Խնայողությունների դերը

Խնայողությունների դերը

Բրայան Սամերս (թարգմանությունը “Free Market Economics” գրքից)

 

Մասնավոր ձեռներեցության համակարգի ամենաքիչ գնահատված կողմերից մեկը խնայողությունների դերն է համընդհանուր հարստության ավելացման գործում։ Քանի որ առաջին հայացքից գուցե տարօրինակ թվա, որ ոմանց խնայողությունները կարող են հանգեցնել բոլորի հարստության աճին, եկեք մի պահ քննենք, թե ինչ է տեղի ունենում, երբ անհատը, որին հարմարության համար կկոչենք Ջոն, ոչ մեծ ծախս անելու փոխարեն որոշում է այդ գումարը դնել բանկ։

 

Ոմանք կասեն, թե՝ «Ջոնի խնայածը մի փող է, որը չի ծախսվելու։ Ջոնի կողմից սպառման նվազումը կնշանակի միայն արտադրության համարժեք նվազում՝ բերելով գործազրկության աճի։ Ուստի, խնայողությունները խրախուսելի չեն»։

 

Այնինչ, խնայողությունը նույնպես ծախսի ձեւ է։ Ջոնի փողը չի մնում բանկում նստած։ Բանկը պետք է վարկի տեսքով այն փոխ տա ուրիշին, որպեսզի շահույթ ստանա եւ կարողանա վճարել Ջոնի տոկոսադրույքը։ Այս վարկը ոչ մի այն ծախսման ձեւ է, այլեւ ներդրում, ինչը, փաստացիորեն, ծախսման միակ ձեւն է, որն իսկապես հանգեցնում է հարստության աճի։

 

Ի՞նչ է տեղի ունենում ներդրում անելիս։ Դիցուք, ինչ-որ մի ձեռնարկություն Ջոնի բանկից վարկ է վերցնում գործարան կառուցելու նպատակով։ Այդ ձեռնարկությունն ապա Ջոնի փողը ծախսում է շինանյութի, սարքավորումների, գործիքների եւ բանվորական աշխատանքի վրա։ Ջոնի խնայած փողն արդյունքում ծախսվում է ճիշտ այնպես, ինչպես նա ինքը կծախսեր։ Արտադրության անկում եւ գործազրկության աճ տեղի չի ունենում, այլ, ինչպես ստորեւ կհամոզվենք, իրականում կատարվում է ճիշտ հակառակը՝ արտադրությունն աճում է, գործազրկությունը՝ նվազում։

 

Շուտով գործարանը պատրաստ է աշխատանքի, եւ ձեռնարկությունը սկսում է բանվորական ուժ վարձել։ Ջոնի խնայողություններն ավելացնում են աշխատատեղերի թիվը։

 

Ինչպե՞ս է ձեռնարկությունը աշխատանքի ընդունում բանվորների։ Պարզ է՝ առաջարկելով ավելի լավ պայմաններ, քան մրցակիցների մոտ է։ Աշխատակիցներին հուզող կարեւորագույն պայմանը թերեւս վարձավճարի մակարդակն է։ Ամենայն հավանականությամբ, նոր գործարանի բանվորներին հնարավոր կլինի գրավել ավելի բարձր դրույքաչափերի առաջարկով։ Ջոնի խնայողությունները, գիտակցի նա, թե ոչ, հանգեցնում են բանվորների հարստության աճին մի գործարանում, որը նա երբեք չի էլ տեսել։

 

«Ասացիք, իբր խնայողությունները հանգեցնում են բոլորի հարստության աճին։ Ի՞նչ կասեք ապա այն 210 միլիոն ամերիկացիների մասին, որոնք չեն աշխատում Ջոնի գործարանում»։

 

Մրցակցային առաջարկներ

 

Սկզբից քննենք մրցակից գործարանների աշխատողներին։ Եթե նրանք չեն ցանկանում ականատես դառնալ իրենց աշխատակիցների արտահոսքին դեպի նոր գործարաններ, պիտի սկսեն բարձրացնել աշխատավարձերը։ Ջոնի խնայողություններն, ուստի, հանգեցնում են աշխատավարձերի աճին արտադրական ամբողջ ոլորտում։

 

Ինչ վերաբերում է մյուս ոլորտների աշխատակիցներին, պետք է հիշենք, որ նրանց մեծագույն մասը գործարանների պոտենցիալ բանվորներ են։ Եթե ցանկանում ես քո լավագույն գյուղացուն հետ պահել Ջոնի արտադրական ոլորտ գնալուց կամ այդ ոլորտ հեռացած մեկի կողմից թափուր թողած աշխատատեղը գրավելուց, լավ կլինի բարձրացնես նրա աշխատավարձը։ Գործատուների միջեւ մրցակցությունը նշանակում է, որ Ջոնի խնայողությունները, միլիոնավոր այլ ամերիկացիների խնայողությունների հետ միասին, հանգեցրել են բոլոր աշխատողների աշխատավարձերի բարձրացմանը։

 

«Միեւնույն է, դա բոլորին չի վերաբերում։ Իսկ ի՞նչ կասեք նրանց մասին, ովքեր չեն աշխատում»։

 

Յուրաքանչյուր տղամարդ, կին կամ երեխա, աշխատող լինի, թե ոչ, սպառող է։ Տնտեսական գործունեության արգասիքը՝ խնայողությունը, գործարանների կառուցումը, աշխատանքը եւ մնացյալ ամեն ինչ, ինքնին սպառում է։ Այս հանգամանքը երբեք չպետք է մոռանալ։ Ավելացած աշխատավարձերը, որոնց մասին խոսեցինք, միանգամայն անիմաստ կլինեն, եթե չհանգեցնեն սպառման աճի։

 

Ջոնի խնայողությունները շահեկան են բոլորին, քանի որ դրանց օգնությամբ կառուցված գործարանը, ձեռք բերված սարքավորումներն ու գործիքները ստեղծվել են, որպեսզի արտադրեն այնպիսի բարիքներ, որոնք սպառողները կգերադասեն շուկայում արդեն իսկ առաջարկվածներից։ Ջոնի բանկից վարկ վերցրած ձեռնարկությունը ֆինանսական ռիսկի է գնացել՝ համարելով, թե կարող է ավելի լավ բավարարել սպառողներին, քան մրցակիցները, կամ, պարզ ասած՝ հուսով է, որ սպառողին կառաջարկի նույն գնի դիմաց ավելի որակյալ արտադրանք։ Եթե գործը ձախողվի, վնասը եւս ինքը կկրի, իսկ թե հաջողության հասնի, սպառողներն ավելին կսպառեն իր առաջարկած ապրանքից՝ վայելելով ավելի բարձր կենսամակարդակ։ Որպես սպառող՝ մենք յուրաքանչյուրս եւ բոլորս ենք որոշիչ խոսքի իրավունք ունեցող դատավորն ու վերջնական հաղթողը։

 

«Ստացվում է, որ խնայողությունը հրաշալի բան է։ Ի՞նչ է պետք անել դա խրախուսելու համար»։

 

Խնայողությունը խրախուսելու ուղղությամբ որեւէ քայլ անելու փոխարեն հարկավոր է չեղարկել այն, ինչ մարդկանց ետ է պահում դրանից։ Մասնավորապես, օրենքն ինքն է գուցե թե խոշորագույն խոչընդոտը, որին բախվում են պոտենցիալ սպառողները։

 

Չե՞ք հավատում։ Եկեք ուրեմն համառոտակի անդրադառնանք այն տարբերակներին, որոնցով օրենքը ետ է պահում մարդկանց խնայողություններ անելուց։

 

Սկզբից եւեթ նշենք, որ մարդիկ չեն կարող խնայել, եթե փող այլեւս չունեն։ Յուրաքանչյուր դոլար, որ գնում է հարկերի վճարման, փող է, որը չի խնայվելու։ Գումարենք սրան Ջոնի վճարած բոլոր հարկերը, եւ կտեսնենք, որ նա շուտով ոչ թե փող է դնելու բանկ, այլ սկսելու է միայն հանել իր հաշվեհամարից։

 

Հարկային հակախթաններ

 

Բացի հարկման ընդհանուր մակարդակից, կան նաեւ առանձին հարկեր, որոնք հատկապես ընկճող են խնայողների համար։ Կորպորատիվ շահութահարկը, կապիտալի հավելաճի հարկը եւ բանկային հաշվի տոկոսադրույքներից ու շահաբաժիններից գանձվող հարկերն ամենից ծանրն են հարվածում խնայողին եւ պետք է ի նկատ առնվեն յուրաքանչյուր պոտենցիալ խնայողի կողմից։

 

Որքան էլ հարկերը բարձր լինեն, կառավարության ծախսերն ավելին են։ Այդ տարբերությունը, անշուշտ, «հարթվում է» կառավարության տպարաններից ոսկով չապահովված լրացուցիչ թղթադրամների թողարկմամբ, այսինքն՝ գնաճով։ Իսկ գնաճը, զուգորդվելով չափից դուրս ուռճացած կառավարության հարուցած այլ հետեւանքների հետ, բավական է, որպեսզի ամենանվիրյալ խնայողին անգամ առիթ տա վերարժեւորելու տնտեսողության իր սովորությունն ու ետ կանգնելու դրանից։

 

Խնայողը տեսնում է, թե ինչպես է գնաճը սրարշավ աճում տոկոսադրույքների օրինական սահմաններից արագ։ Ու թեեւ գնողունակության իմաստով նա իրականում փող է կորցնում, ստիպված է, այնուամենայնիվ, հարկ վճարել «եկամուտների» դիմաց։

 

Խնայողը տեսնում է, թե ինչպես է գնաճն ավելացնում իր կապիտալ սեփականության թղթադրամային արժեքը։ Սեփականությունը վաճառելիս նա պետք է վճարի նաեւ կապիտալի հավելաճի հարկ, մինչդեռ նրա «կապիտալ եկամուտները» իրական հարստության առումով կարող են, ըստ էության, կապիտալ կորուստներ եղած լինել։

 

Խնայողը տեսնում է, թե ինչպես է գնաճն ավելացնում կապիտալ սարքավորումների՝ մեքենաների, պահեստամասերի եւ գործիքների փոխարինման եւ թարմացման ծախսերը, երբ ամորտիզացիոն (մաշվածքի) մասհանումները որոշվում են սկզբնական արժեքի հիման վրա։ Նա հայտնաբերում է, որ ամորտիզացիոն մասհանումներն արդեն անբավարար են դարձել հին սարքավորումների փոխարինման նպատակով նորը ձեռքբերելու դիմաց վճարման համար։

 

Խնայողը տեսնում է, թե ինչպես է գնաճն ավելացնում իր ձեռնարկության «թղթե» շահույթը։ Մասնավորապես, գնաճի ուղղակի արդյունք է պաշարի «շահույթը» (ապրանքն արտադրելու ծախսի եւ դա վաճառելուց հետո այն պաշարներում փոխարինելու ծախսի միջեւ տարբերությունը)։ Եթե պաշարի «շահույթը» հասանելի լիներ նոր պաշարում ներդրվելու համար, ընկերությունը դեռ կկարողանար ինքնուրույն գոյատեւել։ Այնինչ, այս «շահույթի» շուրջ կեսը միջինում օտարվում է իբրեւ կորպորատիվ շահութահարկ։ Այդպիսով, խնայողի աչքի առջեւ իր ձեռնարկությունը կարող է փող կորցնելու հետ միաժամանակ եւ զուգահեռ վճարել շահութահարկ։

 

Գնաճը, նույնիսկ եթե չի համատեղվում կառավարական վերահսկողության եւ հարկերի հետ, ինքնին կարող է վանել պոտենցիալ խնայողին, քանի որ ընդհանուր թանկացման պայմաններում մարդիկ ձգտում են գնումներ կատարել նախքան ապրանքի ավելի շատ թանկանալը, քան խնայել եղած փողը հետագա գնումների համար։

 

Խնայողությունից մարդկանց ետ պահող օրենքների որդեգրած եղանակների համառոտ այս քննությունը, անշուշտ, հեռու է ավարտուն լինելուց։ Այդուհանդերձ, ես կցանկանայի սույն ակնարկն ամփոփել՝ մատնանշելով չափազանց իրական մի գործոն, որը, սակայն, միաժամանակ նաեւ հնարավոր չէ երբեւէ չափել։ Խոսքն անորոշության գործոնի մասին է։ Վերջին տարիներին Միացյալ Նահանգների կառավարությունը դարձել է այն աստիճանի միջամտող, որ յուրաքանչյուր մի քանի ամիսը մեկ նախագահը հայտարարում է «նոր ու հզոր» տնտեսական միջոցների մասին։ Ո՞վ իմանա՝ ինչ կհաջորդի սրան։ Մենք արդեն իսկ լսում ենք նավթային ընկերությունները պետականացնելու մասին որոշ կոնգրեսմենների կոչերը։ Այսպիսի հանգամանքներում ո՞վ ներդրում կկատարի։ Ամերիկյան տնտեսության կործանումն ավարտին հասցնելու համար կառավարությունը կարիք չունի առգրավելու արտադրամիջոցները։ Այն ընդամենը պետք է պայմանները դարձնի այնքան ծանր եւ ահազդու, որ ոչ ոք չհանդգնի այլեւս ներդնել մասնավոր ձեռնարկումներում։

 

Ազատ շուկան եւ շուկայի ազատության հարատեւման հավատը միակ խրախույսն է, որի կարիքը խնայողն ունի։

 

Թարգմանիչ` Վազգեն Ղազարյան

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր