու» կիրառումը կոնկրետ դեպքերում և ինչպես կարող է այն օգտագործվել որպես պետական քաղաքականության գործիք:

 

Ուսումնասիրության ընթացքում դիտարկվել է «հրելու» մի քանի տեսակներ՝ տեղեկատվության տրամադրում, ֆիզիկական միջավայրի փոփոխություն, սոցիալական նորմերի օգտագործում և պարբերաբար հետադարձ կապ:

 

Տեղեկատվության տրամադրում

Վստահելի և հասանելի տեղեկատվություն տրամադրելը «հրելու» ամենատարածված տեսակն է, որը նվազեցնում է ընտրության բարդությունը, և բնապահպանական ընտրությունները մեծացնելու հեռանկարային գործիք է:

 

Էներգիայի սպառման և էներգախնայողության մասին տեղեկատվությունն ունի ինչպես քանակական, այնպես էլ որակական ազդեցություն (էներգիայի սպառումը կարող է նվազեցնել մինչև 40%): Ավելին, կա իրական ժամանակում տեղեկատվություն տրամադրելու եղանակ: Օրինակ, էներգիայի ընթացիկ օգտագործման ազդեցությունն արտացոլելու համար կարելի է օգտագործել սեփական «խելացի» չափիչներ:

 

Ունենալով սահմանափակ կամ անկատար տեղեկություն Էներգախնայող սարքավորումներ օգտագործելու ծախսերի վերաբերյալ` մարդկանց համար կարող է դժվար լինել լիարժեք հասկանալ իրենց գործողությունների հետևանքները, ինչպիսիք են, օրինակ, երկու տարբեր լվացքի մեքենաների միջև ընտրությունը կամ օրվա տարբեր ժամանակահատվածներում լվացքի մեքենա օգտագործելը: Թարմացված տեղեկությունների տրամադրումը, օրինակ՝ տան ներսում գտնվող հատուկ էկրանների միջոցով, կարող է լինել այս տեղեկատվական պատնեշը հաղթահարելու եղանակ՝ ապահովելով էներգիայի սպառման վերաբերյալ մշտական ​​հիշեցում և դառնալով ուսումնական գործիք, որի միջոցով մարդիկ աստիճանաբար սովորում են տարբերակել առանձին սարքերի էներգիայի օգտագործման մակարդակները:

 

Ուսումնասիրությունը ցույց է տվել, որ իրական ժամանակում տեղեկատվության տրամադրումը սեփական էկրանների օգտագործմամբ` նվազեցնում է տնային տնտեսությունների էլեկտրականության սպառումը միջինում 11%-ով: Ուսումնասիրությունը հաստատում է այն վարկածը, որ էներգիայի սպառման կրճատումը հիմնականում պայմանավորված է ուսուցման ազդեցությամբ և, ավելի փոքր չափով` էներգիայի օգտագործման մասին անընդհատ հիշեցումների ազդեցությամբ: Սա որոշակի նշանակություն ունի՝ հաշվի առնելով, որ ուսուցման էֆեկտի գերակշռությունը կնպաստի էներգիա օգտագործողների շրջանում տեղեկատվության տարածմանն ուղղված քաղաքական նախաձեռնություններ իրականացնելուն: Դա կարող է լինել, օրինակ, տեղեկատվական արշավների կամ էներգակիր ապրանքների և ծառայությունների մակնշման տեսքով:

 

Ֆիզիկական միջավայրի փոփոխություն (սննդի թափոնների կրճատում)

Բնապահպանական և առողջապահական ոլորտներում որոշ խնդիրների (կլիմայի, հողօգտագործման տարածքների փոփոխություն և գիրության բարձր մակարդակ) առաջացման մեկ այլ պատճառ է սննդամթերքի սպառումը և թափոնները: Ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ «հրելու» այնպիսի պարզ գործիք, ինչպիսին է ափսեի չափի փոքրացումը, կարող է էական ազդեցություն ունենալ ինչպես սննդամթերքի սպառած քանակի, այնպես էլ դրա վատնման վրա:

 

Ափսեի չափի փոփոխության ազդեցությունը գնահատելու համար երկու փորձ է արվել: Առաջին փորձի ժամանակ ափսեի չափը 24սմ-ից կրճատվել է 21 սմ, որի արդյունքում սննդային թափոնները կրճատվել են 19,5%-ով: Երկրորդ փորձի ժամանակ ափսեի չափը փոքրացվել է, և միաժամանակ, սննդի կետերի մուտքի մոտ դրվել է սոցիալական բովանդակությամբ վահանակ, որը ենթադրում է, որ սնվելու համար կարելի է մի քանի անգամ այցելել: Ափսեի չափի փոքրացումը համատեղելով սոցիալական նմանօրինակ գովազդի հետ՝ հանգեցրեց սննդի թափոնների 20,5%-ով կրճատման: Արդյունքները ցույց են տվել, որ ափսեի չափը փոքրացնելով 1 սմ-ով՝ կարելի է հանգեցնել 2,5 կգ սննդի թափոնների կրճատման, ինչը մոտավորապես 7,4%-ով կրճատում է պարենային թափոնները:

 

Պետական իշխանություններն օգտագործելով տեղեկատվական արշավ՝ «հրելու» տվյալ մոտեցման միջոցով կարող են նպաստել ֆիզիկական միջավայրում կատարվող փոփոխություններին:

 

Սոցիալական նորմերի օգտագործում և պարբերաբար հետադարձ կապ

Սոցիալական «հրումը» սոցիալական նորմեր կիրառելու միջոցով հետաքրքիր է, քանի որ «հրելու» այս տեսակն օգտագործվում է ինչպես էներգիայի, այնպես էլ ջրի սպառման, թափոնների տեսակավորման համար: Էներգիայի սպառման հետ կապված, ԱՄՆ-ում, Մեծ Բրիտանիայում և Իռլանդիայում անցկացվող մի շարք ուսումնասիրություններ փաստեցին, որ սոցիալական հետադարձ կապի հետ համեմատական տեղեկատվության տրամադրումը կարող է նվազեցնել էներգիայի սպառումը մինչև 7%: Ջրի օգտագործման դեպքում WaterSmart ծրագիրն, ըստ գնահատականների, նվազեցրել է ջրի օգտագործումը 5%-ով` միևնույն քաղաքի, բնակավայրի ջրի սպառման միջին ցուցանիշի հետ մեկ տնային տնտեսության սպառման համեմատության և հետադարձ կապի միջոցով:

 

Իսկ Նորվեգիայի օրինակը վերաբերում է թափոնների տեսակավորմանը, որտեղ թափոնների տեսակավորումը խթանելու համար ներդրվել է հատուկ հարկատեսակ, և, միևնույն ժամանակ, սոցիալական պատասխանատվություն թափոնների համար: Արդյունքը թափոնների տեսակավորման քանակի ավելացումը և որակի բարձրացումն էր:

 

Տարբեր երկրների փորձը ցույց է տվել, որ «հրելու» նման մոտեցումների կիրառումն էներգիայի սպառումը նվազեցրել է նույնիսկ մինչև 40%: Մակնշումը կարող է մեծացնել էներգախնայող արտադրանք ընտրելու հավանականությունը մինչև 4,4 անգամ: Ափսեի չափի կրճատումը սննդի թափոնները կարող է նվազեցնել 20%-ից 135%-ով:

 

Ընդհանուր առմամբ, կարելի է ենթադրել, որ «հրելու» գործիքները չնայած օգտագործման տեսանկյունից պարզ են, սակայն կարող են էապես փոխել մարդկանց վարքագիծը, ազդել ռեսուրսների օգտագործման արդյունավետության բարձրացման, թափոնների տեսակավորման ու բնապահպանական նորմերի բարձրացման, և վերջին հաշվով, շրջակա միջավայրի պահպանության վրա:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր